ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

6 خودروی الکتریکی آینده که می توانند رقیبی جدی برای تسلا باشند

شاید این روزها نام هیچ شرکتی مانند تسلا توجه رسانه ها را به خود جلب نکرده باشد. این کمپانی مستقر در کالیفرنیا لوکس های ترین خودروهای الکترونیکی دنیا را می سازد و همانطور که پیشتر در خبرها ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

شاید این روزها نام هیچ شرکتی مانند تسلا توجه رسانه ها را به خود جلب نکرده باشد. این کمپانی مستقر در کالیفرنیا لوکس های ترین خودروهای الکترونیکی دنیا را می سازد و همانطور که پیشتر در خبرها خواندید بالاخره بعد از تاخیرهای پی در پی و طولانی، خودروی شاسی بلند الکتریکی خود به نام مدل اکس را رونمایی کرد.

این ماشین با امکانات جالب (نظیر درب های شاهینی عقب) و  بعضا عجیب خود (دکمه فعال کننده مد دفاعی در برابر تسلیحات بیولوژیکی) توانست توجه بسیاری را به خود جلب نماید و مشتریان ناراضی اش که از ماه ها قبل مبلغی را بابت ودیعه برای خرید آن پرداخت کرده بودند را تا حدودی خشنود کند.

برای آشنایی بیشتر با این خودروی زیبا و اغواکننده می توانید ویدئوی نگاه نزدیک آن را از نظر بگذرانید.

بله این ماشین در نوع خود بی نظیر است و در حال حاضر رقیبی برای آن پیدا نمی شود اما این مساله ممکن است در سال های آتی تغییر پیدا کند، چراکه تعدادی از خودروسازان مطرح و بعضا گم نام دنیا تصمیم گرفته اند وارد بازی خودروهای الکتریکی شوند و به هر طریقی که شده مشتریان احتمالی خودروی تسلا را مجاب به خرید محصولات خود کنند.

با دیجیاتو همراه باشید تا با لیستی از محصولات آتی این صنعت آشنا شوید.

Rapide EV محصول استون مارتین

2015-aston-martin-rapide-s-1

برخی از خودروسازان ترجیح می دهند در مورد زمان دقیق معرفی اتومبیل های الکتریکی خود سکوت را پیشه کنند با این همه، استون مارتین تایید کرده است که همه نسخه های الکتریکی سواری Rapide آن تا سال 2017 میلادی آماده فروش خواهند بود که این زمان تقریبا با موعد اعلام شده برای فروش مدل دور برد تسلا مصادف است.

البته تسلا مطمئن است که از نظر میزان برد حرکتی خودروی استون مارتین را پشت سر می گذارد با این همه، این خودروساز بریتانیایی ابراز امیدواری کرده که با قدرت بالای محصول تولیدی اش و همچنین اعتبار صد ساله خود می تواند خریداران احتمالی تسلا را به سمت خودروی الکتریکی اش جلب نماید.

استون مارتین شرکتی است که در زمینه تولید ماشین های لوکس فعالیت دارد و به همین دلیل روشن است که خودروی EV آن از لحاظ قیمتی بالاتر از تمامی رقبایش قرار خواهد داشت اما برخی معتقدند که رقم تعیین شده برای این ابر ماشین الکتریکی متمایز و منحصربفرد بسیار پایین است.

برد مورد انتظار: 320 کیلومتر

قیمت پیش بینی شده: 200 الی 250 هزار دلار

تاریخ عرضه: 2017


 Leaf محصول نیسان

2015-nissan-leaf-1

این خودرو قطعا مقرون به صرفه ترین ماشین الکتریکی موجود در بازار خواهد بود و پیش بینی گردیده که فروش خوبی داشته باشد. مدل 2016 این ماشین بردی برابر با 172 کیلومتر دارد با این همه شرکت سازنده آن مشغول تولید یک نمونه اولیه است که گفته می شود با هربار شارژ می تواند مسافتی بالغ بر 498 کیلومتر را بپیماید.

اما آنچه در این ماشین دیده نمی شود ظاهر لوکس و مدرن است که با در نظر داشتن قیمت پایینش می توان این امر را درک نمود؛ از همین رو، لیف نیسان یک ماشین الکتریکی مناسب برای سبک زندگی فردی عادی محسوب می شود.

انتظار می رود که فروش خودروی لیف از پاییز امسال آغاز شود اما وعده های شرکت سازنده آن دال بر بیشتر شدن برد حرکت مدل های آتی اش ممکن است بسیاری را از خرید این نسخه پشیمان کند.

برد مورد انتظار: 498 کیلومتر

قیمت هدف گذاری شده: 29 هزار دلار

تاریخ عرضه: 2017 تا 2018 میلادی


 شاسی بلند Q6 e-tron آئودی

audi-e-tron-quattro-concept-lead-1

این ماشین که تنها خوردروی اسپورت لیست شش تایی ما محسوب می شود با هدف رقابت مستقیم با تسلای مدل اکس ساخته شده که اخیرا رونمایی گردید. بازار ماشین های شاسی بلند لوکس به ویژه زمانی که حرف از مدل های سازگار با محیط زیست به میان می آید بسیار کوچک است بنابراین Q6 e-tron رقابتی سخت را با محصول تسلا خواهد داشت.

طراحی و موقعیت قرارگیری باتری این دستگاه باعث شده که مرکز گرانش آن در قیاس با دیگر خودروهای شاسی بلند پایین تر باشد و فرمان پذیری و ظاهر لوکس تری را به این ماشین ببخشد.

فعلا قیمتی برای این این خودرو اعلام نشده است و به همین دلیل باید همچنان منتظر ماند و دید که تصمیم آئودی در این رابطه چیست.

برد مورد انتظار: 498 کیلومتر

قیمت هدف گذاری شده: اعلام نشده

تاریخ عرضه: 2018 میلادی


 خودروی الکتریکی مرسدس بنز

Mercedes-Benz Concept IAA

طراحان این کمپانی آلمانی تا مدت ها چشمان خود را به خودروی مدل اس تسلا دوخته بودند و حالا بیش از هر زمان دیگری به تولید محصول اختصاصی خود نزدیک شده اند. این سازنده خودروهای لوکس چندی پیش از یک ماشین مفهومی تغییر شکل دهنده در نمایشگاه ماشین فرانکفورت رونمایی کرد و آنطور که هیئت مدیره آن اعلام کرده در نظر دارد یک خودروی الکتریکی «بی نظیر» و «اغوا کننده» را رونمایی کند.

البته این اولین باری نیست که مرسدس بنز از یک خودروی الکتریکی رونمایی می کند. این خودروساز چندی پیش از ماشین B-Class و همچنین یک کوپه اسپورت جمع و جور و حتی یک خودروی کوچک تر برقی به نام ForTwo پرده برداشت که همه اینها نشان میدهند مرسدس برای رقابت سخت تر با تسلا آماده می شود.

برد مورد انتظار: 402 تا 498 کیلومتر

قیمت هدف گذاری شده: اعلام نشده

تاریخ عرضه: 2018 میلادی


 Mission E محصول پورشه

porsche-mission-e-concept-0008-1

پورشه را بیشتر به خاطر خودروهای پرسرعتش می شناسند و Mission E نیز از این قاعده مستثنی نیست. ماشین مفهومی الکتریکی این شرکت که چندی پیش هم در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد نشان می دهد که محصولات الکتریکی این کمپانی به لحاظ زیبایی و عملکرد دست کمی از ماشین های بنزین سوز آن ندارند.

گفته می شود که Mission E ظرف تنها 15 دقیقه تا 80 درصد شارژ می شود که در مقایسه با 40 دقیقه زمان مورد نیاز برای شارژ خودروی تسلا رقم بسیار خوبی است. پورشه هنوز هم حرفی از جدول زمانی خود برای شروع پروسه تولید این محصول به میان نیاورده است اما براساس برخی شایعات در کمتر از 5 سال آینده می توانیم این ماشین را در جاده ها ببینیم.

برد مورد انتظار: 498 کیلومتر

قیمت هدف گذاری شده: اعلام نشده

تاریخ عرضه: 2019 میلادی (تایید نشده)


 خودروی الکتریکی تاندر پاور

thunder-power-ev-iaa2015-11-1

تصور اینکه رقیب آینده خودروی تسلا، از یک کارخانه مستقر در تایوان بیرون بیاید بیش از اندازه دور از ذهن است اما در واقعیت چشم بادامی های تایوانی عزم خود را برای یک رقابت جدی آغاز کرده اند.

آنطور که کمپانی تاندر پاور اعلام کرده این ماشین قادر است در کمتر از 5 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند و بیشینه سرعتی برابر با 250 کیلومتر بر ساعت دارد. روی هم رفته، انتظار می رود که این ماشین با ظاهر زیبا و قیمت پایینش روزگار را به کام خودروی تسلا تلخ کند.

برد مورد انتظار: 600 کیلومتر

قیمت هدف گذاری شده: 63 هزار دلار

تاریخ عرضه: 2017 میلادی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • ali
    ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    فیسکر هم باید باشه تو این لیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی