ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه سوم اسنپدراگون ۸۲۰ امتیازات بالایی را در بنچمارک GeekBench به ثبت رساند

شرکت کوالکام در نظر دارد تا پرچمدار بعدی چیپست هایش با نام اسنپدراگون ۸۲۰ را در انتهای سال میلادی به سازندگان دستگاه های هوشمند عرضه نماید و اکنون نیز به نظر می رسد که سخت در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۰

شرکت کوالکام در نظر دارد تا پرچمدار بعدی چیپست هایش با نام اسنپدراگون ۸۲۰ را در انتهای سال میلادی به سازندگان دستگاه های هوشمند عرضه نماید و اکنون نیز به نظر می رسد که سخت در حال آزمایش این سیستم-بر-چیپ و رفع ایرادات آن باشد.

در ماه جولای، چیپست یاد شده در بنچ مارک «GeekBench» مورد آزمایش قرار گرفت که توانست به امتیاز ۷۱۴ در تست تک هسته ای و امتیاز ۱۹۴۲ در تست چند هسته ای دست پیدا کند. این ارقام البته مشخصا در حد یک چیپست و پردازنده ای پرچمدار نیستند اما به نظر می رسد در آن زمان، هسته های پردازنده با کلاک پردازشی ۱.۴۶ مشغول به کار بوده اند و این در حالیست که انتظار می رود نسخه نهایی، دارای کلاک پردازشی ۳ گیگاهرتز باشد.

مدتی بعد، شاهد فاش شدن دوباره امتیازات اسنپدراگون ۸۲۰ بودیم؛ این بار نتایج بهتر شده بودند و در واقع، این چیپست توانسته بود در تست تک هسته ای به امتیاز ۱۷۳۲ و در آزمایش چند هسته ای به امتیاز ۴۹۷۰ دست پیدا کند. حال اما برای سومین بار شاهد افشای امتیازات نسخه بهبود یافته اسنپدراگون ۸۲۰ هستیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود نتایج اخیر مرتبط با نسل سوم چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ هستند و امتیازات به سطح بالاتری دست یافته اند.

اکنون چیپست مورد اشاره توانسته در آزمایش تک هسته ای امتیاز ۲۰۳۲ را به دست آورد و در تست چند هسته ای نیز، نتیجه کلی به ۵۹۱۰ امتیاز می رسد. با چنین شرایطی، اسنپدراگون ۸۲۰ قادر شده اگزینوس ۷۴۲۰ را پشت سر بگذارد و همچنین در زمینه تست چند هسته ای از چیپست توسعه یافته توسط اپل با کد A9 برتری یابد.

اسپدراگون ۸۲۰ در سال آینده قدرت فراوانی به محصولات برتر بازار خواهد بخشید اما باید در نظر داشت که همین چیپست، رقبای قدری را نیز در برابر خود دارد. برای مثال چیپست های Kirin 950 از هوآوی و یا Helio X20 از مدیاتک.

در این میان بارها خبر رسیده که Xiaomi Mi 5، اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که از اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می برد. طبق آخرین اخبار، نسخه نهایی این چیپست در ماه دسامبر به دست سازندگان خواهد رسید و شرکت های تولید کننده نیز می توانند پس از مدتی آزمایش روی آن، دستگاه های خود را به شکل جهانی به فروش برسانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Nima
    Nima | ۶ مهر ۱۳۹۴

    :))))))))) از چیپست اپل جلو زده. متعصبای اپل بیاین منفی بدین

  • آرش امیری
    آرش امیری | ۶ مهر ۱۳۹۴

    از این خبرها شما چی برداشت میکنید:
    1. دوباره قضیه سال 85 برای رجیستر کردن گوشی ها میاد وسط
    2. برند شیایومی با همراه اول قرارداد میبنده
    3. برند گیمو بود میگو بود چی بود، وارد ایران میشه
    ...
    اصلا فکرای بد نکنید ها در مورد مسئولین.... !!!

    • BuBo
      BuBo | ۶ مهر ۱۳۹۴

      تا اونجا که من متن رو خوندم برند شیائومی با همراه اول قرار داد نبسته. فکر کنم شما اصلا متن خبر رو نخوندین تو اون پست.

      **در سومین روز از نمایشگاه تلکام که در تهران در حال برگزاریست، تفاهم نامه انحصاری همکاری بین شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت آسوشید تجارت (Asoshid) چین امضا شده**

      • آرش امیری
        آرش امیری | ۶ مهر ۱۳۹۴

        بعله دوست عزیز بنده فقط تیتر خبر رو خونده بودم، ممنونم از راهنماییتون :-)

مطالب پیشنهادی