پوشش ویژه دیجیاتو از MWC 2017

مدیر عامل آکیلس ورود تیم تحقیقاتی اش به حوزه واقعیت افزوده را تایید کرد

در جریان گپ و گفتی کوتاه میان وبسایت Develop و مدیرعامل شرکت آکیلس، برندان آیریب از شروع تحقیقات پیرامون حوزه واقعیت افزوده خبر داد. آکیلس از اولین شرکت هایی بود که توانست با حمایت فیسبوک، پیشروی صنعت واقعیت مجازی باشد و حالا در سوی دیگر میدان، مایکروسافت به تنهایی با هولولنز، تنها دستگاه واقعیت افزوده بازار را در اختیار دارد.

به هر حال، قرار نیست آکیلس به این زودی از رقیبی تازه و قدرتمند برای هولولنز پرده بردارد. آیریب معتقد است تکنولوژی واقعیت افزوده در مرحله کنونی برای بازار چندان قابل قبول نیست و مردم میلی به آن ندارد.

آیریب می گوید: «در مورد واقعیت مجازی، شما بیشتر آن را در خانه یا دفتر کار، درون اتاقی وقتی که نشسته اید استفاده می کنید و این دغدغه را ندارید که حین دویدن در خیابان با عینک واقعیت مجازی چه خواهد شد. این چالشی نیست که واقعیت مجازی بخواهد از پس آن برآید. اما در مورد واقعیت افزوده، این یک چالش است.»

بر اساس گفته های آیریب، آکیلس در حال حاضر سخت در تلاش است تا هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را آماده عرضه به بازار کند که قطعا قیمتی بالاتر از 350 دلار هم دارد. وی سرنوشت تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با یادآوری خاطره ای از استیو جابز تکمیل کرد. در دهه هشتاد میلادی، استیو جابز گفت روزی فرا می رسد که مک های کوچکی را با رادیوی متصل به آن در دست خواهید گرفت و اینگونه شد که آیفون پدید آمد. حالا از نگاه آیریب، واقعیت افزوده چندین دهه تا تکمیل و بلوغ فاصله دارد.

مطالب مرتبط

تیم کوک از علاقمندی اش به واقعیت مجازی و افزوده می گوید

تیم کوک مدیرعامل اپل روز گذشته مصاحبه ای را با شبکه ABC انجام داد و در صحبت هایش از علاقمندی شرکت متبوعش به واقعیت افزوده و مجازی گفت. البته در نظر داشته باشید این نخستین باری نیست که خبرهایی در مورد تمایل اپل به حوزه های یاد شده منتشر می گردد؛ در گذشته نیز کوک در... ادامه مطلب

سونی: تا سال 2020 واقعیت مجازی فراگیر می شود؛ به آینده پلی استیشن VR اطمینان داریم

با وجود شکست فراموش نشدنی پلی استیشن موو و کینکت، خیلی از بازیکن ها پیش بینی می کنند واقعیت مجازی هم سرنوشتی مشابه داشته باشد. حتی بعضی شرکت های بازیسازی بزرگ تصمیم گرفته اند دست نگه دارند و ببینند استقبال مردم چگونه خواهد بود. مصاحبه Shuhei Yoshida، ریاست بخش گیمینگ سونی، با وب سایت Bloomberg نشان... ادامه مطلب

چرا هیچ بازی کلان بودجه ای برای هدست های واقعیت مجازی ساخته نمی شود؟

حدود دو سال پیش، جیسون روبین به کمپانی آکیلس وی آر پیوست تا مدیریت بخش توسعه نرم افزار برای هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را برعهده گیرد. «هیچ نرم افزاری وجود نداشت، فقط هدست واقعیت مجازی.» روبین طی همایشی در ماه گذشته، توضیحاتی درباره کار خود ارائه داد: «تنها از عمر کیت های توسعه، 14... ادامه مطلب

حالت تهوع، سرگیجه و بیماری؛ بازی های واقعیت مجازی با این شرایط موفق نخواهند بود

یکی از بزرگترین وقایع و جذاب ترین زمینه های جاری در نمایشگاه E3 امسال، واقعیت مجازی بود؛ چه در کنفرانس شرکت های بزرگ و چه در طول برگزاری، در گوشه و کنار و جای جای نمایشگاه هدست های واقعیت مجازی و محتوای آنها به چشم می خورد و به نوعی به مهم ترین بخش رویداد... ادامه مطلب

چه بر سر محبوبیت «پوکمون گو» آمد

پوکمون گو احتمالاً یکی از بزرگترین بازی های تاریخ موبایل های هوشمند است و به سادگی، جزو 5 بازی موبایل برتر امسال برشمرده می شود. اما بعد از رسیدن به بیشترین تعداد بازیکنان در ماه جولای، پوکمون گو از چارت برترین عناوین اپ استور خارج شده و ظاهراً توسعه دهنده بازی، یعنی استودیوی Niantic Labs... ادامه مطلب

صدها میلیون دلار دیگر روی کمپانی Magic Leap سرمایه گذاری شد

عکس بالا، تصویری است از دموی شرکت Magic Leap که اواخر سال گذشته میلادی به نمایش درآمد. رباتی را می بینید که در محیط کاری واقعی به این سو و آن سو می رود. در حقیقت این ربات حقیقی نیست، بلکه به لطف ابزار شرکت مجیک لیپ، قادر به دیدن آن در دنیای واقعی هستیم. از... ادامه مطلب

نظرات ۴

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود