ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی بر عملکرد لولای جالب سرفس بوک

در جریان مراسم شب گذشته مایکروسافت، ردموندی ها پرده از روی لپ تاپی برداشتند که می تواند به یک سرفس معمولی تغییر شکل دهد. این دستگاه امکانات متنوعی دارد که هر یک در نوع خود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

در جریان مراسم شب گذشته مایکروسافت، ردموندی ها پرده از روی لپ تاپی برداشتند که می تواند به یک سرفس معمولی تغییر شکل دهد. این دستگاه امکانات متنوعی دارد که هر یک در نوع خود قابل توجه هستند، اما شاید جالب ترین امکان سخت افزاری آن (هم به لحاظ ظاهری و هم از نظر کارایی) لولای این دستگاه باشد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

sbook1.0

مایکروسافت آن را «لولای اهرمی پویا» می خواند که به باور بسیاری، جالب ترین نامی است که برای این قطعه انتخاب گردیده. در عمل اما، این عبارت صرفا بدان معناست که لولای سرفس بوک همزمان با باز و بسته شدن نمایشگر خم می شود.

sbook3.0

اما این لولا باید بتواند وزن نمایشگر و قطعات داخلی اش را تحمل کند. با باز شدن درب لپ تاپ، این لولا به نحوی به سمت عقب می غلتد و نمایشگر را از کیبورد دور می کند. اما نکته جالب در مورد این لولا آن است که پس از بسته شدن درب، خودش را به صورت کامل جمع می کند و شکلی بسته پیدا می کند، در نتیجه کمترین میزان فضای خالی میان نمایشگر و کیبورد باقی می ماند.

xray.0

نمایشگر و بخش تبلتی سرفس بوک با استفاده از تعدادی گیره در قسمت پایه، به داک چفت می شوند. با فشردن دکمه ای که روی داک تعبیه شده می توانید نمایشگر را از آنچه مایکروسافت «قفل های سیمی ماهیچه ای» می خواند آزاد نمایید.

این قفل ها مکانیزم ساده ای درند: به جای آنکه با آزاد کردن یک دسته، نمایشگر را جدا کنند، کیبورد سیگنالی را برای شروع فرایند قفل گشایی ارسال می کند. سرفس بوک زمانی که به داک خود متصل است از پردازنده گرافیکی دیگری که در داخل کیبورد آن تعبیه شده بهره می گیرد، به همین دلیل، تا زمانی که ویندوز کارش را تمام نکرده تبلت از کیبورد جدا نمی شود و پس از این فرایند به پردازنده گرافیکی داخل تبلت سوئیچ می کند.

sbook4.0

اما این چفت ها باید بسیار محکم باشند تا اجزای سرفس بوک به راحتی از هم جدا نشوند و شکل کلی دستگاه را حفظ کنند.

به سختی می توان گفت که این لولا بهتر از هر لپ تاپ قابل تبدیل دیگری عمل می کند چراکه این چفت ها و گیره ها دست آخر همان عملکرد را از خود نشان می دهند منتها با این تفاوت که هیچگونه فاصله و فضای خالی را میان کیبورد و نمایشگر باقی نمی گذارند. اما یک نکته در مورد این قطعه همچنان قابل توجه است: این لولا شبیه به هیچکدام از نمونه های به کار گرفته شده در لپ تاپ های دیگر نیست و این یکی از اجزایی است که سرفس بوک را از سایر لپ تاپ ها متمایز می کند و همین برای دوست داشتن این کامپیوتر کفایت می کند.

sbook5.0

اصلاحیه: لولای سرفس بوک قابلیت چرخش کامل را ندارد بلکه می توان نمایشگر آن را از آن جدا نموده و به سپس به قسمت پشت کیبورد متصل نمود.

این تبلت همچنین با استفاده از دکمه ای که روی داک آن تعبیه شده است از کیبورد جدا می شود نه دکمه ای اختصاصی روی نمایشگر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • MM98
    MM98 | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    شاهکار مهندسی!

  • احسان ح
    احسان ح | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    ب نظرم تنها ایرادش همین لولاشه، که موقع بسته شدن فضای خالی ایجاد میکنه و قطر لپتاپو زیاد میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی