ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

کارت های کارزار؛ معرفی بازی ایرانی «هشت خوان»

بازی هایی که در گذشته با کارت های مقوایی انجام می دادیم، این روزها به جرگه تفریحات دیجیتالی پیوسته اند. احتمالا نام سبک مبارزه آنلاین کارتی به گوشتان خورده؛ سبکی که این روزها با عرضه Hearthstone: Heroes of ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۰

بازی هایی که در گذشته با کارت های مقوایی انجام می دادیم، این روزها به جرگه تفریحات دیجیتالی پیوسته اند. احتمالا نام سبک مبارزه آنلاین کارتی به گوشتان خورده؛ سبکی که این روزها با عرضه Hearthstone: Heroes of Warcraft، شاهکار کارتی بلیزارد به یکی از محبوب ترین ژانرهای بازی تبدیل شده و روزانه میلیون ها گیمر وقت خود را پای بازی های این چنینی با مکانیزم و قواعد منحصر به فردشان می گذارند.

با توجه به موفقیت روزافزون این سبک، استودیوی وطنی آوید با عرضه بازی «هشت خوان» تصمیم گرفته تا پیشگام پایه گذاری بازی های مبارزه کارتی در ایران باشد. هشت خوان اولین بازی کارتی آنلاین ایرانیست که در آن می توانید با جمع آوری سپاهی از کارت های پهلوانان اسطوره ای پارسی، به مصاف رقبای سرسخت خود بروید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تیم آوید برای گیم پلی هشت خوان از مکانیزم و قواعد بازی هایی همچون هارت استون الهام گرفته، اما برای طراحی اتمسفر بازی و کاراکترها، پهلوانان اسطوره ای ایرانی را الگوی خود قرار داده که اقدام هوشمندانه و در عین حال ارزشمندی است؛ چرا که بازی از یک سو دارای اصالت ایرانی شده و از سوی دیگر فرصتی فراهم کرده تا گیمرها با اسطوره های وطنی آشنا شوند.

Screenshot_2015-09-24-11-30-10

تیم توسعه دهنده زمان زیادی را صرف ساخت موسیقی و طراحی محیط، کاراکترها و انیمیشن های بازی کرده و باید اعتراف کنیم که در این کار بسیار موفق بوده. هشت خوان را می توان یکی از معدود بازی های ایرانی دانست که از استانداردهای بازیسازی روز بهره می برند.

اگر تاکنون تجربه بازی های کارتی را نداشته اید، ممکن است هشت خوان در نظرتان بازی پیچیده ای باشد. اما نگران نباشید، تیم آوید برای آشنایی شما با قواعد سبک کارتی نخستین مبارزه را به صورت آموزشی قرار داده و همه چیز در مورد بازی و کارت ها را یک به یک برایتان توضیح می دهد.

Screenshot_2015-09-24-11-59-43

مبارزات در هشت خوان به صورت نوبتی اند. هر شرکت کننده با یک کارت «فرمانده» وارد بازی شده و برای نابودی فرمانده طرف مقابل تلاش خواهد کرد. اما مثل یک میدان جنگ واقعی، فرماندهان در هشت خوان مستقیما با هم روبرو نمی شوند، بلکه سربازانشان را به گود مبارزه می فرستند.

در هر راند مجموعا 30 کارت از گروه های مختلف (معمولی، موجودات ویژه، کارت های حربه) به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه در دست دارید. هر کدام از این کارت ها قدرت ضربه زنی و قابلیت متفاوتی دارند. مثلا کارت پشوتن از نظر دفاعی قدرتمند است و در مقابل ضربه های مهلک حریف به خوبی دوام می آورد، یا کارت اژدر می تواند در یک حمله به تمام کارت های رقیب ضربه بزند.

Screenshot_2015-09-24-12-01-16

بنابراین با داشتن این کارت ها، هر بار که نوبت بازی شماست باید یکی از آنها را برای حریف رو کنید و به کارت های او ضربه بزنید. هرچه قدرت کارتی که بازی می کنید بالاتر باشد، آسیب بیشتری به کارت های او می زنید که نتیجه اش در نهایت کاهش سلامتی کارت فرمانده رقیب و در نهایت از بین رفتن آن و کسب پیروزی در مبارزه برای شماست.

رمز پیروزی در هشت خوان، بازی هدفمند و چینش قوی ترین کارت ها با استراتژی قبلی است. در بازی چیزی قریب به 160 کارت با خصوصیات و قدرت های منحصر به فرد وجود دارند که می توانید برای مبارزه هایتان ترکیب مناسبی از آنها بچینید. این کارت ها را می توانید در منوی اردوگاه بیابید و با پرداخت سنگ به مجموعه خود اضافه کنید.

Screenshot_2015-09-24-11-59-12

بدست آوردن سنگ در بازی کار چندان آسانی نیست، باید در مبارزه های زیادی پیروز شوید تا بتوانید نهایتا سه یا چهار عدد کارت جدید بخرید. به همین خاطر تیم آوید بسته های کارت و سنگ را به صورت پرداخت درون برنامه ای به شما ارائه کرده و به نحو بسیار زیرکانه ای شما را مجبور به پرداخت درون برنامه ای برای ادامه بازی خواهد کرد.

به غیر از بخش کارزار که در آن با رقبای آنلاین و به طور همزمان بازی می کنید، بازی دارای قسمتی به نام ماجراجویی هم هست که در آن می توانید برای کسب تجربه و افزایش لول، با فرماندهان بازی که توسط هوش مصنوعی کنترل می شوند مبارزه کنید. بنابراین بد نیست که پیش از ورود به رقابت با حریفان آنلاین، برای دستگرمی سری هم به این قسمت بزنید.

یکی از مشکلات هشت خوان، سرورهای ضعیف بازی است که ثبات کافی نداشته و هر از گاهی در برقراری ارتباط دچار مشکل می شود که امیدواریم با عرضه یک بروزرسانی شاهد رفع این اختلالات باشیم.

اگر تاکنون بازی های کارتی را تجربه نکرده اید، هشت خوان بهانه خوبی است تا به دنیای بازی های این سبک قدم گذارید.  بازی فعلا برای گجت های اندرویدی عرضه شده و می توانید آن را به رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

هشت خوان

هشت خوان

سازنده: استودیو آوید قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 55.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • سلمان
    سلمان | ۸ فروردین ۱۳۹۵

    قشنگ بود اپدیت جدید خرابش کرد طاقت اضافه کردن حالم گرفته شد تمام کارت هام با زحمت بدست آوردم یعنی چی آخه اول میخواستید به اصطلاح معتاد کنید بعد پولیش رو بیشتر کنید جز بهترین بازی ها بود ولی بخاطر اپدیت جدید مجبور شدم پاکش کنم اگه از اول پولی بود مشکلی نبود تنها کشوری که تونست با اپدیت جدید بازی رو خراب کنه ایران بود

    • Sajad
      Sajad | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

      دمت گرم راست گفتی

  • سعید
    سعید | ۵ فروردین ۱۳۹۵

    با عرض سلام و خسته نباشید من قبلا این بازیو میکردم لقبم فقط یادمه الان بازی فرق کرده لطفا راهنماییم کنید این بازی نه کانالی نه راهنمایی برا این مشکل نداره لطفا زود ج بدین ممنون میشم.

  • mossen
    mossen | ۲ فروردین ۱۳۹۵

    chera bazi bala nemiad az vakhti ke seri jadid omade

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی