ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با ماشین ظرفشویی D162 سامسونگ بیشتر آشنا شوید؛ محصولی با توانایی صرفه جویی چشم گیر در مصرف آب

معضل کم آبی یکی از مسائل جدیست که در آینده ای نه چندان دور ساکنین بسیاری از کشورها می بایست با آن دست و پنجه نرم کنند؛ در همین راستا از همین الان دولت ها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

معضل کم آبی یکی از مسائل جدیست که در آینده ای نه چندان دور ساکنین بسیاری از کشورها می بایست با آن دست و پنجه نرم کنند؛ در همین راستا از همین الان دولت ها و همچنین اقشار مختلف جوامع دنبال راه حل های مختلفی هستند که قدری بر میزان مصرف آب اثر گذار بوده و سبب صرفه جویی در این رابطه گردند.

بررسی ها نشان داده برخی راهکارهای ساده در صورتیکه به شکل گسترده پیاده سازی شوند به جد می توانند بر مقدار آبی که توسط یک جامعه مصرف می گردد موثر باشند و یک مثال ساده در این زمینه شستن ظرف هاست. تحقیقات ثابت کرده اند شستن ظروف با ماشین های ظرف شویی مدرن امروزی در قیاس با وقتی آنها را با دست می شوریم آب بسیار کمتری نیاز دارد و سامسونگ هم با ارائه ی ماشینی تحت مدل D162 سعی کرده این شیوه ی صرفه جویی را به بهترین شکل ممکن برای عموم عملی سازد.

از شما دعوت می کنیم در ادامه ی مطلب با مطالعه بیانیه خبری که از جانب دفتر روابط عمومی سامسونگ در تهران برای دیجیاتو ارسال شده با ماشین ظرف شویی مذکور و ویژگی های خاص آن بیشتر آشنا شوید.

در سال‌های گذشته، شاهد هشدارهایی جدی درباره بحران آب در ایران و دیگر کشورهای جهان بوده‌ایم. طبق تحقیقات سازمان ملل تا سال 2025 تعداد کشورهایی که از کمبود آب رنج می‌برند به 30 کشور خواهد رسید که از این میان 18 کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارد.

در ایران نیز هشدارها در مورد کم‌آبی و به عبارت دیگر، نزدیک شدن به بحران آبی هرروز جدی‌تر می‌شود. در تازه‌ترین خبرها اعلام شد 500 شهر در کشور، دچار «تنش آبی» است. تنش آب اصطلاحاً به معنای بروز مشکل برای یافتن منابع آب شیرین به علت تخلیه بی‌رویه منابع آبی است. زمانی یک کشور یا منطقه با معضل تنش آبی مواجه می‌شود که منابع آب سالانه آن کمتر از ۱۷۰۰ مترمکعب به ازای هر فرد در سال باشد.

هر خانواده چهارنفره به‌طور متوسط 1500 لیتر آب در روز مصرف می‌کند که تقریباً نیمی از آن برای مصارف بهداشتی است. میزان قابل‌توجهی از آب مصرفی خانواده‌ها در آشپزخانه هدر می‌رود که بخش عمده آن به شستن ظروف برمی‌گردد. سامسونگ الکترونیکس، به‌عنوان شرکتی پیشرو در ارائه محصولات نوآورانه و یازدهمین شرکت سبز دنیا، توسعه تکنولوژی محصولات کم‌مصرف و دوستدار محیط‌زیست را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است.

سامسونگ، با ارائه ماشین ظرف‌شویی پرچم‌دار خود با نام D162 به راهکاری جدید برای صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی دست یافته است. اما قبل از آن‌که سراغ‌ ویژگی‌های این محصول برویم، بد نیست نگاهی به تفاوت‌های میزان مصرف آب و انرژی در شستن دستی و ماشینی داشته باشیم.

صرفه‌جویی بیشتر با ماشین ظرف‌شویی

DMS300TRW-XSG-41-0

برخلاف تصور رایج، شستن ظروف با دست و به روش سنتی، بیش از مقدار لازم آب مصرف می‌کند. نتایج بررسی‌های جدید در انگلیس نشان می‌دهد هر خانوار سالانه حدود 23 هزار لیتر آب به‌واسطه شستن ظروف با دست هدر می‌دهد، درحالی‌که این حجم آب، معادل مصرف یک ماه کاملِ هر خانوار است.

در تحقیقی که از سوی دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه بُن آلمان صورت گرفت، مشخص شد هنگام شست‌وشوی ظروف (حدوداً یک سرویس 12 نفره) با دست به‌طور میانگین صد لیتر آب و 2.5 کیلووات ساعت انرژی برای گرم کردن آب مصرف می‌شود؛ اما یک ماشین ظرف‌شویی با سطح انرژی بالا، تقریباً 15 لیتر آب و یک کیلووات ساعت انرژی برای همان میزان ظرف مصرف می‌کند.

از سوی دیگر، کارشناسان سلامت تأکید دارند که ظروف کثیف وقتی با دست شسته می‌شوند، کاملاً تمیز نمی‌شوند چراکه دمای مناسب برای تمیز شدن کامل ظروف، 60 درجه سانتی‌گراد است؛ درحالی‌که تحمل این دما برای پوست دست عملاً امکان‌پذیر نیست. اما یک ماشین ظرف‌شویی به‌راحتی می‌تواند دمای آب را به این درجه برساند و درنتیجه ظروف به‌خوبی از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت Consumer Reports، ماشین‌ ظرف‌شویی مدل D162 سامسونگ با تکنولوژی انحصاری WaterWallTM که انقلابی در شیوه عملکرد ماشین‌های ظرف‌شویی به شمار می‌رود، موفق به کسب نمرات بالا برای کاهش مصرف آب و انرژی و همچنین بهره‌وری و عملکرد شست‌وشو شده است‌. ماشین ظرف‌شویی D162 سامسونگ، بالاترین رتبه را در مصرف انرژی و آب (رتبه ++A در مصرف انرژی و رتبه A در مصرف آب) دارد و با مصرف 10.7 لیتر آب، به میزان 10 برابر کمتر نسبت به شست‌وشو با دست، آب مصرف می‌کند. علاوه بر این با هفت برنامه متنوع شست‌وشو و قابلیت ضدعفونی ظروف، باکتری‌ها و لکه‌های چربی را نیز به‌خوبی از بین می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مشهدی
    مشهدی | ۲۲ آذر ۱۳۹۴

    من این ماشین ظرفشویی D162 رو خریدم سر 2 ماه دربش به صدا افتاد و خراب شد چون دستگاه جدیده نمایندگی نمیتونه درستش کنه
    واقعا برای سام سرویس متاسفم منو 1 ماهه الاف کرده به نظر من کلا سمت سامسونگ نرید محصول آلمانی بگیرید

  • soroush_showbert
    soroush_showbert | ۹ مهر ۱۳۹۴

    یه عمر ننه ما ظرفا و لباسا رو با دست چنگ زد و سابید
    زنای الان دیگه دس ب سیا سفید نمیزنن که
    خدا همه مادرا رو حفظ کنه
    دوستت دارم مادرم عشقم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی