ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در خرید تبلت های ارزان قیمت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در پی خرید تبلتی ارزان قیمت هستید؟ آگاه باشید که تصمیم چالش برانگیز و خطرناکی گرفته اید. صدها هزار تومان می خواهید هزینه کنید و یک تبلت ارزان قیمت بگیرید که از پس کارهای روزمره ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

در پی خرید تبلتی ارزان قیمت هستید؟ آگاه باشید که تصمیم چالش برانگیز و خطرناکی گرفته اید. صدها هزار تومان می خواهید هزینه کنید و یک تبلت ارزان قیمت بگیرید که از پس کارهای روزمره تان برآید اما با این حال سبب اعصاب خوردی تان نباشد.

از قدیم الایام گفته اند که هیچ ارزانی ای بی حکمت نیست و اگر محصولی با قیمتی اندک به فروش می رسد قطعا در برابر محصولی مشابه اما با قیمتی بالاتر مشکلی دارد. با این حال، تبلت های ارزان خوب بسیاری وجود دارند که هیچگاه از خریدشان پشیمان نمی شوید ولی باید چند نکته اساسی را بدانید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مطمئن شوید اپلیکیشن های گوگل روی آن از پیش نصب شده

google-play-store-nexus-5-3-710x399

با قربانی کردن ویژگی ها ریز و درشت بسیار، شرکت های سازنده سعی دارند قیمت تمام شده ساخت یک تبلت را آنقدر پایین آورند که مشتریان بسیاری را به سوی خود بکشانند. شاید نمایشگر کوچک تر قابل توجیه باشد اما وقتی ببینید اپلیکیشن های گوگل روی آن به صورت پیش فرض نصب نشده اند قطعا باید بدانید با مشکلی بزرگ در زمینه محصول جدیدی که خریداری کرده اید روبرو هستید.

مشکل اساسی این نیست که جیمیل و گوگل سرچ و همه اپ های گوگل روی آن به صورت پیش فرض قرار نگرفته اند، شما به راحتی می توانید آن ها را دانلود کنید. ولی فراموش نکنید که گوگل پلی نیز یکی از همان اپ های مفقود است.

شاید بگویید که می توان مارکت های دیگری را جایگزین کرد، برای مثال در تبلت های آمازون، استور آمازون را می توان مورد استفاده قرار داد اما بگذارید صادقانه بگوییم که هیچ فروشگاهی به اندازه گوگل پلی کامل نیست. بنابراین زمان و هزینه خود را حفظ کنید و به سراغ تبلتی بروید که اپلیکیشن های گوگل روی آن نصب باشند.

تبلت های ارزان لزوما کند نیستند

The-Best-Android-Tablets-of-2013-645x382

در خریدهای تان دقت کنید و تبلتی نخرید که سخت افزار آن متعلق به سال 2010 باشد. تبلت ارزان، لزوما سخت افزار ذلیل و درجه سه ای ندارد، بلکه فاکتورهای بسیاری روی قیمت آن تاثیر گذاشته اند. بنابراین تبلت ضعیف لزوما تبلتی کند و اعصاب خورد کن نیست.

برای مثال، ASUS Memo Pad 8، پردازنده ی 4 هسته ای Intel Atom Z3745 با سرعت پردازش 1.33 گیگاهرتز دارد و رم یک گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده. یا Acer Iconica Tab هم پردازنده ای 1.83 گیگاهرتزی با دو گیگابایت رم دارد. از سوی دیگر LG G Pad F 8.0 با بهره گیری از اسنپدراگون 400 و یک گیگابایت رم، گزینه های جذابی به حساب می آیند.

هیچ یک از این تبلت ها پردازنده ضعیفی ندارند و اگر زیر دست کودکی خردسال نباشند به این زودی ها کند نخواهند شد.

نمایشگرهای مناسب را دست چین کنید

Acer-Iconia-Tab-8-710x357

خرید تبلت ارزان قیمت معایبی به همراه دارد. شما دیگر نمی توانید دست روی تبلت هایی با سایز نمایشگر بزرگ بگذارید و به ناچار کوچک ترها را باید برگزینید، معمولا خبری هم از کیفیت بالای نمایشگر نیست.

باز هم در این زمینه باید توجه بسیار داشت و از میان دو گزینه ای که لزوما چندان باب پسند نیستند، آن که بهتر است را انتخاب کرد. برای مثال Acer Iconica Tab 8 با قیمت 180 دلاری اش، نمایشگری با کیفیت 1920 در 1200 پیکسل ارائه می دهد. وضوح بالای تصویر، رنگ های شاد و زنده و نور صفحه در این تبلت عالی هستند.

اگر به برندهای ال جی و سامسونگ علاقه دارید، حتما می توانید در میان محصولات شان گزینه قابل قبولی پیدا کنید.

معمولا آپدیت های جدید را دریافت نخواهید کرد

Google-logo-Android-lollipop-closeup-710x400

بدانید و آگاه باشید که تبلت شما یک پرچمدار اندرویدی نیست، بنابراین زودتر از آنچه که فکرش را کنید فراموش می شوید و باید از همان سیستم عامل قدیمی استفاده کنید. کافی است چند ماه از عرضه دستگاه گذشته باشد، کمپانی سازنده دیگر هیچ حمایتی برای دستگاه شما قائل نیست.

با این حال اگر قرار به ارائه آپدیتی هم باشد، احتمالا دیرتر از همه نوبت به شما می رسد و جزو آخرین مهاجران قرار خواهید گرفت. احتمالا زمانی که دیگران آماده دانلود آپدیت بعدی شده اند، تازه شما از راه می رسید. بسیاری از تبلت های ارزان قیمت کنونی هنوز اندروید 4.0 را روی خود نصب دارند.

عمر باتری چندان مطلوب نیست

Smartphone-Battery-Life

شاید بزرگ ترین مشکل تبلت های ارزان همین باشد. اگر می خواهید با قیمت 200 هزار تومان یک تبلت درجه سه چینی بخرید، فراموش نکنید که حین استفاده از آن باید یک پاوربانک همراه داشته باشید و یا هر چند ساعت یک بار شارژ کنید.

استفاده سبک از دستگاه ها هم به اندازه کافی برای شان سنگین محسوب می شود که لازم نباشد نگران توان دستگاه برای اجرای بازی های بزرگ و خوش گرافیک باشید. گاهی پیش آمده که تبلتی با شارژ صد در صد فقط یک ساعت در حالت استفاده معمولی دوام آورده. چه منطقی پشت خرید چنین تبلتی وجود دارد؟

به برند توجه کنید

Samsung-Galaxy-TabA-9.7-10-840x560

برندها بی دلیل بزرگ نمی شوند و سامسونگ و ال جی اعتبار خود را یک روزه به دست نیاورده اند که یک کمپانی درجه سه چینی بخواهد یک روزه در رقابت از آن ها پیشی بگیرد. بنابراین چه در زمینه بهترین تکنولوژی های سخت افزاری و چه در زمینه پشتیبانی نرم افزاری، مطمئن باشید برندهای معتبر و بزرگ، بهترین گزینه ها را ارائه می دهند.

دوربین را فراموش کنید

کسی که تبلت می خرد اصلا به فکر دوربین نیست. چه به دنبال تبلت ارزان قیمت باشید و چه مدل گران قیمت. معمولا روی هیچ تبلتی یک دوربین قوی وجود ندارد و مگر موارد خاص کسی هم به فکر تصویر برداری با تبلت اش نیست. بنابراین اگر در مقایسه ها میان دوربین شک کردید، بدون درنگ گزینه ارزان تر را برگزینید.

نتیجه گیری

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-18-840x560

در هر صورت، باز هم باید گفت که یک تبلت ارزان، لزوما یک تبلت بی خاصیت و کند نیست. گزینه های بسیاری برای خرید وجود دارد که پیش از خرج حقوق تان لازم است آن ها را بررسی کنید.

فراموش نکنید که حواشی را رها کرده و به مهم ترین ویژگی های سخت افزاری توجه کنید. اگر تبلتی نمایشگر ضعیف و پردازنده ای کم سرعت دارد، فکر آن را از سرتان بیرون کنید، هر چقدر هم که زیبا باشد، باز هم ارزش هزینه ای که می کنید را ندارد و در دراز مدت به محصولی ناکارآمد تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    یه تبلت ارزون خوب میشه به لنوا a3500
    به اندروید ۴.۴.۲ اپدیت میشه
    یک گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه داخلی دوربین ۵ cpu quad core صفحه نمایش ۱۲۱۶ *۸۰۰ داره
    درمجموع تبلت هفت اینچی خوبی دست بچه خوب دوم میاره چون دست دوتا از بچه های فامیل هست
    سرعت و رونی خوبی داره

  • حامد
    حامد | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    من برای دوست تا رنج یک میلیون تبلت Xperia Z رو بهش پیشنهاد دادم و به نظرم یه تبلت با اصل و نصب پرچمدار سال گذشته بهتر از میان رده ارزان امساله البته مثلا LG Gpad 8.3 هم خودم دارم خریدمش 800 تومن تبلت خوبیه ولی اصن آپدیت نگرفته تا الان ، رابط کاربریش واقعا مسخرس ، بلند گو هاشم به طرز احماقه ایی جای بدی طراحی کردن

    • reza_zarchi
      reza_zarchi | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      سیانوژن مد روی تبلت ال جی خودت نصب کن. هم آپدیت میشه و هم از رابط کاربریش راحت میشی

  • Leo Plus
    Leo Plus | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

    فقط اومدم بگم Android Authority یدونست!
    این پسره خیلی حرفه ای و با انصاف بررسی میکنه!
    متعصبای کل برندا (نه فن های خوب) قربونش برن :)

  • سجاد
    سجاد | ۹ مهر ۱۳۹۴

    چرا عکس iPad Air 2 رو نذاشتید؟؟؟؟؟؟
    حتماً باید برای تیتر " خرید تبلت های ارزان قیمت " عکس بهترین تبلت سونی، که بهترین تبلت اندرویدی هم محسوب میشه بزارید.
    واقعاً که.
    لطفاً کامنت رو سریع تایید کنید، نشه مثل اون سری که 3 ساعت یا بیشتر طول کشید تا کامنتم تایید بشه!!!!!!!!

    • Taimaz Sanayi
      Taimaz Sanayi | ۱۰ مهر ۱۳۹۴

      خب تبلت سونی یکی از بهترین تبلت های آندرویدی و همینجورم که نتیجه گیری شده ("در هر صورت، باز هم باید گفت که یک تبلت ارزان، لزوما یک تبلت بی خاصیت و کند نیست" ) اون عکس و به عنوان نماد یک تبلت خوب گذاشتن من برداشتم اینه.

  • behrooz
    behrooz | ۹ مهر ۱۳۹۴

    تو این مقاله یه چیزی رو یادتون رفت بگید...،
    گوشیها و تبلتهای ارزان قیمت معمولا otg رو ساپورت نمیکنن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی