ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند لومیا 950 XL با نمایشگر ۵.۷ اینچ و سیستم خنک کننده مایع معرفی شد

پس از ماه ها شایعه اکنون بالاخره شاهد رونمایی از قدرتمندترین تلفن هوشمند توسعه یافته توسط مایکروسافت هستیم؛ موبایلی که آقای «پانای»، معاون ارشد بخش توسعه سرفس، در حال معرفی اش بسیار هیجان زده است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۸

پس از ماه ها شایعه اکنون بالاخره شاهد رونمایی از قدرتمندترین تلفن هوشمند توسعه یافته توسط مایکروسافت هستیم؛ موبایلی که آقای «پانای»، معاون ارشد بخش توسعه سرفس، در حال معرفی اش بسیار هیجان زده است.

لومیا ۹۵۰ اکس ال از تکنولوژی های فوق العاده ای بهره می جوید، هرچند که پیش از معرفی رسمی، هم تصاویر مرتبط با آن را مشاهده کرده ایم و هم مشخصات سخت افزاری کامل اش را به اطلاعتان رسانده ایم؛ هیچ موردی تغییر نکرده و اکنون می خواهیم تکراری داشته باشیم بر تمام اطلاعاتی که خرد خرد، طی ماه ها برایتان گفته بودیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

لومیا ۹۵۰ اکس ال از نمایشگری ۵.۷ اینچ با پنل OLED و رزولوشن 2K بهره می برد. آقای پانای، در هنگام معرفی این تلفن همراه می گوید که نمایشگر آن به حدی بی نظیر است که «شخصا دلم نمی خواهد چشم از آن بردارم.» این در حالیست که چگالی پیکسلی نمایشگر این محصول در هر اینچ به ۵۱۸ پیکسل می رسد.

حافظه داخلی این محصول در مدل پایه ۳۲ گیگابایت اعلام گشته و این در حالیست که قادر هستید به سادگی توسط کارت حافظه جانبی، مقدار فضای ذخیره سازی تلفن همراه خود را افزایش دهید، آن هم تا ۲ ترابایت. البته برای ساخته شدن چنین کارتی باید چند سالی صبر کنید.

دوربین اصلی، یکی از مهم ترین بخش هاییست که دست خوش ارتقا ویژه ای گشته. مایکروسافت از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بهره جسته که به یک فلاش سه گانه و همچنین لرزشگیر تصویر تجهیز شده است.

Microsoft-Lumia-950-XL-w600

تلفن همراه مورد بحث از دو آنتن برای حفظ ارتباط خود با شبکه های مخابراتی استفاده می کند که به آخرین فناوری ها در این زمینه مجهز شده اند. آقای پانای در زمان معرفی این موبایل گفت: «این محصول در اصل یک تلفن همراه است و اولین وظیفه اش نیز آنتن دهی مناسب.»

پورت اصلی لومیا ۹۵۰ اکس ال، USB Type-C است و به این ترتیب، مایکروسافت نیز پشتیبانی خود از این پورت در موبایل هایش را اعلام می کند. در زمینه سخت افزار اصلی، یعنی چیپست دستگاه نیز همان طور که در شایعات آمده بود، شاهد استفاده شرکت ساکن ردموند از آخرین فناوری کوالکام یعنی چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ با پردازنده ای ۸ هسته ای هستیم. بر اساس گفته های آقای پانای که وظیفه معرفی این محصول را بر عهده داشت، مایکروسافت از سیستم خنک کننده مایع برای جلوگیری از افزایش دمای موبایل استفاده کرده. به هر حال، این هم راهکار مایکروسافت است برای مقابله با مشکلات اسنپدراگون ۸۱۰ از کوالکام.

در این میان نکته بسیار قابل توجه، آغاز به کار Windows Hello در نمونه اکس ال است. به وسیله این ویژگی، می توانید توسط صورت خود، موبایل را آنلاک کنید. این در اصل یکی از مهم ترین ویژگی های ویندوز ۱۰ است که به راحتی اپل و گوگل را جا گذاشته و به جای استفاده از حسگر اثر انگشت، یک راست به سراغ عنبیه چشم کاربران رفته است.

لازم به اشاره است که دوربین این تلفن همراه به لطف سنسور با رزولوشن بالا و همچنین چیپست اسنپدراگون ۸۱۰، قادر به ثبت ویدیو با رزولوشن 4K است.

Screen Shot 1394-07-14 at 18.33.29-w600

در نهایت باید گفت که لومیا ۹۵۰ XL مبتنی بر ویندوز ۱۰ بوده و می تواند از اپلیکیشن های یکپارچه ویندوز بهره گیرد. همچنین قابلیت دیگری که به این محصول افزوده شده، بهره گیری آن از Continuum است که می توانید توسط یک داک جداگانه، آن را به نمایشگری بزرگ متصل کرده و توسط ماوس و کیبورد، از آن همانند یک کامپیوتر شخصی بهره گیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • شروین
    شروین | ۴ بهمن ۱۳۹۴

    لطفا مایکروسافت رو با ایفون و اندروید مقایسه نکنید .مایکروسافت گوشیاش حرفه ایه و دسته هر بچه ای نمیبینین . آیفون و اندروید خیلی خز شدن دیگه

  • Shahin
    Shahin | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    http://www.phonearena.com/news/Taming-dragons-Z5-Compact-outlasts-the-Z3-series-in-4K-recording-video_id74438

  • mostafa_masumi
    mostafa_masumi | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    خنک کننده مایع مختص به نسخه XL هست که از 810 استفاده میکنه و طبیعی هست که در 950 استفاده نشه .دمای 808 و 810 اختلاف زیادی داره.

  • 7.62mm
    7.62mm | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    تا امشب شک داشتم گوشی بعدیم ویندوز باشه یا ios. تا حد زیادی نظرم رفت سمت 950، تا بیاد ببینیم

  • arsham
    arsham | ۱۴ مهر ۱۳۹۴

    این ویژگی Continuum حقیقتا خیلی به سازمان ها و کشور های فقیر میخوره/ با این ویژگی دیگه احتیاجی به کامپیوتر برای کارای معمولی نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی