ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایش یادگیری ماشینی روی یک چیپست اسنپدراگون [تماشا کنید]

یادگیری ماشینی با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است و دسترسی به آن روز به روز برای کاربران عادی ساده تر می شود. نمونه ای از این مثال Google Now یا همان دستیار دیجیتالی شخصی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

یادگیری ماشینی با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است و دسترسی به آن روز به روز برای کاربران عادی ساده تر می شود. نمونه ای از این مثال Google Now یا همان دستیار دیجیتالی شخصی گوگل است که سعی می کند در مورد کاربر یاد بگیرد و پیرامون اطلاعاتی که تصور می کند اهمیت بیشتری برای شما دارند، تصمیم گیری کند.

با این همه، برای آنکه یک سیستم کامپیوتری قادر باشد به صورت آنی محاسبات کلی و البته روزمره ما را انجام دهد، به یک ساختار محاسباتی بسیار بزرگ نیاز است که توانن پردازشی آن ممعادل چندی پتافلاپ باشد، رم بالایی برای آن در نظر گرفته شده و به منبع عظیمی از الکتریسیته دسترسی داشته باشد.

به همین خاطر با در نظر داشتن تکنولوژی های امروزی نمی توان چیزی شبیه به یکی از کوئری های گوگل ناو را روی تلفن های هوشمند اجرا نمود و توان کلی این دستگاه ها هرچه که باشد باز هم تاثیری در این مساله ندارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حتما متوجه شده اید که برای استفاده از این دستیار صوتی به اینترنت نیاز خواهید داشت. این نیاز هم از آن جهت است که اطلاعات ارائه شده به این دستیار برای سرورهای گوگل ارسال می گردند و پس از پردازش نتیجه نهایی برای کاربر فرستاده می شوند.

کوالکام اصلی ترین تولید کننده پردازنده های موبایل در دنیاست و بخش نحقیقات این شرکت تلاش دارد که این نوع توان پردازشی را به دستگاه های موبایل بیاورد.

اوایل امسال آنها، از پلتفرم محاسبات شناختی خود به نام Zeroth پرده برداشتند؛ نوعی سیستم یادگیری ماشینی که روی چیپست های معمولی اسنپدراگون اجرا می شود. هدف از ساخت این پلتفرم ایجاد نوعی شبکه شناختی مستقل است که نیازی به ارسال داده به یک سرور خارجی ندارد.

یکی از قابلیت های این پلتفرم که توسط شرکت ارائه کننده اش به نمایش گذاشته شد نوعی الگوریتم درک بصری است که طیف گسترده ای از مصارف را دارد. تصور کنید موبایل شما می تواند فردی را روی عکس هایتان شناسایی کند یا یک سیستم امنیتی را در نظر بگیرید که قادر است حیوان خانگی شما را بدون نیاز به اینترنت از یک حیوان متفرقه تشخیص دهد.

این شرکت ویدئویی را منتشر کرده که در آن تکنولوژی یاد شده برای یک درون به کار گرفته شده است و به آن امکان می دهد پیش از پرواز محیط پیرامون خود را شناسایی کرده و تشخیص دهد که آیا برای پرواز ایمن است یا خیر. این الگوریتم می تواند درختان و ساختارها را تشخیص داده و هشدارهای لازم را در مورد مسیر پیش رو به خلبان بدهد.

البته هنوز تا آن موقع که این تکنولوژی به دست ما برسد زمان زیادی باقی مانده اما آینده کاملا روشن و امیدوار کننده است. نیاز نداشتن به اینترنت دو مزیت عمده دارد: اولین مورد این است که کاربر همچنان می تواند بدون دسترسی داشتن به وای فای یا شبکه موبایلی از اپلیکیشن های هوش مصنوعی استفاده نماید و دو اینکه پهنای باند خود را برای مصارف مهم تری نظیر شبکه اینترنت اشیاء نگه دارد که انتظار می رود در سال های آتی دستخوش پیشرفت های قابل توجهی شود.

ماشین ها، حسگرهای هوشمند شهری و هر دستگاه هوشمند خانگی برای برقراری ارتباط به اینترنت نیاز خواهد داشت و در اختیار داشتن یک سیستم شناختی مستقل از شبکه که قادر است روی پردازنده های کوچک موبایل اجرا گردد قطعا می تواند باعث بهبود کلی زیرساخت ها شود.

بهتر است از زیاده گویی در این رابطه بپرهیزیم و از شما دعوت نماییم که نگاهی بیاندازید به ویدئوی زیر و آنچه کوالکام قصد آماده سازی اش را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • احمد
    احمد | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    آدم نمی دونه از پیشرفت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی باید بترسه یا باید خوشحال باشه ! :/

    عجب دوره زمونه ای شده ...

    • parsa_soroori
      parsa_soroori | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

      آدم باید از آدم بترسه. انسانه که خطرناکه. هوش مصنوعی اگر دست انسان های بد بیفته خطرناکه می شه.

  • ZIGZAG
    ZIGZAG | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

    اصن در مورد این کمپانی مقاله ترجمه نکنین
    لیاقت نداره
    جدا تو 810 یه اژدها زندگی میکنه مثل اینکه

    • محمدحسین
      محمدحسین | ۱۳ مهر ۱۳۹۴

      اگه کمپانی خوبی نبود اپل ازش خرید نمیکرد(آنتن گوشی های اپل و البته آیپد رو کوالکام میسازه)

مطالب پیشنهادی