ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مالک گوگل دامنه ای طولانی متشکل از تمام حروف الفبای انگلیسی را خریداری کرد

همانطور که می دانید گوگل اخیراً ساختار خود را دچار تغییر و تحول اساسی کرده و این غول حوزه اینترنت اکنون دیگر زیر مجموعه شرکت جدیدی به نام آلفابت (به معنای الفبا) محسوب می شود. آلفابت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

همانطور که می دانید گوگل اخیراً ساختار خود را دچار تغییر و تحول اساسی کرده و این غول حوزه اینترنت اکنون دیگر زیر مجموعه شرکت جدیدی به نام آلفابت (به معنای الفبا) محسوب می شود.

آلفابت اما نمی تواند دامنه اینترنتی هم نام خود را خریداری کند چرا که alphabet.com متعلق به BMW است و این شرکت تمایلی به فروش آن ندارد، مشکلی که مالک گوگل برای حل آن، دامنه طولانی متشکل از کل حروف الفبای انگلیسی را خریداری کرده است.

این دامنه طولانی abcdefghijklmnopqrstuvwxyz.com است که البته فعلاً صفحه مجزایی برای آن طراحی نشده و پس از ورود به آن، وب سایت اصلی مجموعه آلفابت که در حال حاضر روی آدرس ABC.XYZ قرار دارد به نمایش گذاشته می شود.

لری پیج زمانی که نام شرکت جدید اعلام شد، دلیل انتخاب آن را این موضوع اعلام کرد که الفبا نشان دهنده مجموعه حروف تشکیل دهنده «زبان» هستند، یعنی همان چیزی که هسته اصلی عملکرد جستجوی گوگل را تشکیل داده است.

علاوه بر این اگر آلفابت را به شکل alpha-bet بخوانید، در انگلیسی سرمایه گذاری معنا می دهد که نتیجه آن بهتر از پیشبینی باشد.

مجموعه گوگل/آلفابت اکنون بیش از ۱۸۰۰۰ دامنه اینترنتی را در تملک خود دارد که با توجه به وسعت فعالیت های این مجموعه جای شگفتی ندارد، اما آخرین آدرس خریداری شده، بدون شک عجیب ترین آنها به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Amir_Aghazadeh
    Amir_Aghazadeh | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

    جالبش اینجاست که من چند روز پیش با دوستم حرف میزدم و میدیدم که این دامنه آزاده میخواستم بگیرم ! اما چون دات کام گرونه یکم منصرف شدم که مسخرس این دامنه ! :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی