ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: ویندوز استور 669000 اپلیکیشن برای تلفن های هوشمند، تبلت و پی سی دارد

حتما به یاد دارید که تا همین چند وقت پیش اپ استور اپل و مارکت اندروید بر سر اینکه هرکدام چه تعداد اپ را ارائه می دهند با یکدیگر رقابت می کردند. حالا اما با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

حتما به یاد دارید که تا همین چند وقت پیش اپ استور اپل و مارکت اندروید بر سر اینکه هرکدام چه تعداد اپ را ارائه می دهند با یکدیگر رقابت می کردند. حالا اما با رویکرد تازه مایکروسافت نسبت به ارائه اپلیکیشن های فراگیر که روی دستگاه های موبایل، تبلت و پی سی قابل اجرا هستند، شمار اپ های ارائه شده در ویندوز استور به رقم 669000 عدد رسیده و حریف تازه ای برای این دو پیدا شده.

با در نظر داشتن این آمار و ارقام می توان اینطور نتیجه گرفت که از ابتدای سال 2014 میلادی تاکنون، شمار این اپلیکیشن ها در استور رشدی 67 درصدی را تجربه کرده است. با این همه، چون این رقم نرم افزارهای ساخته شده برای کامپیوترهای شخصی را هم در بر می گیرد، تعداد واقعی اپلیکیشن های ارائه شده برای موبایل های مبتنی بر ویندوز فون به مراتب کمتر از رقم 669000 عدد است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما چون این برنامه ها به شکل فراگیر درآمده اند (یعنی روی دستگاه های مختلف قابل اجرا هستند) شمار اپلیکیشن های موجود در ویندوز استور به زودی معرف رقم دقیق تری از اپلیکیشن های ساخته شده برای ویندوز فون خواهد بود.

در هر صورت میزان اپلیکیشن های ارائه شده برای دستگاه های موبایل در ویندوز استور کمتر از تعداد موجود در اپ استور اپل (یعنی 1.5 میلیون اپ) و همچنین گوگل پلی استور (1.6 میلیون اپ) است.

اما این اعداد و ارقام به هیچ وجه نمی توانند گویای حقیقت باشند چراکه برخی از محبوب ترین اپلیکیشن های ساخته شده برای iOS و اندروید برای ویندوز فون موجود نیستند و حتی اینستاگرام هم که نامش در لیست برنامه های ویندوز استور آمده دو سالی است که به حالت بتاست.

همانطور که تایید خواهید کرد، علت روی گردانی برخی مشتریان از محصولات مبتنی بر ویندوز فون هم همdن فقدان اپلیکیشن های محبوب برای آن است. از طرفی، توسعه دهندگان هم صرفا به خاطر سهم بازار اندک ویندوز فون در بسیاری مناطق، از تولید اپلیکیشن برای آن خودداری می کنند.

بنابراین اگر تقاضا برای موبایل های مبنتی بر ویندوز فون بالا برود، توسعه دهندگان دلیلی پیدا می کنند تا برای این پلتفرم اپلیکیشن بسازند در غیر اینصورت شاید مایکروسافت هم مجبور شود درست همان کار بلک بری را انجام دهد و به اندروید روی بیاورد.

البته این را هم باید در نظر داشته باشید که درآمد این شرکت ساکن ردموند از محل پتنت های اندروید به مراتب بیشتر از پولی است که از فروش موبایل های مبتنی بر ویندوز فون در می آورد.

Windows-Store-now-has-669000-apps

Windows-Store-now-has-669000-apps (1)

 

After-two-years-the-version-of-Instagram-available-for-Windows-Phone-is-still-in-Beta

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • آرش
    آرش | ۶ مهر ۱۳۹۴

    برام جالبه که زومجی نمیگه تو ویندوز 10 موبایل که قراره بیاد هم برنامه های اپل رو میشه تو وینفون اجرا کرد هم برنامه های اندروید رو بعد نتیجه میگیره که احتمالاً مثل بلکبری بشه!!!! این رویکرد شما که انقدر اپل رو میزنین تو سر بقیه نمیدونم به چه دلیل . این از اون مقایسه مسخره ویندوز و آی او اس اینم از این!!! من هم آیفون داشتم هم اندروید و الان ویندوز اگه بخوام بدون تعصب بگم اندروید و ویندوز فون خیلی بهتر و کاربردی تر بوده تا آیفون

  • Hesam
    Hesam | ۶ مهر ۱۳۹۴

    مایکروسافت داره انجامش میده و تاحدودی انجامش داده بهتر از رقیب ها.الان باید منتظر ویندوز ده موبایل باشیم تا بیاد بعد همه چی درست میشه.مم خودم لومیا دارم و اصلا از کمبود برنامه رنج نمیبرم چون کمبود انچنانی نداره.هرچی که خواستم داشته،خیلی سیستم عامل محشریه.من هر سه سیستم عاملو امتحان کردم ولی ویندوزفون خیلی باحالتره.شاید اول که خریدی پشیمون بشی مثل خودم ولی بعد عاشقش میشی طوری که نمیتونی دل بکنی.بهترین دوربینارو لومیا داره.فقط منتظرم....

  • bawar
    bawar | ۶ مهر ۱۳۹۴

    ویندوزفون رو دوست دارم، اما تنها دلیلی كە من رو تا بحال جذب نكردە همین مشكل نبود اپها و بازیها ای كە سخت لازمشون دارم!

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۶ مهر ۱۳۹۴

    پس چرا اصلا موفق نبود ویندوز رو موبایل :(

    من که آرزومه یک روزی هم گوشی هم تبلت هم پی سی یک سیستم عامل داشته باشند که همشون اپ هاشون به هم بخوره

    که فکر کنم فعلا اپل تونسته این کارو کنه البته نمیدونم مک او اس با ios فرق داره یا نه چون کار نکردم ولی ویندوز میدونم میتونه اگر بخواد :(

    • BuBo
      BuBo | ۶ مهر ۱۳۹۴

      مایکی خره ( از این فحش هایی که از روی علاقه ست) دقیقا من هم همینو میخوام، دوست دارم کلا تو یه اکوسیستم باشم حتی mail ـم ولی مایکی نمیکنه، به خدا پتانسیلش هم از گوگل بیشتر هم اپل ولی نمیکنه. چراش رو نمیدونم شاید همون چون خره.
      مایکیِ بدِ بیتربیت :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی