ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی مک های ۲۷ اینچی از این پس با سخت افزاری قوی تر و نمایشگرهای 5K در دسترس هستند

اپل امروز آی مک های ۲۷ اینچی خودش را با مشخصه های فنی و نمایشگرهایی بهتر از گذشته به روز رسانی کرده است. برای شروع بد نیست بدانید از این پس کلیه دستگاه های ۲۷ اینچی با ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۵

اپل امروز آی مک های ۲۷ اینچی خودش را با مشخصه های فنی و نمایشگرهایی بهتر از گذشته به روز رسانی کرده است. برای شروع بد نیست بدانید از این پس کلیه دستگاه های ۲۷ اینچی با صفحه نمایشی 5K به فروش خواهند رسید و قیمت پایه برای نمونه های دارای چنین ویژگی از ۱۹۹۹ دلار به ۱۷۹۹ دلار کاهش یافته.

ضمناً فناوری موجود در خود نمایشگرها نیز دگرگون گشته و کمپانی ساکن کوپرتینو اظهار می کند که حالا کاربران می توانند نسبت به قبل ۲۵ درصد رنگ های بیشتری را مشاهده نمایند. این تنوع رنگی بیشتر حاصل استفاده از LED های سبز-قرمز دارای فسفر است که قادرند دو رنگ یاد شده یعنی قرمز و سبز و سایر رنگ های وابسته را بهتر و دقیق تر از گذشته باز تولید کنند.

تکنولوژی جدید مورد اشاره در صفحه نمایش های 4K آی مک های ۲۱.۵ اینچی که امروز معرفی شدند هم حاضر است تا کاربران آنها نیز دنیا را از درون مانیتورهای خود زیباتر ببیند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بدون شک بالا رفتن میزان رنگ های قابل نمایش خوشایندترین اتفاق ممکن برای عکاسان و تدوین گران ویدئو خواهد بود، زیرا احتمال دارد دوربین های این دو قشر رنگ ها را با تنوعی بیش از آنچه روی نمایشگرهای امروزی قابل نمایش است ثبت کنند.

ضمناً آنچه گفتیم بدین معناست که شاید بلافاصله بازتولید رنگ ها با جزئیات و دقت بیشتر قابل احساس نباشند، ولی به یقین کیفیت بی نظیر تصاویر از همان ابتدا ملموس خواهد بود. در کنار تفاسیر صورت پذیرفته می بایست یادآور شویم که طراحی آی مک ها نسبت به قبل فرق خاصی نکرده و شما کماکان با همان ظاهر پیشین سر و کار خواهید داشت.

imacretina-2up-pr-print-1-w600

سایر دگرگونی ها نیز باز می گردد به درون دیوایس؛ آی مک اکنون به سراغ چیپ های اسکای لیک اینتل رفته و در پایین ترین مدل پردازنده ی Core i5 همین نسل با فرکانس کاری ۳.۲ گیگاهرتز به کار بسته شده و در گران ترین نمونه ها شاهد حضور چیپی چهار هسته ای از سری Core i7 با فرکانس کاری ۴ گیگاهرتز هستیم.

پردازش های گرافیکی نیز بر عهده ی AMD Radeon های سری R9 قرار گرفته و در مدل پایه از چیپ M380 با ۲ گیگابایت حافظه ی رم استفاده شده و بالاترین مدل هم از M296X به همراه ۴ گیگابایت رم بهره مند گشته.

شایان ذکر است که میزان رم برای ارزان ترین نمونه برابر با ۸ گیگابایت (از نوع DDR3 و با فرکانس ۱۸۶۷ مگاهرتز) خواهد بود و این مقدار می تواند تا ۳۲ گیگابایت افزایش یابد. روی بدنه دستگاه هم دو پورت تاندربولت ۲ تعبیه شده است.

اپل امروز از ماوس، ترک پد و کیبرد به روز رسانی شده ی خود نیز پرده برداشته و در نسخه ی تازه ی قطعات یاد شده دیگر نیازی به بهره گیری از باتری های AA نیست و می توانید هر یک را از طریق پورت لایتنینگ مجدداً شارژ کنید. آی مک های جدید از ماوس و کیبردهای به روز برخوردار هستند و در صورتیکه به ترک پد نیاز دارید می بایست هزینه ی آن را جداگانه بپردازید.

عرضه کلیه مدل های آی مک ۲۷ اینچی جدید از همین امروز آغاز خواهد شد.

imac21-desktop-pr-print-1-w600 imac27-accessories-pr-print-1-w600 imac27-desktop-pr-print-1-w600  imacretina-hero-pr-print-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • یوسف
    یوسف | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    فقط میتونم بگم بهترین All in one ـه

    • hhh
      hhh | ۲۲ مهر ۱۳۹۴

      واقعا خوشکله فبول ولی کاش نرم افزارهای مهندسی الکترونیک برای مک هم باشه

  • hadi msh
    hadi msh | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    فقط میتونم بگم فوق قیمتن.

    • Tesla Motors
      Tesla Motors | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

      دوست عزیز الان iMac ها قیمت پایشون 1100 دلار ه
      این قیمت هایی که این بالا نوشته شده فقط ماله نسخه 5K هست
      اگه یکم منصف باشیم با دید مثبت به قضیه نگاه کنیم; در حال حاضر تلویزیون های 4K با قیمت پایه حدود 3000 دلار دارن تو بازار عرضه میشن. اپل موقعی که آیمک 5K رو عرضه کرد قیمتش حدود 2500 دلار بود بعد از یه مدت قیمت پایه رو به 2000 دلار کاهش داد الان ام که میبینیم قیمت پایه 1800 دلار شده
      به نظر من آیمک 5K نسبت به قیمت و امکاناتش ارزش خرید بالایی داره :)

  • Tesla Motors
    Tesla Motors | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    فقط میتونم بگم فوق العاده ان :)

مطالب پیشنهادی