ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا از نخستین خودروی الکتریکی شاسی بلند خود با قیمت پایه 132 هزار دلار پرده برداشت

حالا که خودروی الکتریکی مدل اس تسلا جهانیان را برای ورود این نوع وسایل نقلیه به سطح خیابان ها مشتاق کرده است، کمپانی سازنده آن، فرصت را غنیمت شمره و تصمیم گرفته محصولی با ظاهری کاملا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

حالا که خودروی الکتریکی مدل اس تسلا جهانیان را برای ورود این نوع وسایل نقلیه به سطح خیابان ها مشتاق کرده است، کمپانی سازنده آن، فرصت را غنیمت شمره و تصمیم گرفته محصولی با ظاهری کاملا متفاوت را عرضه نماید.

بعد از تاخیرهای طولانی و البته متعدد در عرضه این خودرو، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا روز گذشته اتومبیل مدل اکس را با تمام جزئیات به مخاطبان و رسانه های خبری معرفی کرد که این اتفاق بیشتر به مذاق آنهایی خوش آمد که از سال ها قبل مبالغ هنگفتی را بابت ودیعه به این شرکت پرداخت کرده بودند.

می خواهید بدانید که چه چیز این صبر طولانی را برای خریداران مدل اکس ممکن ساخته؟ به شما می گوییم، درب های شاهینی برای دسترسی به قسمت عقب وسیله نقلیه و فضای داخلی بزرگ تر و البته بلندتر از سطح زمین در قیاس با نسخه قبلی و البته چند امکان جالب توجه دیگر.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این ماشین قرار است که در قالب دو نسخه با دو قیمت مختلف در اختیار خریداران قرار گیرد:  مدل P90D Signature با قیمت 132 هزار دلار و دیگری مدل P90D Founder به قیمت 142 هزار دلار.

شرکت سازنده اعلام نکرده که نسخه ارزان تر این ماشین دقیقا چه زمانی عرضه می گردد اما آنطور که مدیر عامل تسلا گفته، این ماشین در زمان تحویل در حدود 5 هزار دلار گران تر از مدل هم تراز خود از نسخه اس خواهد بود.

بهتر است نگاهی داشته باشیم به امکانات در نظر گرفته شده برای این خودروی نسبتا گران قیمت. ابتدا با ایمنی شروع می کنیم. مدل اکس دارای نوعی دکمه فعال کننده مد دفاعی زیستی است؛ نوعی فیلتر هوای پیشرفته (با ابعادی 10 برابر بزرگ تر از آنچه در خودروهای معمولی به کار گرفته می شود) موسوم به هپا. جالب است بدانید که ماسک در جریان مراسم رونمایی از این ماشین فضای داخلی آن را به یک بیمارستان تشبیه کرد.

 

تسلا مدل اکس را ایمن ترین ماشین در دنیا خوانده است: این شرکت حتی قبل از انجام هرگونه تست روی محصول تازه اش مدعی شده که مدل اکس از این لحاظ رتبه بندی 5 ستاره را دریافت می کند.

در هر صورت، اگر چنین باشد، مدل اکس نخستین خودروی شاسی بلند دنیا خواهد بود که به چنین موفقیتی دست پیدا می کند. اما ایمنی فعال و پویا اصلی ترین بخش از تک تک اجزای در نظر گرفته شده برای این ماشین است: سیستم ترمز اضطراری این خودرو و همچنین مکانیزم های جانبی پیشگیری از تصادف آن همگی از جمله امکاناتی هستند که این مساله را تایید می کنند.

سیستم ترمز اضطراری این ماشین حتی در سرعت های بالا نیز کار می کند و این قابلیت است که فعلا فقط و فقط در انحصار تسلا قرار دارد. تعدادی دوربین، رادار و حتی یک سیستم سونار 360 درجه نیز در قسمت جلوی بدنه این ماشین قرار داده شده اند که در زمان استفاده از قابلیت اتوپایلوت آن به کار می آیند.

modex

شرکت سازنده این خودرو وعده داده که در آینده آپدیت های نرم افزاری متعددی را برای آن ارائه می کند تا امکانات جالب دیگری نظیر پارک خودکار هم به آن اضافه گردد.

اما بال های این ماشین. درب های شاهینی مدل اکس روی دو عدد لولا سوار شده اند و حتی زمانی که خودرو با فاصله اندک از دو ماشین کناری اش پارک شده باشد هم می توانند با جمع کردن خود باز شوند. شرکت سازنده اعلام کرده که برای باز کردن آنها تنها به 30 سانتی متر فضا نیاز خوواهد بود.

حسگرهای در نظر گرفته شده برای این ماشین هم می توانند ارتفاع سقف را اندازه بگیرند و مطابق با برآورد خود درب های شاهینی را بالا بیاورند.

در داخل کابین ماشین هم صندلی ها می توانند به صورت مستقل از یکدیگر حرکت نمایند تا سرنشینان به سادگی به صندلی های عقب دسترسی داشته باشند. شیشه جلویی مدل اکس نیز در برابر آفتاب مقاوم سازی شده و در نتیجه نگرانی از بابت آزار دهنده بودن پرتوهای خورشیدی برای سرنشینان وجود نخواهد داشت.

یک نمایشگر 17 اینچی نیز برای این ماشین در نظر گرفته شده که امکان پخش رسانه های مختلف، رهگیری و کنترل آسان کابین (که احتمالا منظور همان سیستم تهویه خودرو است) را برای سرنشینان مدل اکس فراهم می کند.

اما خودروی شاسی بلند تسلا در حوزه های دیگر نیز اول است. این خودرو نخستین ماشین الکتریکی دنیاست که ظرفیت یدک کشی بار تا 2267 کیلوگرم را برای آن فراهم می کند. همچنین طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو قادر است در 3.2 ثانیه سرعت خود را از 0 به صد کیلومتر برساند و بیشینه سرعت آن نیز برابر با 249 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

باتری مدل signature ظرفیتی برابر با 90 کیلو وات بر ساعت دارد که قادر است در هر بار شارژ انرژی مورد نیاز ماشین برای طی کردن مسافت 400 کیلومتر را تامین نماید (البته این مساله منوط به آن است که بیش از اندازه هم با درب های شاهینی ماشین کاری نداشته باشید).

tesla-model-x02-1

tesla-model-x03-1

tesla-model-x04-1

tesla-model-x05-1

tesla-model-x06-1

tesla-model-x07-1

modelgallery-18-1

modelgallery-19-1

modelgallery-21-1

modelgallery-22-1

modelgallery-24-1

 

modelgallery-16-1

modelgallery-15-1

modelgallery-8-1

modelgallery-7-1

modelgallery-6-1

modelgallery-5-1

modelgallery-4-1

tesla-model-x06-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • hashem
    hashem | ۸ مهر ۱۳۹۴

    نمیدونم بچه ها شوخی میکنن یا جدی میگن که این ماشین خوبی نیست این فضاپیماست ماشین نیست و البته اصولا کسی که بالی چهل تا پول ماشین میده ماشین چندمشه و کشی به گمانم تک ماشین تسلا تک ماشین پورش و.... نیست ولی واقعا این ماشین فوق العادست تسلا بهترین کمپانی جهان میشه تا چندی دیگر

  • م
    م | ۸ مهر ۱۳۹۴

    اﻳﻨﻜﻪ ﭘﺸﺘﺶ ﺷﺒﻴﻬﻪ ﺟﮕﻮاﺭ ﺷﺪﻩ...

  • ZIGZAG
    ZIGZAG | ۸ مهر ۱۳۹۴

    در کل زیاد روی برنامه های منوتو حساب نکن
    این قضیه ابوظبی و اینا :V

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی