ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قمار آخر ردموندی ها برای بقا در بازار موبایل؛ فردا روز سرنوشت سازی برای مایکروسافت است

فردا عصر انتظار می رود که مایکروسافت دو تلفن هوشمند بسیار قدرتمند را رونمایی کند؛ محصولاتی که می خواهند رویکرد این شرکت را چنین دست خوش تغییر کنند: باز-تعریف موفقیت. همانگونه که به شکل کامل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

فردا عصر انتظار می رود که مایکروسافت دو تلفن هوشمند بسیار قدرتمند را رونمایی کند؛ محصولاتی که می خواهند رویکرد این شرکت را چنین دست خوش تغییر کنند: باز-تعریف موفقیت.

همانگونه که به شکل کامل در نوشته ای جداگانه در مورد «انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در روز سه شنبه» برایتان نوشتیم، این مراسم در شهر نیویورک برگزار خواهد شد و گفته می شود دو تلفن هوشمندی که معرفی می شوند، از نسخه ویندوز ۱۰ موبایل بهره می برند که چنین اقدامی، تلاش دیگری خواهد بود در کارنامه شرکت مورد بحث برای موفقیت در صنعت تلفن های هوشمند.

پس از پنج سال کوشش، اکنون دیگر مایکروسافت با موبایل هایش، صرفا تلاشی مضاعف دارد تا توجه سازمان ها را به خود جلب کند، جایی که آقای نادلا تصور می کند می تواند موفقیتی بزرگ به دست آورد.

محور چنین برنامه ای، ویندوز ۱۰ است و حالا نسخه موبایل این سیستم عامل مهیا شده تا کامپیوترهای شخصی به همراه تلفن های همراه توسعه یافته از سوی کمپانی مورد بحث، همه از یک سیستم عامل استفاده کنند و یکپارچگی های بسیاری میانشان به وجود آید. با دیجیاتو همراه باشید.

حالا عاشقان برگه های اکسل یا افرادی که برای ارتباطات خود در کامپیوترهای شخصی شان از اسکایپ استفاده می کنند، می توانند به بهترین شکل از همه این قابلیت ها در موبایل های جدید مبتنی بر ویندوز ۱۰ استفاده کنند و تجربه ای کاملا مشابه را به دست آورند.

اهالی ردموند برای چندین دهه تلاش کردند تا با استفاده از کامپیوترهای شخصی، افزایش و توسعه امکانات آنها، بر بازار تکنولوژی چیره باشند اما سپس تلفن های هوشمند از راه رسیدند و این شرکت نتوانست به سرعت خود را با تغییر تحول برانگیز بازار هماهنگ سازد.

همانگونه که پیشتر گفتیم، حالا مایکروسافت تمرکزش را بر روی فروش موبایل ها به عده اندکی قرار داده و که همین موضوع، بیانگر حقایقی مهم است: تلفن های هوشمند ویندوزی فروش مناسبی نداشته اند و باعث زیان های بسیاری برای مایکروسافت شده اند.

BT-AE581A_MSMOB_16U_20151004193306-w600

حدود دو سال پیش، زمانی که مایکروسافت تحت مدیریت «استیو بالمر» دست به خرید بزرگ خود زد و نوکیا را متعلق به خود نمود، چنین گزارش کرد که تصمیم دارد تا سال ۲۰۱۸، پانزده درصد از سهم جهانی فروش موبایل را به خود اختصاص دهد. این رویا، خیلی وقت است که به دست فراموشی سپرده شده. در سال جاری، در میان هر ۱۰۰ موبایلی که در جهان فروش رفته اند، تنها ۳ عدد از آنها متعلق به مایکروسافت بوده و سیستم عامل ویندوز را اجرا نموده و این در حالیست که شرکت های سازنده موبایل های اندرویدی و اپل توانسته اند ۹۷ درصد بازار فروش جهانی تلفن های هوشمند را در دست گیرند.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵، بر اساس گزارش مالی ارائه شده از سوی خود مایکروسافت، این شرکت به ازای هر موبایلی که به فروش رسانده، ۱۲ سنت زیان کرده است. در ماه جولای نیز این شرکت هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد دلار از مبلغی که برای خرید نوکیا صرف کرده بود را زیان اعلام کرد و تصمیم به اخراج هشت هزار نفر از کارمندان این شرکت گرفت.

مایک واکلی (Mike Walkley) یکی از تحلیلگران ارشد موسسه Canaccord Genuity باور دارد: «راهکار جدید مایکروسافت در زمینه تلفن های هوشمند یک انتخاب برای ردموند نبوده است، آنها مجبور شده اند تمرکز خود را روی قشر کمی از کاربران قرار دهند.»

این در حالیست که برخی از تحلیلگران آینده را برای این شرکت روشن می بینند، J.P. Gownder از موسسه Forrester Research می گوید: «مردم متوجه نیستند ولی در حال حاضر مایکروسافت موقعیت های بسیاری برای موفقیت دارد.»

BT-AE577_MSMOBI_P_20151004191214-w600

مایکروسافت فردا دست به آخرین قمار خود در زمینه تلفن های همراه خواهد زد و معتقد است می تواند با سخت افزارهای جدید و ویندوز ۱۰، توجه کاربران و دولوپرها را به خود جلب کند. این شرکت حتی برای آسان سازی کار توسعه دهندگان، در آخرین کنفرانس بیلد خود خبر داد که ابزارهایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد که به وسیله آنها، بتوانند اپلیکیشن هایی که پیشتر برای اندروید و iOS توسعه داده اند را به ویندوز ۱۰ موبایل بیاورند.

افراد نزدیک به مایکروسافت نیز خبر می دهند که این شرکت تصمیم دارد از محبوبیت ویندوز ۱۰ استفاده کرده و به همین شکل، تلفن های همراه مبتی بر آن را به فروش برساند. مایکروسافت خود پیش از این خبر داده بود که تا سال ۲۰۱۸،‌ ویندوز ۱۰ در بیش از یک میلیارد گجت قرار خواهد گرفت.

اکنون مدیران ارشد مایکروسافت امیدوار هستند که سرنوشت موبایل های هوشمند این کمپانی نیز به سرنوشت خط تولید سرفس منتهی  می شود؛ محصولی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در ابتدای کار، فروش نمی رفت. گزارش شده که در سال ۲۰۱۲، ارزش سرفس هایی که مایکروسافت تولید کرد و نتوانست آنها را بفروشد، به ۹۰۰ میلیون دلار می رسید اما حالا مایکروسافت سرفس پرو را دارد که هم منتقدان را راضی کرده، هم کاربران و هم حسابداران ارشد مایکروسافت را.

در مراسم فردای مایکروسافت، نسل جدید سرفس پرو نیز معرفی خواهد شد؛ محصولی که اکنون فروش سالانه اش درآمد کلی ۳.۶ میلیارد دلار را برای مایکروسافت به ارمغان آورده و به هیچ عنوان با بخش تلفن های هوشمند این شرکت قابل قیاس نیست.

مایکروسافت اکنون در بحث تلفن های هوشمند، دو راهکار اصلی را پیش روی خود قرار داده است. راهکار اول، جلب توجه مشتریان [سازمانی] به موبایل های تازه و ارائه آنها با سخت افزاری قدرتمند و جدید، مطابق با میل اکثریت کاربران است و در صورتی که این برنامه ریزی طبق نقشه پیش نرود، به سراغ راهکار دوم خود رفته و آن را ادامه خواهد داد. نقشه دوم آقای نادلا برای حضور در بازار تلفن های هوشمند، رخنه یافتن در پلتفرم های رقیب و توسعه اپلیکیشن و سرویس های مایکروسافت برای آنهاست؛ از آفیس گرفته تا کورتانا و اسکایپ.

فردا مایکروسافت آخرین برگ برنده اش را روی میز خواهد کوبید و در صورت نتیجه نگرفتن، همان ایجاد حال و هوایی مایکروسافتی در اندروید و iOS را ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (46 مورد)
  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    munchkin هم آیا؟

  • یونس
    یونس | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    یه خبر عالی شبکه o1تو ماهواره یاهست رویداد امروز مایکروسافت را به صورت زنده ساعت 17 با گزارش فارسی نشون میده( یاهست عمودی 12676 سیمبل ریت 12000)

  • S.O.N.Y
    S.O.N.Y | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    عاقبت ویندوز فون معلومه حکایت جاوا و سمبین هر ادم عاقلی میدونه با این روند ویندوز فون ورشکست و درش تخته میشه منتها بعضی فن سوز های مایکی نمیخوان باور کنن که اونا مشکل خودشونه . اینم بگم که سیستم عاملی که 3% سهمش باشه توی سیستم عامل ها معلومه کسی نه واسش برنامه میسازه نه چیزی . شرط میبندم 90% برنامه های اندروید و ای او اس واسه ویندوز فون ساخته نمیشن چون هم دردسر داره هم مشکلات و... اگه مایکی در ویندوز فون رو تخته نکنه ضرر های سنگینی خواهد پرداخت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی