ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا باید محل کار خود را به موقع ترک کنید؟

اگر کارآفرین هستید به خوبی با آن احساسی که هر روز هنگام تصمیم گیری برای ترک محل کار خود دارید، آشنا هستید. در ذهن خود کوه کارهای باقیمانده را در مقابل چیزهایی مثل ورزش، خانواده، ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

اگر کارآفرین هستید به خوبی با آن احساسی که هر روز هنگام تصمیم گیری برای ترک محل کار خود دارید، آشنا هستید. در ذهن خود کوه کارهای باقیمانده را در مقابل چیزهایی مثل ورزش، خانواده، فرزندانتان، استراحت و غیره می سنجید. بر خلاف اغلب مشاغل، این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید چه وقت محل کار خود را ترک کنید، و این کار هر روز شماست.

اگر سال های آغازین شروع کار شرکت خود را می گذرانید، به احتمال زیاد تصمیم به ادامه ی کار خواهید گرفت. کار سخت و ساعت های متمادی کاری حقیقت هستند و هر کسی که خلاف این می گوید خودش کسب و کاری به راه نینداخته است. اما اگر شما سکاندار شرکتی هستید که ثباتی نسبی پیدا کرده است، عادت اضافه کاریِ بیش از حدی که احتمالاً طی سال ها در خود پرورانده اید از آن دست مواردی است که باید قویاً به فکر ترک کردنش باشید. در ادامه خواهیم گفت چرا.

با دیجیاتو همراه باشید.

اضافه کاریِ مداوم به بهره وری شما لطمه می زند

وقتی احساس می کنید می توانید کاری را «آخر وقت روزانه» انجام دهید به خودتان این تصور غلط را تحمیل می کنید که وقت بسیار زیادی برای انجامش خواهید داشت در صورتی که اینطور نیست. شما با این تصور غلط، خود را از فشاری که شما را وادار به توقف کار می کند محروم می کنید. تعهد به ترک محل کار در یک زمان مشخص و منطقی به صورت روزانه حد و حدودی برای شما تعیین می کند و می تواند برای شناسایی و اولویت دهی دقیق امور به شما انگیزه بدهد.

ترک به موقع محل کار به شما نظم می دهد

ترک به موقع محل کار در عین انجام مهمترین کارهای موجود، به این معناست که باید نظم داشته باشید. این یعنی ملاقات های بی هدف، نوشتن و خواندن ایمیل های سه صفحه ای ممنوع. یعنی بیرون رفتن به هوای کارهای غیر ضروری ممنوع. کل این داستان به معنای این خواهد بود که باید تعلل بسیار کمتری به خرج دهید. این نظم نه تنها بر توانایی شما در انجام کارهای مهم تأثیر مثبت خواهد داشت، بلکه برای کل زندگی کاری و شخصی شما منافع زیادی به ارمغان خواهد آورد.

اگر برای خودتان وقت بگذارید کیفیت کار شما نیز بهتر خواهد بود

دیگر اینکه، اگر به طور مرتب محل کار خود را به موقع ترک کنید، بدان معناست که به کارهایی مثل ورزش، وقت گذراندن با عزیزان، استراحت و پرداختن به دیگر علاقمندی هایتان نیز خواهید رسید. مادامی که در زمان غیر کاری خود راه خوبی برای دور نگه داشتن استرسهای کاریتان داشته باشید، تمام اینها منجر به بهبود کیفیت کاری که انجام می دهید خواهد شد.

این کار به شما کمک می کند انسان بهتری باشید

اگر بدانید زمانی که خارج از محل کار خود هستید را چگونه بگذرانید به احتمال زیاد به رشد شخصی خود کمک خواهید کرد. ترجیح شما کدام است؟ اینکه کسی باشید که به خاطر مشغله ی زیاد، زندگی شخصی ندارد یا کسی که از خودش مراقبت می کند، ذهن خودش را پرورش می دهد و با وقت گذراندن با عزیزانش روحیه ی بهتری دارد؟ وقت گذاشتن برای خود به شما کمک می کند بهتر کار کنید، اما دلیل واقعی برای انجام این کار این است که زندگی شما تک بُعدی نباشد.

بدین ترتیب قطعاً مدیر بهتری خواهید بود

کارمندانتان اگر شما را در همه حال مشغول کار ببینند، به طور غیر مستقیم این فشار را بر دوش خود احساس می کنند که فارغ از آنچه شما می گویید، آنها نیز باید همین کار را انجام دهند. با ترک به موقع محل کار و تبدیل شدن به الگویی برای آنان، خودتان و آنها را از این فشار برهانید. این کار به همه اجازه خواهد داد محل کار را به موقع ترک کنند و از طرف دیگر به شما این امکان را می دهد که در صورت اضطرار بتوانید از آنها درخواست کنید بیشتر بمانند.

اما «به موقع» در کسب و کار شما یعنی کِی؟ با در نظر گرفتن تجربه ای که از کار کردن با کارآفرینان مختلف در حوزه ی اجرایی به دست آمده، بدست آوردن این زمان بندی نیاز به آزمون و خطا دارد که این آزمون و خطا اغلب به کمک یک مربی یا مشاور به بهترین نحو تسهیل خواهد شد. توصیه ی کلی این است که اول یک تغییر کوچک را در نظر بگیرید، آن را عملی کنید و بعد ببینید اوضاع چطور پیش می رود. هدف ما شیرجه رفتن داخل یک تغییر بزرگ به سبک گانگهو نیست، بلکه باید گذاشت این تغییر با گذشت زمان تبدیل به یک عادت شود.

امتحان کنید. محل کار خود را به موقع ترک کنید و ببینید این کار چه تأثیری بر کسب و کار و زندگیتان خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • مریم
    مریم | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    من در یک کترینگ کار میکنم و مدیر توقع دارد از 8 صبح تا 12 شب در محل کار باشم حتی اگر کاری نباشد که البته همیشه کار هست

  • سيد حسين
    سيد حسين | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    متاسفانه انجام كار در ساعات اضافه كار اغلب به جهت افزايش مبلغ دريافتي در قبال كار بي موقع ميباشد كه به نوعي زندگي انگلي است .و به واقع فروش بهترين زمان زندگي (خانواده ، آرامش و غيره و غيره ) در قبال دريافت وجه است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی