ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [11 الی 18 مهر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

نگاهی به عملکرد بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection

UNCHARTED-The-Nathan-Drake-Collection

دیگر تقریبا صبرها به پایان رسیده اند و روز آینده، بازی Uncharted: the Nathan Drake Collection به صورت رسمی، وارد بازارها خواهد شد. سازنده ی این نسخه، یعنی استودیوی Bluepoint، شهرت خود را به ساخت نسخه های ریمستر بازی های معروف روی پلتفرم های جدید مدیون است.

بنابراین و با توجه به پیشرفت هایی که در تریلر بخش داستانی بازی مشاهده کردیم، انتظارات درباره ی آن به اوج خود رسیده اند. اما خبر خوب این است که با نیم نگاهی کوچک، می توان دریافت که این محصول، تمام انتظاراتمان را برآورده کرده است.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

فلش بک: نگاهی به بازی Uncharted: Drake's Fortune

171298-uncharted-desktop-wallpaper-1920x1080

با عرضه ی کنسول پلی استیشن 3 در سال 2006 و به پایان رسیدن ساخت بازی Jak 3 از سوی ناتی داگ، مدیران این استودیو به دنبال IP جدیدی می گشتند که بتواند از سخت افزار کنسول جدید، نهایت استفاده را ببرد. در واقع در ابتدا قرار بود که نسخه ای جدید برای بازی جک و دکستر تولید شود اما سازندگان به دنبال چیزی متفاوت بودند و دیگر نمی خواستند صرفا به ساخت جک و دکستر ادامه دهند.

ایده های ابتدایی، با بررسی بسیاری از سریال ها و فیلم های معروف مانند ایندیانا جونز و گنجینه ی ملی شکل گرفت. در آغاز و با مشخص شدن سبک و ایده های کلی کار، قرار بود آنچارتد سبک و سیاق کارتون های دیزنی و کارهای قبلی ناتی داگ را دنبال کند اما سازندگان پی بردند که واقع گرایانگی بیش تر مناسب هدف شان خواهد بود.

اولین نمایش بازی، در نمایشگاه E3 سال 2006 به وقوع پیوست. شباهت های بسیار زیاد المان های آنچارتد، مانند سیستم پلتفرمینگ و تیراندازی، به بازی معروف و شناخته شده ی توم ریدر، سبب شد که بسیاری آن را به تمسخر بگیرند و از القاب مختلف مانند Dude Raider برای توصیف آن استفاده کنند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی SOMA؛ کابوس سوئدی

url2

«یک بازی پیرو ژانر وحشت، باید ترسناک باشد.»

گفتن این حرف بسیار راحت تر از عمل کردن به آن است. در دو دهه ی اخیر، ژانر وحشت چه در سینما و چه در بازی های ویدئویی دچار تغییرات فراوان شد. از زمان مشخصی به بعد، دیگر شگردهای قدیمی باعث ترس مخاطبان نمی شد و فیلم ها یا بازی های ویدیویی باید از روش های متعددی برای ایجاد حس ترس در مخاطب استفاده می کردند.

فیلم سازان دریافتند که می توان با شوکه کردن بیننده به صورت ناگهانی، تاثیری موقت اما موثر روی وی بگذارند. روشی که در سال های ابتدایی، انقلابی بزرگ در میان فیلم های وحشتناک پدید آورد اما به مرور زمان جذابیت خود را از دست داد و حالا در دورانی هستیم که دیگر نمی توان گفت هیچ فیلم وحشتناکی، به واقع ترسناک است.

اما اوضاع کمی برای بازی های ویدئویی متفاوت بود. در بازی های ویدئویی، کنترل همه چیز در دست مخاطب است و می توان با استفاده از روش های پیش پا افتاده، تاثیری عمیق تر گذاشت. بنابراین در بازه ی زمانی بسیار طولانی، تقلید از روش های سینمایی به هدف شماره یک بازی سازان تبدیل شد.

بازی هایی از قبیل سایلنت هیل و رزیدنت ایول نیز با بهره گیری از المان موجودات فراطبیعی و در پاره ای مواقع، ترس های روان شناسانه به موفقیت خود ادامه دادند. اما از جایی به بعد، دیگر المان هایی چون زامبی و هیولاهای بد ریخت و قیافه نیز کارساز نبودند.

اما استودیوی سوئدی Frictional Games با الهام گیری نسبی از موفقیت فیلم پارانورمال اکتیویتی در سال 2007، بازی جدید به نام امنژیا منتشر کرد که بدون شک، انقلابی در ژانر وحشت بازی های ویدیویی پدید آورد. در امنژیا دیگر خبری از سلاح ها و زامبی هایی که منتظر بودند تا هدشات شان کنید، نبود. بلکه باید با هوشمندی و فرار از دست دشمنان، کار خود را پیش می بردید.

اگرچه این استودیوی سوئدی، با انتشار نسخه ی دوم همان بازی به شهرت خود صدمه زد اما هم چنان به عنوان یکی از خلاق ترین استودیوهای حاضر شناخته می شود. بازی جدید آن ها، SOMA نامیده می شود و اگرچه کمی با امنژیا متفاوت است اما حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بررسی بازی The Beginner's Guide؛ از خود بیگانه

The-Beginners-Guide-Torrent-Download

چند سال پیش، Davey Wreden، با ساخت بازی The Stanley Parable، به یکی از مشهورترین چهره های دنیای بازیسازی تبدیل شد و پله های ترقی را به سرعت و زودتر از خیلی های دیگر، طی کرد. The Stanley Parable بازی استثنایی و منحصر به فردی بود که گیمر را در نقش کارمندی در یک اداره قرار می داد که ناگهان یک روز متوجه می شود هیچکس دیگری در اداره نیست و می تواند آزادانه در آن جا حرکت کند.

پایه و اساس The Stanley Parable بر آن بنا شده بود که گیمر انتخاب های زیادی داشت در حالی که هیچ کدام از آن انتخاب ها، توسط خود او برگزیده نمی شدند و یا نتیجه ی دلخواه وی را به همراه نداشتند. نکته ی قابل توجه دیگر بازی نیز، راوی آن بود که با صدای جذاب خود، به گیمر امر و نهی می کرد و او را با اتمسفر حاکم بر بازی آشنا می ساخت.

The Beginner's Guide بازی جدید دیوی ردن است که حالا با نام تجاری Everything Unlimited Ltd به کار خود ادامه می دهد. همان طور که می توان از اسم شرکتی که ردن ثبت کرده است فهمید، بازی های او، مفاهیمی جدید و متفاوت را در اختیار گیمر می گذارند که معمولا، وی را تا مدت های طولانی در فکر فرو خواهد برد.

ردن در ساخت The Beginner's Guide با وجود آن که روند کاری سابق خود را حفظ کرده، شیوه ای متفاوت را در پیش گرفته تا بتواند بیش ترین تاثیرگذاری ممکن را روی مخاطب بگذارد. با وجود آن که وی، چندان در تاثیرگذاری روی مخاطب موفق نبوده، اما توانسته مفاهیمی جالب را در مدت زمان کوتاهی به گیمر منتقل کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید

بخش دوم - اخبار هفته

میزان فروش NBA 2K16 طی یک هفته به 4 میلیون رسید

NBA-2K16-screenshot-Knicks-ds1-670x377-constrain

NBA 2K16 چندی پیش در تاریخ 29 سپتامبر عرضه شد و کسانی که بازی را پیش خرید کرده بودند چهار روز زودتر به آن دسترسی داشتند. اما شرکت 2K اخیرا آمار خیره کننده ای از میزان فروش بازی اعلام کرده که نشان از موفقیت دوباره NBA 2K16 دارد.

طی یک هفته پس از عرضه بازی (به انضمام آمار پیش خرید)، میزان فروش بازی از مرز 4 میلیون واحد گذشت. جیسون آرجنت، مدیر ارشد بخش بسکتبال 2K با اعلام خوشحالی، میزان فروش این نسخه را بی سابقه خواند.

گرگ توماس از دیگر مدیران 2K ضمن تبریک به تیم سازنده بازی، هدف شرکت را ساخت عنوانی دانست که بیشترین طرفداران را در میان بسکتبال دوستان دارد: «هدف ما ساده بود، به گونه ای NBA 2K16 را بسازیم که بیشترین میزان بازیکن را به سمت خود بکشاند و معتبرترین تجربه بسکتبال را ارائه دهد»

NBA 2K16 تاکنون موفق به دریافت میانگین امتیازات 87 از نسخه پلی استیشن 4 شده اما گویا کاربران پی سی چندان از بازی راضی نیستند. رضایت 40 درصدی کاربران استیم از نسخه پی سی، گواه عملکرد بد شرکت و توسعه دهندگان در این سو است.

بازی های رایگان ماه اکتبر پلی استیشن و اکس باکس اعلام شدند

2945516-games1

کاربران ویژه کنسول های نسل هفتم و هشتم سونی و مایکروسافت هر ماه تعدادی بازی رایگان هدیه می گیرند که دریافت این عناوین، منوط به خریداری اشتراک های طلایی برای اکس باکس و اشتراک پلاس برای پلی استیشن است. این ماه مایکروسافت دو بازی برای اکس باکس وان و دو بازی برای اکس باکس 360 دارد اما سونی با ارائه 5 بازی برای پلی استیشن 4 و 4 بازی برای پلی استیشن 3، از لحاظ کمی یک گام جلوتر از مایکروسافت قرار دارد.

در ادامه می توانید لیست بازی های رایگان این ماه را مشاهده کنید.

اکس باکس وان

  • Valiant Hearts: The Great War (ابتدا تا انتهای ماه)
  • The Walking Dead (از 16 اکتبر تا 15 نوامبر)

اکس باکس 360

  • Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (دو هفته ابتدایی اکتبر)
  • The Walking Dead (دو هفته انتهایی اکتبر)

پلی استیشن 4

  • Broken Age
  • Super Meat Boy
  • Unmechanical Extended
  • Kickbeat
  • Kung Fu Rabbit

پلی استیشن 3

  • Unmechanical Extended
  • Kickbeat
  • Kung Fu Rabbit
  • Chariot

پلی استیشن ویتا

  • Broken Age
  • Super Meat Boy

به نظر شما لیست بازی های رایگان این ماه پلی استیشن پلاس و Games with Gold راضی کننده هستند یا خیر؟ لازم به ذکر است که DriveClub PlayStation Plus Edition از تاریخ 6 اکتبر دیگر در اختیار کاربران نیست و اگر مایل به داشتن آن هستید، باید سریعا اقدام کنید.

موسسان استودیوی Criterion، خبر از ساخت دنباله ی معنوی Burnout می دهند

18j25iroau47tjpg

دو تن از موسسان استودیوی Criterion Games، استودیوی سازنده ی سری Burnout و برخی از نسخه های نید فور اسپید، اعلام کرده اند که این احتمال وجود دارد تا دنباله ای معنوی برای این بازی ریسینگ محبوب عرضه شود.

استودیوی Three Fields Entertainment، که سال گذشته توسط موسسان Criterion یعنی الکس وارد و فیونا اسپری تاسیس شد، در هفته ی گذشته دو توییت در شبکه اجتماعی توییتر ارسال کرد که می تواند امید را در طرفداران و دوست داران سبک منحصر به فرد برن اوت زنده کند.

در اولین توییت گفته شد که این استودیو، اولین بازی خود که یک بازی ورزشی چند نفره است را در بهار سال 2016 عرضه خواهد کرد و بعد از آن، یک بازی رانندگی ساخته خواهد شد.

پس از آن، استودیو در توییتی دیگر نوشت:

می پرسید چه سبک بازی رانندگی؟ یک دنباله ی معنوی. سرعت. ترافیک. و زد و خورد. پر از زد و خورد.

با توجه به توییت دوم می توان قطعا مطمئن بود که سازندگان، به بازی Burnout اشاره می کنند؛ چرا که این بازی به زد و خوردها و تصادفات بیش از اندازه ی خود مشهور است.

به زودی امکان تغییر عملکرد دکمه ها برای اکس باکس وان مهیا خواهد شد

XB1_REVIEW_PHOTO-52.0

به نظر می رسد آپدیت جدید اکس باکس وان که قرار است ویندوز 10 را به این کنسول بیاورد، امکانات هیجان انگیزی برای افزودن به دستگاه دارد که گیمرها از آن استقبال می کنند. تا پیش از این، امکان تغییر عملکرد دکمه ها در یک بازی وجود نداشت اما حالا برای مثال به راحتی می توانید جای دو دکمه A و B را با یکدیگر جا به جا کنید.

چنین قابلیتی ابتدا برای معرفی کنترلر الیت اکس باکس وان مطرح شد. این کنترلر 150 دلاری چنین امکانی را قرار بود به صورت پیش فرض ارائه دهد اما حالا Mike Ybarra از تیم اکس باکس می گوید همه کنترلرها در آپدیت جدید قادر به پذیرفتن تغییرات هستند.

چنین قابلیتی باید سال ها پیش به عنوان استاندارد مطرح می شد اما حتی با معرفی کنسول های نسل هشتم هم باز شاهد پشتیبانی پلتفرم های جدید از آن نبودیم تا اینکه دست آخر، اوایل سال 2015 سونی با آپدیت نرم افزاری، دستکاری در کنترلر را مهیا نمود.

حالا همه کاربران اکس باکس وان می توانند برای راحت تر بازی کردن، دستور العمل خود را داشته باشند و آنگونه که می پسندند جریان را پیگیری کنند. به هر روی، اگر قصد خرید کنترلر الیت اکس باکس وان را دارید، قطعا از کار کردن با آن پشیمان نخواهید شد.

فیفا 16 برای دومین هفته متوالی در صدر جدول فروش ظاهر شد

fifa-16-new-ds1-670x377-constrain

الکترونیک آرتز دو هفته پیش فیفا 16 را روانه بازار کرد و با استقبالی گسترده مواجه شد. نمرات دریافتی این بازی نسبتا بالا بود اما با این حال نه فروش آن و نه بازخورد منتقدین از آن به اندازه فیفا 15 (بررسی دیجیاتو) نبود.

حالا طبق اعلام آخرین آمار از سوی سازمان GFK که میزان فروش بازی های فیزیکی را در خرده فروشی های بریتانیا گزارش می دهد، باز هم خبر از کسب رتبه اول توسط فیفا را می دهد. این عنوان در دومین هفته متوالی هم توانسته جایگاه خود را حفظ کند. در زیر لیست ده بازی پرفروش این هفته را مشاهده می کنید:

  1. FIFA 16
  2. LEGO Dimensions
  3. NBA 2K16
  4. Destiny: The Taken King
  5. Forza Motorsport 6
  6. Animal Crossing: Happy Home Designer
  7. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
  8. Skylanders Superchargers
  9. Grand Theft Auto V
  10. Mad Max

نکته قابل توجه جایگاه نهم و بازی Grand Theft Auto V است که پس از گذشت چند تقریبا یک سال از ارائه نسخه نسل هشتمی و بیش از دو سال از ورژن نسل هفتمی، حضور مستمری در جدول دارد. فورتزا موتور اسپورت 6 (بررسی دیجیاتو) فروشی قابل توجه داشته و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (بررسی دیجیاتو) و Mad Max (بررسی دیجیاتو) با توجه به اینکه هر دو در تاریخ یک سپتامبر عرضه شدند، اما در حال سقوط از لیست ده عنوان برتر هستند.

لازم به ذکر است که LEGO Dimensions و NBA 2K16 اولین هفته ی فروش خود را پشت سر می گذارند اما با این حال وجود رقیبی قدرتمند چون فیفا 16، آن ها را از کسب رتبه اول فروش باز داشته است. فروش فیفا 16 نسبت به هفته گذشته با 74 درصد کاهش روبرو شده است.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Star Wars Battlefront اعلام شد

swbf-home-hero

از دو روز پیش، سرورهای بتا استار وارز به روی علاقه مندان باز شد و می توانید حالا بدون مشکل این بازی را انجام دهید. اگر مشکلی سد راه سرورها نشود و بدون مشکل مردم قادر به بازی کردن باشند، این احتمال وجود دارد که با یکی از پرفروش ترین و پر استقبال ترین بازی های امسال روبرو شویم.

با این حال Call of Duty: Black Ops III و Halo 5: Guardians نیز به عنوان دو رقیب بزرگ دیگر در بخش آنلاین حاضر هستند که البته بخش داستانی خود را فدای قسمت آنلاین نکرده اند. اگر مایل به خرید بازی روی پلتفرم پی سی هستید، بهتر است مروری کوتاه بر قطعات سخت افزاری تان داشته باشید و ببینید که آیا قادر به اجرای Star Wars Battlefront هستند یا خیر.

در ادامه می توانید سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی را مشاهده کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: ویندوز 7 64 بیت یا بالاتر
  • پردازنده (اینتل): Intel i3 6300T
  • مموری: 8GB RAM
  • فضای مورد نیاز: حداقل 40 گیگابایت
  • کارت گرافیک (انویدیا): nVidia GeForce GTX 660 2GB
  • کارت گرافیک (ای تی آی): ATI Radeon HD 7850 2GB
  • دایرکت اکس: کارت گرافیک سازگار با دایرکت اکس 11.0
  • کانکشن مورد نیاز برای بازی آنلاین: اینترنت 512KBPS یا سریع تر

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: ویندوز 10 64 بیت
  • پردازنده (اینتل): Intel i5 6600
  • مموری: 16GB RAM
  • فضای مورد نیاز: حداقل 40 گیگابایت
  • کارت گرافیک (انویدیا): nVidia GeForce GTX 970 4GB
  • کارت گرافیک (ای تی آی): AMD Radeon R9 290 4GB
  • دایرکت اکس: کارت گرافیک سازگار با دایرکت اکس 11.1
  • کانکشن مورد نیاز برای بازی آنلاین: اینترنت 512KBPS یا سریع تر

لازم به ذکر است که Star Wars: Battlefront صرفا یک بازی آنلاین است و بخش داستانی برای آن در نظر گرفته نشده است.

یوبیسافت رسما Far Cry Primal را تایید کرد

farcryprimal1006-610

چندی پیش خواندید که یوبیسافت قصد رونمایی از عنوان جدیدی را دارد و شایعات به Far Cry Primal اشاره می کردند. حالا این کمپانی فرانسوی با انتشار تریلری رسمی، از ساخت بازی پرده برداشت.

Far Cry Primal در تاریخ 23 فوریه سال 2016 برابر با 4 اسفند برای پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه می گردد و چند هفته بعد در ماه مارس، نسخه پی سی آن نیز منتشر خواهد شد. این عنوان دنباله رو فار کرای های قدیمی خواهد بود با این تفاوت که اسلحه های گرم جای خود را با نیزه و خنجرهای چوبی داده اند.

اتفاقات بازی 10 هزار سال پیش از میلاد مسیح رخ می دهد، زمانی که ماموت ها و ببرهای دندان شمشیری موجودات غالب بر کره زمین بودند و انسان ها با مشقت زندگی می کردند. Takkar، شکارچی و آخرین عضو باقی مانده از گروه شکار است. وی پس از گریز از دست ببرها و شکار ماموت ها به منطقه ای می رسد که Oros نام دارد و حالا باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا زنده بماند.

یوبیسافت این عنوان را «فصل هیجان انگیز بعدی» می خواند و داستانی کامل برای آن در نظر گرفته شده. بنابراین با توجه به قیمت احتمالی 60 دلاری و عرضه فیزیکی آن به بازار، Far Cry Primal عنوانی کامل در حد و اندازه عناوین شماره دار قبلی خواهد بود و ارتباطی به Blood Dragon یا مدل عرضه آن ندارد.

Far Cry 3: Blood Dragon بسته ای مستقل از فار کرای 3 بود که به صورت دیجیتالی و با قیمت 20 دلار به فروش می رسید. فار کرای پرایمال 15 ماه پس از فار کرای 4 عرضه خواهد شد و بعضی از اعضای تیم قبلی در توسعه این عنوان دخالت دارند. به طور کلی، یوبیسافت مونترال، یوبیسافت تورنتو، یوبیسافت شانگهای و یوبیسافت کیف در ساخت بازی مشارکت داشته اند.

طبیعتا هیچ وسیله نقلیه و هیچ سلاح گرمی در بازی وجود ندارد که به جریان بازی سرعت بخشد و احتمالا رویکرد سازندگان نیز نسبت به فار کرای های قبلی بسیار تغییر کرده است. پرایمال تاکید بسیاری بر بقا و زنده ماندن دارد و هدف انسان های دوره پارینه سنگی نیز همین بوده است.

مایکروسافت قابلیت های جدید کنترلر الیت اکس باکس وان را تشریح می کند

Capture

کنترلر الیت اکس باکس وان تا چندی دیگر با قیمت 150 دلاری خود از راه می رسد و به یقین آن را می توان خیره کننده ترین کنترلر ساخته شده توسط مایکروسافت و با اندکی خوش بینی، بهترین کنترلر تاریخ نامید. قابلیت های متنوع آن از جمله کلیدها و پدال های اضافه به انضمام قابلیت تعویض دکمه ها و استیک ها، الیت را به تجربه ای خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده است.

در ویدیوی زیر، تیم توسعه دهنده کنترلر نشان می دهد که بخش های مختلف دستگاه چگونه کار می کند و دکمه های اضافه هر کدام چه نقشی دارند. همچنین، اپلیکیشن همراه آن به کاربر اجازه می دهد تا ریزترین جزئیات همانند میزان لرزش هر یک از موتورها را تنظیم کنید. به طور کل، کنترلر الیت می تواند تجربه ای خارق العاده برای علاقه مندان به کنسول اکس باکس وان باشد.

مایکروسافت رسما اعلام نمود که طی آپدیت نرم افزاری جدید اکس باکس وان، تمامی کنترلرها از قابلیت تغییر عملکرد دکمه ها برخوردار خواهند شد و این مسئله صرفا خاص الیت نیست. در واقع اگر می خواهید جای دو دکمه را با هم عوض کنید، لزومی ندارد 150 دلار بپردازید، کنترلرهای معمولی شما هم قادر به انجام این کار خواهند بود.

اگر علاقه مند به خرید این کنترلر هستید باید تا 27 اکتبر برابر با 5 مهر ماه (همزمان با عرضه هیلو 5) منتظر بمانید. البته، مایکروسافت گزینه های ارزان تری هم برای خرید کنترلر جدید در دسترس دارد که حداقل 80 دلار ارزان تر از الیت برای تان آب می خورد. اگر به کنترلرهای توسعه یافته توسط سازندگان شخص ثالث فکر می کنید، دو گزینه Wildcat از ریزر و Fusion Pro از PowerA نیز دلبری می کنند.

مدیر عامل آکیلس ورود تیم تحقیقاتی اش به حوزه واقعیت افزوده را تایید کرد

oculus-dk2-798x310

در جریان گپ و گفتی کوتاه میان وبسایت Develop و مدیرعامل شرکت آکیلس، برندان آیریب از شروع تحقیقات پیرامون حوزه واقعیت افزوده خبر داد. آکیلس از اولین شرکت هایی بود که توانست با حمایت فیسبوک، پیشروی صنعت واقعیت مجازی باشد و حالا در سوی دیگر میدان، مایکروسافت به تنهایی با هولولنز، تنها دستگاه واقعیت افزوده بازار را در اختیار دارد.

به هر حال، قرار نیست آکیلس به این زودی از رقیبی تازه و قدرتمند برای هولولنز پرده بردارد. آیریب معتقد است تکنولوژی واقعیت افزوده در مرحله کنونی برای بازار چندان قابل قبول نیست و مردم میلی به آن ندارد.

آیریب می گوید: «در مورد واقعیت مجازی، شما بیشتر آن را در خانه یا دفتر کار، درون اتاقی وقتی که نشسته اید استفاده می کنید و این دغدغه را ندارید که حین دویدن در خیابان با عینک واقعیت مجازی چه خواهد شد. این چالشی نیست که واقعیت مجازی بخواهد از پس آن برآید. اما در مورد واقعیت افزوده، این یک چالش است.»

بر اساس گفته های آیریب، آکیلس در حال حاضر سخت در تلاش است تا هدست واقعیت مجازی آکیلس ریفت را آماده عرضه به بازار کند که قطعا قیمتی بالاتر از 350 دلار هم دارد. وی سرنوشت تکنولوژی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را با یادآوری خاطره ای از استیو جابز تکمیل کرد. در دهه هشتاد میلادی، استیو جابز گفت روزی فرا می رسد که مک های کوچکی را با رادیوی متصل به آن در دست خواهید گرفت و اینگونه شد که آیفون پدید آمد. حالا از نگاه آیریب، واقعیت افزوده چندین دهه تا تکمیل و بلوغ فاصله دارد.

اسپنسر می گوید تا سال آینده خبری از اضافه شدن ویژگی پخش موسیقی پس زمینه نیست

2946792-xboxmusic

ایده پخش موسیقی در پس زمینه برای اکس باکس وان از مباحث مورد علاقه مایکروسافت است و مدیران شرکت دوست دارند هر چه سریع تر این امکان را برای کاربران خود فراهم کنند. اما براساس صحبت های فیل اسپنسر، با وجود انبوه کارهایی که روی دوش تیم اکس باکس قرار دارد، چنین قابلیتی در اولویت نیست.

اسپنسر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران پیرامون ارائه ویژگی مذکور روی اکس باکس وان گفت که اگرچه ما این قابلیت بسیار محبوب است اما در دسته بندی و اولویت بندی کارها، پخش موسیقی در پس زمینه پشت سر ارائه ویندوز 10 برای اکس باکس وان قرار می گیرد.

اما به هر حال، چنین امکانی اگرچه توسط قشر گسترده ای مورد تقاضا قرار گرفته ولی ارائه هسته ویندوز 10 برای اکس باکس وان یکی از مهم ترین ماموریت های فعلی تیم های داخلی مایکروسافت است.

اواخر ماه مه نیز اسپنسر تایید نموده بود تا زمانی که ویندوز 10 از راه نرسد، پخش موسیقی نیز پیگیری نخواهد شد. بنابراین می توان در آپدیت های ابتدایی سال 2016 منتظر آن ماند. در حال حاضر، کاربران اکس باکس وان با استفاده از اپلیکیشن Xbox Music و قابلیت اسنپ می توانند حین انجام بازی موسیقی را اجرا کنند اما اسنپ، بخشی از نمایشگر را اشغال کرده و از همین سو چندان باب پسند قرار نمی گیرد.

کپکام: منتظر اخبار مربوط به Resident Evil 7 بمانید

resident_evil_4-1152x720

طرفداران سری بازی های رزیدنت ایول، سالهاست که منتظر نسخه ای آبرومندانه از این فرنچایز قدیمی هستند. روز گذشته، کپکام با یک خبر خوب و یک خبر بد، به استقبال هواداران خود رفت. به نظر می رسد که رزیدنت ایول 7 در دستور کار قرار داد؛ اما از سوی دیگر، فعلا خبری از نسخه ی جدید دویل می کرای نخواهد بود.

ماساچیکا کاواتا، تهیه کننده ی سری رزیدنت ایول در شماره ی 600 مجله ی Dengeki PlaySation درباره ی نسخه ی هفتم این سری بازی گفت: «ما هنوز در جایگاهی نیستیم که درباره ی آن صحبت کنیم... اما لطفا منتظر بمانید.»

وی در صحبت های خود اضافه کرد که با توجه به انتقاد طرفداران از عرضه ی نسخه های اسپین آف متعدد، آن ها در حال تهیه ی مقدمات بازگرداندن حس وحشت به نسخه ی اصلی رزیدنت ایول هستند. او اعتقاد داشت که کپکام، باید عناوینی بسازد که بار دیگر بتوان ترس را در آن ها احساس کرد و مقدمات این کار، در حال فراهم سازی است.

در جایی دیگر از همین مجله، هیرویوکی کوبایوشی، از تهیه کنندگان کپکام گفت که آن ها هیچ برنامه ای برای نسخه ی آفلاین بازی Dragon's Dogma و نیز نسخه ای جدید از دویل می کرای ندارند. او گفت: «این ها کارهایی هستند که به شخصه دوست دارم انجام دهم، اما هیچ برنامه ای برایشان نداریم.»

سونی از قیمت پلی استیشن 4 در کانادا و ایالات متحده کاست

PS4-Console-ds1-670x377-constrain

برای تعطیلات کریسمس پیش رو، سونی عناوین بسیار زیادی مانند Uncharted: The Nathan Drake Collection و محتویاتی انحصاری از قبیل نسخه ی سوم سری بلک آپس در اختیار دارد. اما این شرکت تصمیم گرفته که پیشنهادی هیجان انگیز به مخاطبان خود بدهد و کنسول نسل هشتمی خود را از این پس با قیمتی پایین تر عرضه کند.

همان طور که فیل اسپنسر، مدیر برند اکس باکس پیش بینی کرده بود، سونی اعلام کرد که از روز 17 مهر ماه، قیمت کنسول پلی استیشن به 349.99 دلار آمریکا و 429.99 دلار کانادا کاهش یافت. این در حالی است که قیمت این کنسول، چندی پیش در ژاپن نیز با افت قیمت مواجه شد.

علاوه بر واحدهای معمولی کنسول پلی استیشن 4، باندل های آن نیز با کاهش قیمت در تعطیلات عرضه خواهند شد.

همان طور که می توان در جدول زیر مشاهده کرد، تمام واحدهای پلی استیشن 4 و باندل های آن، به کاهش 50 دلاری در آمریکا و کاهش 80 دلاری در کانادا مواجه شده اند. بسیاری از باندل های جذاب سونی، مانند باندل Black Ops 3 و Star Wars Battlefront و غیره از این کاهش قیمت بهره مند شده اند.

Untitled

اگر هنوز کنسول نسل هشتمی سونی را تهیه نکرده اید، حالا فرصت مناسبی است تا با قیمتی ارزان تر، به کنسول محبوب و پرفروش پلی استیشن 4 دسترسی یابید.

باید اشاره کرد که با توجه به باندل های معرفی شده از سوی مایکروسافت برای اکس باکس وان و نیز کاهش قیمت پلی استیشن 4، مطمئنا در تعطیلات امسال، شاهد رقابتی جذاب میان دو کمپانی بزرگ صنعت گیمینگ خواهیم بود.

سیستم مورد نیاز برای اجرای Fallout 4 اعلام شد

falloutsmall6101

بالاخره شرکت بتسدا، سازنده و ناشر بازی محبوب فال اوت، از سیستم مورد نیاز نسخه ی چهارم بازی مورد انتظار خود برای پلتفرم پی سی پرده برداشت. این شرکت هم چنین اطلاعاتی درباره ی فضای مورد نیاز بازی روی کنسول ها و نیز تاریخ عرضه ی نسخه های مختلف بازی منتشر کرده است.

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • ویندوز: 7 یا 8 یا 10 (64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i5-2300 2.8GHz یا AMD Phenom II X4 945 3.0GHz
  • مموری یا رم: 8 گیگابایت رم
  • فضای مورد نیاز: 30 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 550 Ti 2GB یا AMD Radeon HD 7870 2GB

سیستم مورد نیاز پیشنهادی:

  • ویندوز: 7 یا 8 یا 10 (64 بیتی)
  • پردازنده: اینتل Core i7-4790 3.6GHz یا AMD FX 9590 4.7GHz
  • مموری یا رم: 8 گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: 30 گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 780 3GB یا AMD Radeon R9 290X 4GB

در همین حال، کنسول ها نیز بسته به شرایط جغرافیایی و ریجن های مختلف، به 28 الی 35 گیگابایت فضای داخلی خالی نیازمند خواهند بود.

نسخه ی دیجیتالی بازی، از ساعت 12:01 روز 10 نوامبر سال جاری میلادی (19 آبان)، در دسترس کاربران اکثر مناطق مانند آمریکای شمالی و اروپا قرار خواهد گرفت. البته شرایط برای کاربران آسیایی متفاوت است؛ کاربران حاضر در قاره ی سبز، روز 11 نوامبر (20 آبان) به بازی دسترسی خواهند داشت و کاربران ژاپنی، روز 17 دسامبر (26 آذر).

نسخه ی استیم بازی، از اچیومنت و کنترلرهای اکس باکس 360 و نیز اکس باکس وان پشتیبانی خواهد کرد. اما به گفته ی بتسدا، کاربران برای استفاده از سایر کنترلرها، مجبور به اعمال تنظیمات اضافه خواهند بود.

نسخه ی چهارم بازی فال اوت، 10 نوامبر، برابر با 19 آبان سال جاری شمسی برای پلتفرم های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی عرضه خواهد شد.

فروش پلی استیشن 4 بعد از کاهش قیمت در ژاپن، به 1.8 میلیون واحد رسید؛ Wii U هم چنان پیشتاز

PS4WiiULogo-ds1-670x412-constrain

هفته ی گذشته، کنسول پلی استیشن 4 با قیمتی جدید در ژاپن به فروش رسید و بنابر گزارش Media Create، توانست بسیار سریع، به فروش 46.177 واحد در کشور خورشید تابان دست یابد. این مسئله به پلی استیشن 4 اجازه داد که به نقطه ی عطفی جدید در فروش رسیده و بیش از 1.8 میلیون واحد بفروشد؛ اگر بخواهیم دقیق باشیم: 1.844.243 واحد.

اما پلی استیشن 4 تنها سخت افزاری نبود که فروشی موفقیت آمیز را تجربه کرد. کنسول Wii U تعداد واحد کم تری نسبت به کنسول نسل هشتمی سونی فروخت (12.843 واحد؛ اما با در نظر گیری این که آن ها قیمت را کاهش نداده بودند).

در حال حاضر، فروش Wii U در ژاپن از مرز 2.6 میلیون واحد عبور کرده و دقیقا به رقم 2.609.418 رسیده. کنسول Wii U نینتندو، هم چنان در ژاپن می تازد و پر فروش ترین کنسول این نسل به شمار می رود، اما یک سال و دو ماه بیشتر از رقیبش در بازار بود.

با توجه به نرخ فروش، به نظر می رسد که پلی استیشن 4 به زودی رقیب خود را شکست دهد. اما دیدن این مسئله نیز جالب است که آیا نینتندو پیش از این اتفاق، کنسول جدیدش، NX را منتشر خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    فيفا ثابت كرد كه متاي بالاتر و بايد گذاشت در كوزه آبشو خورد ، متاي پايين تر از pes اما ٨٥ -)))))
    وقسم به معجزه ٨٥ عليه الرحمه ...

    zigzag اكانت psn تو بزار اينجا ، چندبار بچه ها درخواست كردن ازت ظاهرا يا نخنودي يا يادت رفته

    • Anonymous
      Anonymous | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

      همچنین تو پر دانلود ترین بازی های ماه گذشته psn هم رتبه فیفا خیلی بالاتر بود. طرفدارای متا میتونن این فروش فیفا رو لوله کنن بکن تو مغزشون تا همیشه یادشون بمونه متای بهتر به معنی بازی بهتر نیست

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

      سلام فـرزاد جان
      خواهش میکنم جملات طنز شبیه قرآن نگید
      کار درستی نیست , قرآن حرمت داره

      • فـرزاد
        فـرزاد | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

        هرجا متن و كلمه عربي ديدي توهم اينو نزن كه از قرآن استخراج شده !!!
        ماذا فاذا ؟

    • ZIGZAG
      ZIGZAG | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

      اخ شرمنده اصلا ندیدم
      چون من اکانتم ماله اروپا بود( ناشی گری کردم) فردا یه اکانت درست میکنم همینجا یا یه پست گیم تقدیم حضور عزیزان میکنم :) مرسی که گفتی

    • ZIGZAG
      ZIGZAG | ۱۹ مهر ۱۳۹۴

      VINSENT1993
      دوستان اکانت پی اس ان منه این، قبلیه مشکل داشت بخاطر خرید و اینا چون مال اروپا بود
      راهی هست که سیو اکانت قبلیم رو منتقل کنم به اکانت جدیدم؟

  • sokot
    sokot | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    http://www.zoomit.ir/it-news/24867-sony-might-exit-its-smartphone-businessدیجی اینم در جواب حرف جناب عالی از خروج سونی از بازار موبایل بده

    • Hesam
      Hesam | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

      اون خبر در آن واحد دیجیاتو پوشش داد،حالا برا این خبر باید 20 نفر بیان اینجا امضا جمع کنن،چند نفر هم زیر هر پست بیان اینو بگن،شاید لطف کنن اینم پوشش بدن!!
      هیییییییییییی

      • Anonymous
        Anonymous | ۱۸ مهر ۱۳۹۴

        یه قسمت از مصاحبه چند وقت پیش کاز هیرای با cnbc :
        CNBC: When you made the comments that Sony would no longer peruse sales growth in areas, such as smart phones, some people took that to mean a potential exit from the smart phone market. Is that what you meant?
        "No, we actually meant that we need to be a bit smarter about how we arrange our portfolio of products and that in some instances, it's all about making sure we have a profitable business, as opposed to just gaining market share at all costs."
        قسمت آخرش رو کسایی که افتخارشون فروش یه میلیون گوشی بیشتر سونی هست دقت کنند. مهم سود کردنه نه این که یکم بیشتر بفروشی اما سه برابر بیشتر ضرر بدی.

مطالب پیشنهادی