ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به نگرانی های مطرح شده پیرامون نقض حریم خصوصی در ویندوز 10 پاسخ می دهد

حدودا دو ماهی از زمان عرضه ویندوز 10 می گذرد و عاقبت حجم بالای نگرانی های مطرح شده در رابطه با حریم خصوصی و امنیت نسخه نهایی ویندزو، مایکروسافت را بر آن داشت تا به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

حدودا دو ماهی از زمان عرضه ویندوز 10 می گذرد و عاقبت حجم بالای نگرانی های مطرح شده در رابطه با حریم خصوصی و امنیت نسخه نهایی ویندزو، مایکروسافت را بر آن داشت تا به اظهار نظر در این خصوص بپردازد.

تری مایرسون مدیر واحد ویندوز در قالب بیانیه ای بلند بالا، جزئیات همه روش های مورد استفاده در ویندوز 10 برای جمع آوری و کاربرد داده را شرح داده که در ادامه توجه شما را به بخش هایی از این بیانیه جلب می کنیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

مایرسون در این بیانیه مدعی شده «ویندوز 10 از آن جهت اطلاعات کاربری شما را گردآوری می کند که عملکردی بهتر را از خود به نمایش بگذارد» و اینکه شما می توانید «مشخص نمایید سیستم عامل کدام اطلاعات تان را گردآوری کند.»

تاکنون نگرانی های متعددی در مورد محتوی داده های کرش این سیستم عامل مطرح شده، اما مایرسون اعلام نموده که مایکروسافت به هیچ وجه محتوی یا فایلی را از سیستم کاربرانش جمع آوری نمی کند و این شرکت «گام های متعددی را برداشته تا از بابت عدم جمع آوری اطلاعات هویتی کاربرانش نظیر اسم، آدرس ایمیل یا آی دی اکانت آنها اطمینان کسب کند.»

اما سوال اینجاست که مایکروسافت چه نیازی به این اطلاعات دارد؟ مایرسون اعلام داشته که مایکروسافت از این اطلاعات برای ارائه پچ در بازه زمانی «24 ساعته» از زمان بروز یک کرش استفاده می کند.

اما یکی از بخش های مهم ویندوز 10، دستیار دیجیتالی جدید کورتاناست که یکپارچه سازی آن با نسخه نهایی ویندوز نگرانی های متعددی را در مورد نقض حریم خصوصی کاربران به دنبال داشته است.

مایرسون اظهار داشته که حتی در صورت فعال سازی کورتانا، کاربر باز هم در مورد «اطلاعاتی که برای این منظور گردآوری می شوند کنترل کامل دارد و می تواند تنظیمات آن را در هر لحظه از نو تغییر دهد.»

با این حال، مدیر واحد ویندوز از اظهار نظر مستقیم در مورد برخی نگرانی های مطرح شده در مورد قابلیت های کورتانا و وان درایو در ارسال اطلاعات حتی پس از غیرفعال کردنشان خودداری نمود.

ویندوز 10 همچنین دربرگیرنده قابلیت های خانواده (family features) است و به صورت پیش فرض به گونه ای تنظیم شده که داده های خود را برای والدین ارسال می کنند.

ارسال خودکار داده های هیستوری اینترنت کاربر برای والدین نیز نگرانی هایی را به دنبال داشته و اهالی ردموند در حال برنامه ریزی هستند تا این مساله را تغییر دهند.

مایرسون اظهار داشته، همه مشتریان ویندوز 10 به زودی آپدیتی را برای قابلیت های خانواده سیستم عامل خود دریافت میکنند که تنظیمات پیش فرض جداگانه و دقیقی برای نوجوانان و اطفال دارد.

وی در ادامه گفت: ما همچنین مشغول کار روی راهکارهایی هستیم تا اعلان های دریافتی توسط اطفال و والدین در رابطه با گزارش فعالیت هایشان در ویندوز را بهینه نماییم.

روشن است که بیانیه امروز مایکروسافت، پاسخگوی همه نگرانی های مطرح شده در مورد آن نیست، با این همه شرکت مورد بحث اعلام داشته از هر گونه انتقاد پیرامون «رفتار این سیستم عامل در بخش تنظیمات حریم خصوصی اش» استقبال میکند و برای انتقال نظرات خود می توانید به سایت این شرکت با سایت مربوط به پروژه اینسایدر مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • مهرداد خ
    مهرداد خ | ۷ مهر ۱۳۹۴

    دزدی عملیه که کاربر ندونه داره از ترافیکش استفاده میشه و همینطور شرکت مقابل از این قابلیت قبل از ارائه برنامش(ویندوز 10) به صورت همگانی چیزی در این رابطه نگفته باشه. اما فارغ ار اینکه قابلیت جالبی هست اما بهتر بود که به صورت پیش فرض خاموش بود تا کاربر در صورتی که دلش خواست اونو فعال کنه.
    اما در رابطه با اطلاعاتی که مایکروسافت از کاربرها دریافت میکنه، توی متن فقط گرفتن اطلاعات مربوط به کرش برنامه ها برای رفع اونها رو توضیح داده و بازم سوالاتی بی جواب موندن.
    اما کلا هر دیوایسی که به اینترنت وصل میشه از نظر حریم خصوصی همیشه مورد تردید هستند. مثلا دستیارای صوتی همیشه شنونده که کافیه اسمشون رو بیاری تا دست به کار بشند این یعنی همیش گوش به فرمانند. حالا شما از کجا قطعا میتونی از حفظ حریم خصوصیت مطلع بشی جز پارامترهای ارائه شده توسط شرکت سازنده هیچکس نمیتونه به شما تعهد بده که حریم خصوصیت نقض نشده.

  • I am payne,max payne...
    I am payne,max payne... | ۷ مهر ۱۳۹۴

    بحث پرایوسی برای منم جای سال داره...خب نصف جواب ها رو دادن...امیدوارم به ابهام های دیگه هم جواب بدن...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی