ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و بایدو به هدف افزایش محبوبیت ویندوز 10 در چین به تفاهم رسیدند

بایدو (Baidu) شرکت بزرگ چینی و موتور جستجویی قدرتمند به حساب می آید و لقب «گوگل چینی» را یدک می کشد. مایکروسافت امروز طی تفاهم نامه ای، همکاری خود با Baidu را اعلام نمود که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

بایدو (Baidu) شرکت بزرگ چینی و موتور جستجویی قدرتمند به حساب می آید و لقب «گوگل چینی» را یدک می کشد. مایکروسافت امروز طی تفاهم نامه ای، همکاری خود با Baidu را اعلام نمود که طی این توافق، ویندوز 10 توسط چینی ها تبلیغ خواهد شد.

Microsoft Edge مرورگر پیش فرض ویندوز 10 است و در چین، Baidu.com، موتور جستجوی پیش فرض و صفحه اول مایکروسافت اج خواهد بود. از سوی دیگر، بایدو بیش از 600 میلیون کاربر در کشور خود دارد که می تواند آن ها را به دریافت ویندوز 10 ترغیب کند. چینی ها قرار است اپلیکیشن های فراگیر خود را برای ویندوز 10 ساخته و عرضه نمایند.

کاربران چینی می توانند با مراجعه به کانال توزیع Windows 10 Express در وبسایت بایدو، نسبت به دانلود و نصب نسخه رسمی ویندوز 10 اقدام کنند. مایکروسافت می گوید تاکنون ده میلیون کاربر چینی ویندوزهای شان را آپدیت کرده اند اما بایدو می تواند صدها میلیون به این رقم بیافزاید. اوایل امسال، مایکروسافت به کاربران چینی که نسخه غیر رسمی ویندوزهای پیشین را داشتند، پیشنهاد آپدیت رایگان به ویندوز 10 را ارائه کرده بود.

جالب توجه است که طی این قرارداد، مایکروسافت به جای بینگ، موتور جستجوی خودش، می خواهد بایدو را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در چین قرار دهد. این مسئله می تواند حرکتی رو به جلو در جهت افزایش تعداد کاربران ویندوز 10 باشد اما قطعا روی میزان استفاده شرقی ها از بینگ تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • I am payne,max payne...
    I am payne,max payne... | ۲ مهر ۱۳۹۴

    دیروز هم تیم کوک ،زاکربرگ،رییس علی بابا...بیل گیتس تو پایگاه مایکروسافت حاظر شدن تا به استقبال رئیس جمهور چین برن...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی