ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه آنچه باید در مورد سیستم خنک کننده مایع سرفس پرو 4 بدانید

سرفس پرو 3 مایکروسافت مجهز به یک سیستم خنک کننده مایع بود که حتی در زمان انجام فرایندهای پردازشی سنگین و طولانی مدت توسط چیپست دمای کلی دستگاه را پایین می آورد. این دستگاه در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۴۵

سرفس پرو 3 مایکروسافت مجهز به یک سیستم خنک کننده مایع بود که حتی در زمان انجام فرایندهای پردازشی سنگین و طولانی مدت توسط چیپست دمای کلی دستگاه را پایین می آورد.

این دستگاه در اصل نوعی لوله مسی نعلی شکل داشت که با آب پر شده بود و رئوس آن چیپست را تحت پوشش قرار می داد و هر زمان که حرارت این قطعه بالا می رفت آب درون لوله به بخار تبدیل می شد. این بخار در ادامه به سایر بخش های لوله حرکت می کرد و در آنجا پس از تغلیظ شدن به سمت چیپست باز می گشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این شیوه کاراریی مطلوبی را از خود به نمایش می گذاشت، با این همه، گرما و حرارت همچنان در یک نقطه از دستگاه متمرکز می شد. در سرفس 4 اما مایکروسافت این سیستم خنک کننده را بهبود بخشیده است.

در این دستگاه، مایع در داخل یک لوله فلزی که با چیپست برخورد دارد می جوشد و تبخیر می شود و آن بخار در ادامه به دو نقطه مختلف از سرفس 4 انتقال می یابد تا مجددا به مایع تبدیل شود: یکی از این بخش ها در مجاورت فن قرار گرفته و دیگری زیر همان قسمتی است که پایه دستگاه وجود دارد.

نقطه ای که زیر پایه قرار گرفته، امکانی را برای فن دستگاه فراهم می کند که تنها در شرایطی که نیاز مبرم به خنک کنندگی وجود دارد وارد عمل شود و در نتیجه کمتر شاهد کار کردن این قطعه در سرفس 4 خواهیم بود.

بنابراین برای انجام امور روزمره ای چون مرور وب و فعالیت های معمول دیگر نیازی به کار کردن فن نخواهد بود و زمانی که فشار کاری سرفس زیاد شود و فن نیز شروع به کار کند، آنگاه حرارت به صورت یکنواخت تری توزیع می شود و صرفا در یک نقطه متمرکز نمی شود و همین ویژگی باعث خواهد شد که سرفس 4 نسبت به نسخه قبلی اش اندکی خنک تر کار کند.

surface-pro-4-liquid-cooling-1024x625 (1)

گفتنی است روز گذشته مایکروسافت اعلام کرد که از سیستمی مشابه به همین در تلفن های هوشمند لومیا 950 و لومیا 950 اکس ال بهره گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • R3D
    R3D | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    باید صبر کنیم تا ببینیم سیستم لیکواید کولینگ جدیدی که مایکروسافت توی نسل جدید دستگاهاش استفاده کرده،چه قدر نسبت به سیستم لیکواید کولینگ قبلیش توی سرفیس پرو 3 پیشرفت کرده و بعد با سیستم شرکت های دیگه مثل سونی مقایسه بشه.
    اگر اشتباه نکنم مایکروسافت توی اکس باکس وان هم از سیستم لیکواید کولینگ استفاده کرده و نتایج خوبی توی خنک موندن دستگاه داره و فن دستگاه همیشه بصورت نرمال کار میکنه و صدای زیادی ازش در نمیاد.

  • Hesam
    Hesam | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    خیلی عالی

  • BuBo
    BuBo | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    جالبه امروز دو بار دیجیاتو کامنت های بدون بی ادبی و بی احترامی من رو به سرعت هرچه تمام تر پاک کرد که هنوزم دلیلش رو نمیدونم.
    حالا اگه یه کامنت بلند گذاشته بودیم تا دو ساعت تو تایید بود یا یکی فحش خانوادگی گذاشته بود حالا حالاها رو کامنت ها میموند.
    به شدت بی مدریت و بد مدیریت شدی دیجیاتو
    بی جوابیتون هم اوج بی احترامی به کاربرات هست، شما که دم از اپل و پشتیبانی میکنید حتی به خودتون اجازه نمیدیدی یه جواب در سوال کاربراتون بنویسید.

    • Hesam
      Hesam | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

      داداش اینجا دیجیاتو هست

      • BuBo
        BuBo | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

        اولش نوشتم دیجیاتو دومی رو اشتب نوشتم که اصلاحش کردم.

مطالب پیشنهادی