ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در دومین رویداد آکیلس کانکت چه گذشت؟

دومین رویداد آکیلس کانکت، شب گذشته برگزار شد و با خبرهای بسیار خوبی برای طرفداران واقعیت مجازی همراه بود. از جمله ی این خبرها می توان به پشتیبانی از ورژن ویندوز 10 ماینکرفت، معرفی برنامه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

دومین رویداد آکیلس کانکت، شب گذشته برگزار شد و با خبرهای بسیار خوبی برای طرفداران واقعیت مجازی همراه بود. از جمله ی این خبرها می توان به پشتیبانی از ورژن ویندوز 10 ماینکرفت، معرفی برنامه ی Oculus Ready و معرفی بازی هایی جدید و واقعیت مجازی محور از سوی شرکت های سگا، میدوی، نامکو و اپیک گیمز اشاره کرد.

برای مطالعه گزارش کامل این رویداد، با دیجیاتو همراه باشید.

آکیلس کانکت، چه خبرهایی در حوزه ی تکنولوژی با خود به همراه داشت؟

Oculus1

مراسم با صحبت های موسس واقعیت مجازی آکیلس، پالمر لاکی آغاز شد و او بدون هیچ مقدمه ای اعلام کرد که نسخه ی ویندوز 10 بازی ماینکرفت، در بهار سال 2016 میلادی برای هدست ریفت در دسترس خواهد بود. باید توجه داشت که نسخه ی ویندوز 10 این بازی، با انتقادات زیادی مواجه شده چرا که در واقع پورت آن از روی نسخه ی موبایل صورت گرفته و بسیاری از ویژگی های اصلی آن، در این نسخه وجود ندارند.

مایکروسافت فعلا اعلام کرده که قصد دارد تا امکانات این نسخه از بازی را ارتقا دهد اما هنوز مشخص نیست که کی این اتفاق به وقوع خواهد پیوست. در کنفرانس آکلیس نیز صحبتی از موضوع به میان آورده نشد.

در ادامه، مدیر بخش تولید محصولات آکیلس، نیت میتشل، پا به صحنه گذاشت تا درباره ی سخت افزار مورد نیاز برای استفاده از هدست ریفت صحبت کند. بنابر گفته های او، برای استفاده از این هدست، باید حداقل به یک پردازنده ی اینتل i5-4590، 8 گیگابایت رم و نیز یکی از کارت های گرافیک GTX 970 انویدیا یا 290 ای ام دی دسترسی داشته باشید. او هم چنین تاکید ورزید که با دسترسی به این سخت افزارها «همه چیز به خوبی کار خواهد کرد.»

Oculus2

میتشل پیش از ترک صحنه، از برنامه ی Oculus Ready برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کرد. برنامه ی آکیلس Ready با گردهمایی چند تن از بزرگان صنعت، یعنی ایسوس، Alienware و دل تهیه شده. هر یک از این شرکا متعهد هستند که دستگاه هایی با لوگوی واقعیت مجازی بسازند که تجربه ی کاربری بسیار آسانی از واقعیت مجازی را در اختیار مخاطب قرار می دهد.

قرار است که قیمت گذاری این دستگاه ها، از قیمتی پایین تر از 1000 دلار شروع شود. هم چنین شرکای دیگری نیز در این طرح وجود دارند که متعاقبا اعلام خواهند شد.

Oculus3

سامسونگ نیز با حضور بر روی صحنه ی کنفرانس، از مدل جدید هدست Gear VR خود رونمایی کرد. هدست جدید در همکاری با آکیلس ساخته شده و در روز جمعه ی سیاه، یعنی 27 نوامبر سال جاری میلادی، به صورت جهانی و با قیمت 99 دلار، عرضه خواهد شد.

هدست Gear VR جدید، با تمامی موبایل های هوشمند اخیر سامسونگ نظیر گلکسی نت 5، اس 6، اس 6 اج و اس 6 اج پلاس هم خوانی خواهد داشت. این هدست نسبت به قبل 22 درصد سبک تر شده و از تاچ پدی با طراحی جدید و متفاوت نسبت به قبل بهره می برد. به گفته ی سازندگان، پوسیدن و استفاده از هدست جدید بسیار راحت تر از نسخه ی قبلی است.

Uculus4

آکیلس به این مسئله اشاره کرد که Gear VR جدید، از سرویس هایی نظیر توییچ، نت فلیکس و هولو پشتبانی خواهد کرد و کاربران می توانند به صورت مستقیم محتوا را روی هدست دانلود و آن را تماشا کنند. کاربران می توانند به صورت زنده استریم های توییچ را به همراه آواتاری از دوستان شان در همان اتاقی که قرار دارند، مشاهده کنند.

آکیلس هم چنین قراردادی با کمپانی هایی نظیر Lions Gate و فاکس قرن بیستم بسته که به کاربران اجازه می دهد تا به وسیله ی قابلیت Oculus Video، از محتواهای منحصر به فرد و خاص آن کمپانی ها بهره ببرند. هم چنین با استفاده از این ویژگی، می توان ویدئوهای 360 درجه ای که حالا روی فیسبوک قرار دارند را تماشا کرد.

در نهایت نیز، در کنفرانس گفته شد که موتور ساخت بازی SDK 1.0 در نوامبر سال جاری میلادی در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. ورژن آکیلس ریفت همین موتور نیز در ماه دسامبر عرضه خواهد شد تا توسعه دهندگان بتوانند پیش ار عزضه ی ریفت در سه ماهه ی اول سال 2016، محتوای خود را آماده کنند.

چه بازی هایی به جز ماینکرفت برای پلتفرم آکیلس عرضه خواهد شد؟

Oculus6

از یک سو، سه استودیوی مطرح بازی سازی نامکو، میدوی و باندای، قصد دارند با کمک یک دیگر، قابلیت جدیدی به نام Oculus Arcade را فراهم آورند. این سه کمپانی با ساخت آکیلس آرکید برای Gear VR، قصد دارند تا تجربه ی بازی های آرکید و کلاسیکی نظیر سونیک، پکمن و گانتلت را در محیطی جدید فراهم آورند.

در کنفرانس مشخص نشد که آکیلس آرکید چه زمانی عرضه خواهد شد و قیمت گذاری های مربوط به آن چگونه خواهد بود، اما مطمئنا خبرهای زیادی درباره ی آن می شنویم.

استودیوی بازیسازی Bossa نیز، از ورژن واقعیت مجازی بازی محبوب خود، یعنی شبیه ساز جراحی رونمایی کرد. شبیه ساز جراحی دقیقا یک شبیه ساز نیست و بیش تر به یک بازی کمدی و بی در و پیکر شبیه است. پیش از این، بازی برای پلتفرم های استیم و پلی استیشن 4 عرضه شده بود.

سازندگان به ما اطمینان دادند که با استفاده از واقعیت مجازی، بازی دچار مشکل نخواهد شد و دشواری و المان های طنزآمیز آن پابرجا می مانند. اگرچه تاریخ عرضه ی بازی اعلام نشد اما ظاهرا باید «در آینده ی نزدیک» منتظر آن ماند.

Oculus5

اما یکی از مهم ترین بخش های کنفرانس، زمانی بود که بازی جدید و انحصاری اپیک گیمز، یعنی Bullet Train، معرفی شد. در Bullet Train، باید از کنترلر تاچ آکیلس بهره برد تا هدایت شخصیت اصلی انجام شود. محیط بازی بسیار بزرگ است و به طور کلی، تمام المان های بازی براساس سیستم Bullet Time شکل گرفته است.

گیمر در یک محیط شبیه سازی شده ی ایستگاه قطار و در نقش ماموری ویژه قرار می گیرد. این مامور توانایی های خاصی مانند تلپورت شدن، تغییر زمان و مبارزات تن به تن دارد و باید از این توانایی ها، در جهت از بین بردن جنبش مقاومت بهره گیرد. هم چنین می توان به صورت مجازی، با سلاح ها و نارنجک ها تعامل داشت.

در نهایت نیز، ویدئویی کوتاه از سایر بازی های تدارک دیده شده برای هدست های آکیلس به نمایش در آمد. تعدادی از آن ها، بازی هایی بودند که قبلا نیز عرضه شده بودند؛ مانند The Vanishing of Ethan Carter و Adr1ft.

با این نمایش ها، دومین رویداد آکیلس کانکت به پایان رسید. متاسفانه و برخلاف انتظارات، هیچ تاریخ عرضه و قیمتی برای هدست آکیلس ریفت ارائه نشد. اما می دانیم که این هدست به طور قطع، در سه ماهه ی اول 2016 و در تاریخی پیش از 1 آپریل، به طور جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۳ مهر ۱۳۹۴

    لینک دیدن مراسم
    http://www.twitch.tv/oculus/v/17568817

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۳ مهر ۱۳۹۴

    Gear VR روز به روز بهتر از روز قبل / فوق العاده است پشتیبانی از Netflix و huluplus و twitch و ... قشنگ مشخصه که نسخه های قبلی موفقیت امیز بودن / house of cards داخل gear VR چه شود / قیمت فوق العاده عالی ، فقط 100 دلار چی بهتر از این / ایکاش فقط نیاز به موبایل های سامسونگ نداشت و با همه موبایل ها کار می کرد ، البته خیلی وقته فکر خرید s6 edge plus رو دارم منتظر کنفرانس 6 اکتبر هستم برای تصمیم گیری /اگر خریدش حتمی شد ، حتمن یدونه gear VR کنارش می گیرم

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۳ مهر ۱۳۹۴

    تبریک به تیم ماینکرفت که توی هر سیستم عامل و دستگاهی دارن راه خودشونو باز می کنن ، چقدر موقع شایعات خرید موجانگ توسط مایکروسافت مخالفت می کردن و هر ویدیو ایکس باکس توی یوتیوب با پیج های مایکروسافت توی شبک های اجتماعی شکایت می کردن و توهین /

    • Divan Greedy (아이유)
      Divan Greedy (아이유) | ۳ مهر ۱۳۹۴

      ماینکرافت نسخه ویندوز 10 هم هنوز داخل بتا هستش و البته بر خلاف متن امتیاز 4.1 داره و این نسخه مثل نسخه های موبایل طراحی شده برای تاچ بودنش ، وگرنه همین الانش نسخه معمولیش کامل و اماده است

مطالب پیشنهادی