ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن های برگزیده برای ضبط ویدئوهای تایم لپس

در عالم تصویربرداری، ویدئوهای تایم لپس پدیده های جدیدی نیستند. این کلیپ های کوتاه شگفت انگیز که در فارسی از آنها با عنوان تصاویر زمان گریز یاد می کنیم، در یک بازه زمانی طولانی (شاید چندین روز) تصویربرداری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

در عالم تصویربرداری، ویدئوهای تایم لپس پدیده های جدیدی نیستند. این کلیپ های کوتاه شگفت انگیز که در فارسی از آنها با عنوان تصاویر زمان گریز یاد می کنیم، در یک بازه زمانی طولانی (شاید چندین روز) تصویربرداری می شوند و به طرزی اعجاب آور، روند تکاملی سوژه شان را روی دور تند به نمایش می گذارند؛ مثل مراحل رشد گیاه از بذر تا پژمردگی و مرگ که بارها در مستندهای حیات وحش به تماشای آنها نشسته ایم.

در جعبه ابزار این هفته به معرفی شش نمونه از بهترین اپلیکیشن های iOS، اندروید و ویندوزفون برای ضبط ویدئوهای تایم لپس خواهیم پرداخت.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

Microsoft Hyperlapse

unnamed

اپلیکیشن هایپرلپس مایکروسافت (که نسخه اندرویدی اش به تازگی از حالت بتا خارج شده) برای خلق ویدئوهای تایم لپس با موبایل یکی از بهترین گزینه هاست. با آن می توانید به غیر از فیلم های دوربین، سرعت پخش هر فایل ویدئویی موجود در گالری را تا 32 برابر حالت عادی افزایش دهید.

فیلمبرداری ویدئوهای تایم لپس هیچ گاه به این آسانی نبوده: کافیست با ورود به اپ، دکمه ضبط را فشرده و پس از اتمام فیلمبرداری، روی آیکن توقف اشاره کنید. حالا می توانید سرعت پخش ویدئو را تا 2، 4، 8، 16 و 32 برابر حالت عادی افزایش داده و از تایم لپسی که خلق کرده اید لذت ببرید.

هایپرلپس از دوربین سلفی هم پشتیبانی می کند تا بتوانید هنگام کارهای هیجان انگیزی مثل کایت سواری و قایقرانی از خودتان یک ویدئوی خویش انداز تایم لپس به یادماندنی بگیرید. اشتراک گذاری مستقیم در فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام از دیگر قابلیت های هایپرلپس محسوب می شوند و توجه داشته باشید که برای اجرای این اپ در اندروید حداقل به نسخه کیت کت احتیاج خواهید داشت.

Microsoft Hyperlapse Mobile

Microsoft Hyperlapse Mobile

سازنده: مایکروسافت قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و ویندوزفون حجم: 15.4 / 2.1 مگابایت زبان:

iLapse

screen568x568

این اپلیکیشن 1.99 دلاری، تجربه ای فوق العاده از ضبط ویدئوهای تایم لپس را به آیفون و آیپدهای شما می آورد. با iLapse می توان به دو شیوه ویدئوهای تایم لپس ساخت:

در روش اول، کافیست موبایل را به طور ثابت مقابل سوژه قرار دهید تا اپلیکیشن در بازه های زمانی تعیین شده، مرتبا از آن عکس بگیرد و خروجی کار را به صورت یک ویدئوی HD به شما تحویل دهد. این روش برای ساخت تایم لپس های طولانی مناسب است.

اما در روش دوم، اپلیکیشن می تواند با نرخ های فریم 24، 25 و 30fps شروع به فیلمبرداری از سوژه کند تا پس از فشردن دکمه توقف، بتوانید از طریق ابزارهای حرفه ای اپ آن را از لحاظ سرعت پخش دستکاری کنید.ذخیره خودکار ویدئو هنگام ذخیره کم باتری و فوکوس قفل شونده روی سوژه از دیگر امکانات این اپلیکیشن فوق العاده محسوب می شوند.

iLapse

iLapse

سازنده: MEA Mobile قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 40.9 مگابایت زبان:

FrameLapse

com.Nishant.Singh.DroidTimelapse-1

به غیر از هایپرلپس، اندرویدی ها می توانند برای ساخت ویدئوهای تایم لپس به گزینه فوق العاده دیگری به نام FrameLapse مراجعه کنند. با این اپلیکیشن رایگان می توان بدون مزاحمت تبلیغات و واترمارک، تایم لپس هایی بسیار حرفه ای با کیفیت HD تهیه نمود.

از مهم ترین قابلیت های نسخه رایگان FrameLapse می توان به تعیین بازه برای ثبت فریم، تنظیم تایمر برای توقف خودکار ویدئو، تنظیمات رنگ و روشنایی و اکسپوژر، پشتیبانی از دوربین جلو و عقب، تنظیم رزولوشن و چرخش تصویر و ذخیره خروجی ها با فرمت mp4 اشاره کرد.

پیش از دانلود اپ توجه داشته باشید که FrameLapse از دستگاه های مبتنی بر چیپست های مدیاتک پشتیبانی نمی کند.

Framelapse - Time Lapse Camera

Framelapse - Time Lapse Camera

سازنده: Neximo Labs قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1 مگابایت زبان:

Frameographer

screen520x924

Frameographer یکی از اپلیکیشن های نسبتا قدیمی اپ استور است که به غیر از ویدئوهای تایم لپس، امکان فیلمبرداری ویدئوهای صحنه آهسته را هم برایتان فراهم می کند.

از قابلیت های برجسته این اپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خروجی های فول اچ دی (1080p)
  • تنظیم شاتر در حالت دستی و اتوماتیک
  • فیلمبرداری عالی در نور کم با فعالسازی Low Light Boost Mode
  • تنظیم دستی نرخ فریم
  • پشتیبانی از دوربین اصلی و سلفی
  • امکان افزودن موزیک از آیتونز به تایم لپس ها

با وجود این امکانات منحصر به فرد، نباید بابت قیمت پنج دلاری اپلیکیشن تعجب کنید. Frameographer ابزاری است که با آن می توان ویدئوهای تایم لپسی در حد و اندازه مستندهای تلویزیونی فیلمبرداری کرد.

Frameographer - Stop Motion & Time-Lapse

Frameographer - Stop Motion & Time-Lapse

سازنده: Studio Neat قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 11.7 مگابایت زبان:

Hyperlapse from Instagram

Hyperlapse Instagram 1

اپلیکیشن تایم لپس ساز انحصاری اینستاگرام برای کاربران iOS، تکنولوژی منحصر به فردی دارد که آن را نسبت به سایر رقبا متمایز کرده. هایپرلپس می تواند لرزش های خفیف دست هنگام فیلمبرداری را بگیرد، بنابراین بهترین اپلیکیشن موجود برای فیلمبرداری ویدئوهای تایم لپس در حین حرکت محسوب می شود.

با این قابلیت می توانید بدون نگرانی بابت لرزش تصویر در ویدئوی خروجی، موبایلتان را هنگام موتورسواری یا وقتی که در معرض باد شدید هستید در دست گرفته و در حین حرکت تایم لپس هایی بی نظیر تا 12 برابر سریع تر از سرعت عادی بسازید.

هایپرلپس اینستاگرام انحصارا برای کاربران iOS عرضه شده و به نظر می رسد که برای همیشه انحصاری باقی خواهد ماند.

Hyperlapse from Instagram

Hyperlapse from Instagram

سازنده: .Instagram, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 10.6 مگابایت زبان:

Timelapse Pro

Timelapse Pro 1

Timelapse Pro ویندوزفون بیشتر مولفه های یک تایم لپس ساز خوب و استاندارد را در خود دارد: رایگان است، تایم لپس هایی با کیفیت فول HD می گیرد و ضمنا می توان شروع و توقف فیلمبرداری با آن را از طریق مرورگر وب کنترل کرد (قابلیت بتا).

پیش از شروع فیلمبرداری می توانید تنظیمات مربوط به رنگ، نور، اکسپوژر و رزولوشن اپ را به دلخواه شبیه سازی کنید و آنگاه دکمه ضبط را بفشارید. با توقف فیلمبرداری،‌ حالا می توانید پیش نمایشی از تایم لپس خروجی را ببینید و در صورت تمایل به آن افکت های ویدئویی بیفزایید.

از آنجایی که حجم خروجی های mp4 این اپ بسیار بالاست، برای کوتاه کردن فرآیند پردازش تصاویر می توانید آنها را در سرورهای قدرتمند Timelapse Pro و در فضای ابری بارگذاری کنید تا زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید. Timelapse Pro یک تالار گفتگوی جمع و جور هم دارد که برای آگاهی از ترفندهای ضبط ویدئوهای تایم لپس می توانید به آن مراجعه کنید.

Timelapse Pro

Timelapse Pro

سازنده: Max2 قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 1.44 مگابایت زبان:

به غیر از اپلیکیشن هایی که با هم مرور کردیم، بد نیست که نیم نگاهی به LapseIt و امکانات فوق العاده اش هم داشته باشید. اگر شما هم از اپلیکیشنی استفاده می کنید که جایش در فهرست بالا خالی بوده، حتما آن را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ALI-R
    ALI-R | ۱ مهر ۱۳۹۴

    اوففف ایول آقای بیگ زاده کیف کردیم :)

  • mohammad
    mohammad | ۱ مهر ۱۳۹۴

    لطفا چندتا برنامه برای اسلوموشن هم معرفی کنید

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱ مهر ۱۳۹۴

    دیگه از حساب دیجیاتو بیرون نمیام تازه لاگین شدم بعد از دو روز ..

  • Masoud
    Masoud | ۱ مهر ۱۳۹۴

    Hyperlapse مایکی بی نظیر بود! البته سونی خودش یه Addon داره برای دوربینش که من اونو دارم ! امکاناتش خیلی خوبه!

مطالب پیشنهادی