ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پروژه «Accelerated Mobile Pages» را معرفی کرد؛ راهکاری برای شتاب بخشیدن به بارگذاری صفحات وب در موبایل ها

به نظر می رسد بین نام های بزرگ دنیای تکنولوژی رقابتی جدی در جریان است تا مشخص شود چه کسی می تواند بهترین سیستم را برای مطالعه سریع تر مقالات و اخبار در دستگاه های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

به نظر می رسد بین نام های بزرگ دنیای تکنولوژی رقابتی جدی در جریان است تا مشخص شود چه کسی می تواند بهترین سیستم را برای مطالعه سریع تر مقالات و اخبار در دستگاه های موبایلی ارائه دهد.

اگر به خاطر داشته باشید در همین راستا ابتدا فیس بوک از ویژگی Instant Articles پرده برداشت، آنهم به خاطر اینکه بر این باور بود مرور صفحات وب در پلتفرم iOS به کندی صورت می گیرد. قابلیت مذکور قرار بود به دستگاه های اندرویدی نیز بیاید ولی تا به امروز که ۵ ماه از معرفی اش می گذرد چنین اتفاقی رخ نداده.

اندکی بعد شاهد معارفه ی اپل نیوز بودیم، که هدف اصلی اش به دست آوردن بخشی از سهام بازار تبلیغات گوگل بود و البته بنا داشت تا تجربه ی کاربران در مطالعه ی اخبار و مقالات را نیز بهبود دهد.

اکنون و پس از همه ی مواردی که در بالا ذکر شد نوبت به گوگل رسیده تا از امکانی تازه با نام Accelerated Mobile Pages یا «صفحات موبایلی شتاب یافته» پرده بردارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پروژه ی Accelerated Mobile Pages یا به اختصار AMP، شامل فرمتی باز می شود که بر مبنای HTML توسعه یافته و بر روی همه ی مرورگرهای مدرن امروزی قابل بهره برداری خواهد بود.

شایان ذکر است که از طریق فرمت مذکور کمپانی ساکن مانتین ویو به ناشرین کمک خواهد نمود تا نسخه ای سبک تر از سایت شان را پدید آورند و این نسخه حتی در صورتیکه شامل ویدئو، انیمیشن و اسلاید شو باشد بازهم بسیار سریع و با مصرف کمترین پهنای باند ممکنه بر روی دستگاه های کاربران بارگذاری خواهد شد.

گوگل همزمان با آغاز پروژه ی یاد شده همراهانی را نیز برای خود انتخاب نموده که در میان آنها نام هایی همچون BBC، بازفید، فایننشیال تایمز، گاردین، وال استریت ژورنال، تلگراف، نیویورک تایمز و واشنگتن پست به چشم می خورند. بدیهی است که اسامی یاد شده به زودی و در آینده ای نزدیک صاحب نسخه ای بهینه از سایت خود خواهند بود که بر مبنای فرمت جدید گوگل پیاده سازی شده و در تلفن های هوشمند تحت پلتفرم های مختلف به مراتب سریع تر از قبل باگذاری می شود.

اهالی مانتین ویو در زمان معرفی AMP با صراحت اعلام کرده اند که خدمات تازه شان بر خلاف راهکارهای اپل و فیس بوک مستقیماً درآمدی را برای آنها پدید نمی آورد. این گفته بدین معناست که گوگل در حین ارائه راه حل یاد شده از نمایش تبلیغات انحصاری اش صرف نظر کرده تا بازهم سرعت لود صفحات بالاتر روند.

همچنین کمپانی مورد بحث خاطر نشان کرده ناشرینی که از AMP بهره می گیرند جایگاه بهتری را در نتایج جستجو به دست نخواهند آورد و مزایای خاصی در این رابطه برای شان در نظر گرفته نشده است. باید منتظر ماند و دید بازار ارائه ی محتوا بر روی دستگاه های موبایلی کاربران در آینده به کدام سمت و سو خواهد رفت و کدام شرکت بزرگ قادر خواهد بود این بازار را به تصاحب خود درآورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۱۶ مهر ۱۳۹۴

    اسپم رو تو داری میدی عزیز
    این تخفیف 5 روز پیش توی آمریکای شمالی لحاظ شده ولی امروز عمومی شده
    http://www.bestbuy.com/site/sony-playstation-4-500gb-destiny-the-taken-king-limited-edition-bundle-glacier-white/4296201.p?id=1219719590900&skuId=4296201
    کدوم سایتی یه ههویی 50 دلار تخفیف میده اگه ماجرایی پشتش نباشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی