ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن در سکوت خبری معرفی کرد: پاورشات G5 X و دوربین بدون آینه EOS M10

هفته پیش بود که در خبرها خواندیم کانن در حال آماده کردن سه دوربین دیجیتالی جدید برای کاربران حرفه ای و دوست داران عکاسی است. حالا این شرکت دو عدد از محصولات در دست ساخت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

هفته پیش بود که در خبرها خواندیم کانن در حال آماده کردن سه دوربین دیجیتالی جدید برای کاربران حرفه ای و دوست داران عکاسی است. حالا این شرکت دو عدد از محصولات در دست ساخت خود را در سکوت خبری معرفی کرده.

البته این سکوت به خاطر کم اهمیت بودن محصولات معرفی شده نیست چراکه برای مثال مدل پاورشات G5 X نخستین محصول از خانواده خود است که یک منظره یاب الکتریکی با 2.36 میلیون نقطه دارد.

دوربین دیگر هم که EOS M10 نام دارد از لنزهای دیجیتالی سری EF-M EOS M و EF و همچنین لنزهای DSLR سری EF-S پشتیبانی می کند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این روزها اغلب دوربین های دیجیتالی مجهز به نمایشگرهای لمسی LCD هستند اما در برخی مواقع استفاده از چنین نمایشگرهایی به همراه این ابزارها اگر غیرممکن نباشد عملیاتی نیست و برای نمونه نمی شود در نور زیاد خورشید با آنها کار کرد.

اما در دوربین پاورشات G5 X ابدا چنین مشکلی وجود ندارد چراکه منظره یاب الکتریکی دستگاه از رزلوشن های بالا با 2.36 میلیون نقطه پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد به شیوه قدیمی به داخل دوربین خیره شوند.

این دوربین همچنین دارای تعدادی دکمه فیزیکی است که می توان با انگشت اشاره با آنها کار کرد و برای استفاده از منظره یاب الکتریکی آن بسیار سودمند واقع می شوند.

G5 X یک حسگر 1.0 اینچ 20.2 مگاپیکسلی  CMOS دارد که به ادعای شرکت سازنده اش به لحاظ فیزیکی بزرگ ترین سنسور به خدمت گرفته شده در دوربین های کامپکت است. این حسگر زمانی که همراه با پردازشگر تصویر خود کانن به نام DIGIC 6 جفت می شود عکس هایی با رزلوشن و جزئیات بسیار بالا را ایجاد می کند. گشودگی دهانه این لنز نیز برابر با  f/1.8 اعلام گردیده تا عملکرد دوربین در محیط های کم نور نیز بدون نقص باشد.

این دوربین هم اکنون از طریق سایت شرکت سازنده به قیمت پایه 799 دلار قابل خرید است.

Canon-PowerShot-G5-X-camera-6

Canon-PowerShot-G5-X-camera-2

Canon-PowerShot-G5-X-camera-3

Canon-PowerShot-G5-X-camera-5

 

زمانی که حرف از تولید یک دوربین EOS جدید توسط کانن مطرح شد، تصور نمی شد که این خبر صحت داشته باشد. اما چنین محصولی ساخته شده و EOS M10 نام دارد.

این دوربین بدون آینه همراه با یک کیت لنز پانزده الی 45 میلیمتری IS STM کانن با گشودگی دهانه لنز f/3.5-6.3 عرضه خواهد شد که در واقع جدیدترین عضو از سری لنزهای EF-M شرکت مذکور است و برای خانواده دوربین های EOS M ساخته شده.

دوربین سبک اما قدرتمند EOS M10 یک حسگر 18 مگاپیکسلی CMOS و پردازنده تصویر DIGIC 6 را به همراه دارد تا عکس هایی با بیشترین جزئیات و کمترین میزان نویز را تولید کند.

این حسگر نوع APS-C برد ایزویی بین 100 تا 12800 دارد که می توان آن را تا رقم 25600 نیز افزایش داد. به لطف فلش داخلی در نظر گرفته شده برای این گجت نیز عکسبرداری در نورهای کم به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

دوربین بی نهایت پرتابل EOS M10 یک نمایشگر 0.3 اینچی با رزلوشن 1.04 میلیون پیکسل و قابلیت چرخش 180 درجه دارد که می توان از آن برای ثبت هر لحظه ای حتی گرفتن سلفی بهره گرفت.

EOS M10 هم اکنون در استور کانن قرار دارد اما جزئیات مربوط به قیمت آن هنوز هم مشخص نشده است. خود دوربین در قالب رنگ های مشکی، سفید یا خاکستری عرضه می گردد در حالی که لنز 15 الی 45 میلیمتری IS STM سری EF-M آن تنها به رنگ نقره ای موجود خواهد بود.

38030_3_xl

38018_2_xl

38018_5_xl

38018_7_xl

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

    کنون هم مشخص نیس با خودش چند چنده واسه سری جی ویزور میزاره واسه ای او اس نه !
    فک میکردم حداقل تو آپدیت سری ای او اس ام از ویزور استفاده کنه
    اگه سنسور یه نیمچه بزرگتر ام 10 و همینطور قابلیت تعویض لنز رو کنار بزاریم جی 5 ایکس گزینه مناسبتری برای کاربر نیمه حرفه ای خواهد بود

    • Behrooz_sayyar
      Behrooz_sayyar | ۲۰ مهر ۱۳۹۴

      میخواد یه سری مزایا این داشته باشه یه سری هم اون یه محصول کامل تولید نمیکنه

مطالب پیشنهادی