ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: Lenovo Vibe Shot

هر روز یک گروه تازه به قربانیان پیشرفت تلفن های هوشمند افزوده می شود؛ کامپیوترها، تبلت ها و حالا دوربین های کوچک که در سالهای اخیر میزان فروششان روندی مشابه سقوط آزاد را تجربه کرده است. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰

هر روز یک گروه تازه به قربانیان پیشرفت تلفن های هوشمند افزوده می شود؛ کامپیوترها، تبلت ها و حالا دوربین های کوچک که در سالهای اخیر میزان فروششان روندی مشابه سقوط آزاد را تجربه کرده است.

هرچند دوربین های دیجیتال ۲۵ سال قبل از اولین موبایل دوربین دار ساخته شده بودند، اما تلفن های هوشمند با پیشرفت برق آسا، سابقه کوتاه تر خود را جبران کرده و اکنون به تهدید اصلی برای دوربین های کوچک تبدیل شده اند.

Vibe Shot یکی از این تلفن های هوشمند است که لنوو آن را در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی کرد، محصولی که تنها به کیفیت تصویربرداری و قابلیت های خود بسنده نکرده و حتی طراحی ظاهر آن نیز به شکل یک دوربین ببین-و-بگیر انجام شده است.

هرچند پیشتر هم سازندگان دیگری مثل سامسونگ تلاش کرده بودند محصولی بین دوربین های ببین-و-بگیر و تلفن های هوشمند طراحی کنند، اما این ابزارها معمولاً در نهایت دوربینی بودند که امکان برقراری تماس را نیز ارائه می کردند.

این بار لنوو در Vibe Shot ابزاری ارائه کرده که قابلیت های یک تلفن هوشمند در آن قربانی نشده باشند و در عین حال قادر باشد امکاناتی در سطح یک دوربین عکاسی کوچک را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.

در بررسی دیجیاتو از Lenovo Vibe Shot همراه باشید تا ببینیم سازنده چینی چقدر در این راه موفق بوده است.

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

اگر قسمت پشتی «وایب شات» را ببینید امکان دارد آن را با یک دوربین کوچک عکاسی اشتباه بگیرید، لنوو البته این کار را با طراحی بدنه پشتی به شکل افقی و افزودن یک نوار رنگی در بالای آن انجام داده و خصوصیت های طراحی تلفن هوشمند در این میان فدا نشده اند.

این تلفن هوشمند در حقیقت از کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است و بدنه یکپارچه آن از ترکیب شیشه و فلز بهره می برد. نوار فلزی اطراف دستگاه از جنس آلومینیوم ساخته شده و هر دو سمت دستگاه به شیشه مقاوم گوریلا گلس ۳ مجهز است.

Lenovo Vibe Shot Digiato (27)

این نوار آلومینیومی در ۲ رنگ قرمز و خاکستری طراحی شده و درگاه های ۲ سیم کارت نانو، درگاه حافظه، دکمه های صدا و شاتر فیزیکی و دیگر موارد معمول روی آن حضور دارند. علاوه بر این اما یک دکمه دیگر نیز در کنار شاتر قرار دارد که با استفاده از آن می توان دوربین را به سادگی روی حالت های «هوشمند» یا «حرفه ای» قرار داد.

Lenovo Vibe Shot Digiato (8)

این دکمه ها به شکلی روی نوار بدنه قرار گرفته اند که استفاده از دستگاه به شکل افقی امکان پذیر باشد و هنگام عکس برداری به این شکل، دکمه های شاتر و انتخاب حالت دوربین زیر انگشت اشاره قرار بگیرند.

Lenovo Vibe Shot Digiato (1)

شباهت «وایب شات» به دوربین ها البته در طراحی بدنه پشتی و دکمه اختصاصی برای تغییر حالت دوربین خلاصه نمی شود. در گوشه ای از نوار فلزی یک بخش گیره مانند مشاهده می شود که می توانید از آن برای اضافه کردن دستگیره بند شکل به دستگاه استفاده کنید، درست مثل دوربین های کوچک.

Lenovo Vibe Shot Digiato (23)

وزن سبک ۱۴۵ گرمی در کنار ضخامت ۷.۶ گرمی باعث شده این محصول ارگونومی مناسبی داشته باشد و استفاده یک دستی از آن نیز حس راحت و خوش آیندی داشته باشد، اما طراحی تخت باعث شده تیزی نوار فلزی تاحدی محسوس باشد و بدنه شیشه ای دستگاه نیز علاوه بر جذب بسیار بالای اثر انگشت، به سادگی ممکن است از دست کاربر لیز بخورد.

Lenovo Vibe Shot Digiato (3)

در مجموع می توان گفت «وایب شات» از طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسبی برخوردار است و تمرکز روی ویژگی های عکسبرداری در آن به هیچ وجه باعث نشده نتوانیم این محصول را در زمره تلفن های هوشمند جذاب دسته بندی کنیم.

نمایشگر

Lenovo Vibe Shot Digiato (6)

«وایب شات» به یک نمایشگر ۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ مجهز است. این نمایشگر رنگ ها را زنده و پویا نمایش می دهد و عمق رنگ مشکی نیز در آن مطلوب است.

زاویه دید صفحه نمایش نیز به حدود ۱۸۰ درجه می رسد و حداکثر میزان روشنایی را می توان کافی ارزیابی کرد. تنها نقطه ضعف این بخش اما به خوانایی زیر نور خورشید مربوط است که بخشی از آن از بازتاب نور روی سطح نمایشگر سرچشمه می گیرد.

چنین خصوصیاتی باعث شده کاربر با وجود این نمایشگر یک منظره یاب باکیفیت در اختیار داشته باشد و علاوه بر آن قادر باشد از تلفن هوشمند خود برای مشاهده ویدیو، مرور وب و مطالعه نیز بهره مند شود.

سخت افزار

Lenovo Vibe Shot Digiato (16)

لنوو در ساخت «وایب شات» عمده تمرکز خود را روی قابلیت عکاسی و زیبایی ظاهری قرار داده و این تلفن هوشمند را از نظر سخت افزاری می توان اندکی بالاتر از میان رده به حساب آورد.

این مورد البته به معنای ضعف توان پردازشی نیست، چرا که «وایب شات» به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز است و از پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۵ بهره می برد که چهار هسته Cortex-A53 آن با سرعت ۱.۰ و ۴ هسته دیگر ۱.۷ گیگاهرتز قدرت دارند.

این تلفن هوشمند در مجموع قادر است رابط کاربری خود را به شکل تقریباً روانی اجرا کند، البته گاهی ممکن است اندکی تاخیر را مشاهده کنید که سازنده برای رفع آن دکمه خالی کردن رم را در قسمت مالتی تسکینگ قرار داده و به سادگی با استفاده از آن می توانید اپلیکیشن هایی که حافظه پردازشی را اشغال کرده اند ببندید.

برای بررسی بیشترموضوع انجام بنچمارک را آغاز کردیم و «وایب شات» در تست AnTuTu امتیاز حدود ۴۰ هزار را کسب کرد. این تست عملکرد چیپست را به شکل کلی سنجش می کند و بر اساس نتیجه آن می توان محصول لنوو را در سطح Xperia Z3 سونی دسته بندی کرد.

Lenovo Vibe Shot Digiato Antutu

بررسی توان دستگاه با بنچمارک Geekbench 3 نیز تایید کننده همین موضوع است و «وایت شات» با کسب امتیاز ۶۷۳ برای عملکرد تک هسته و ۲۲۶۳ برای چند هسته ای نشان داد می توان از آن توقع داشت عملکردی مشابه پرچمداران ۲ سال گذشته یا برخی نمونه های ارزان قیمت تر سال گذشته مثل Moto X یا Nexus 5 داشته باشد.

Lenovo Vibe Shot Digiato Geekbench

واحد پردازشی گرافیکی مورد استفاده در «وایب شات» نیز ادرینو ۴۰۵ است و بر همین اساس می توان گفت این تلفن هوشمند مشکلی در اجرای بازی های فعلی موجود در بازار نخواهد داشت.

برای بررسی بیشتر این موضوع عملکرد دستگاه را هنگام اجرای بازی هایی مثل Temple Run 2 و موارد سنگین تر مثل Asphalt 8 سنجدیم و کاهش فریم، تاخیر یا اختلال دیگری مشاهده نشد.

«وایب شات» ضمناً به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که البته حدود ۹ گیگابایت از آن به رابط کاربری و اپلیکیشن های موجود اختصاص دارد، اما با توجه به قابلیت های تصویربرداری دستگاه، امکان افزایش ظرفیت حافظه از طریق درگاه MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت نیز ارائه شده است.

نرم افزار

Lenovo Vibe Shot Digiato (29)

«وایب شات» به آخرین نسخه اندروید آب نبات چوبی یعنی ۵.۱.۱ مجهز است که البته سازنده تغییراتی گسترده در آن اعمال کرده و رابط کاربری Vibe UI را روی این سیستم عامل قرار داده است.

صفحه قفل این رابط کاربری ظاهر معمول اندروید آب نبات چوبی را دارد. نوتیفیکیشن ها در وسط و میان بر ورود به بخش های تماس و دوربین در پایین قرار دارند و با کشیدن انگشت از بالا نیز منوی تنظیمات سریع نمایان می شود.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC01

در این بخش می توانید تا ۲ ردیف ۵ عددی از دکمه های مختلف برای کنترل عملکرد های سیستم را در اختیار داشته و موارد مورد نظر خود را به آنها اضافه کنید. لنوو همچنین یک قابلیت کاربردی را نیز برای این قسمت در نظر گرفته که با فعال کردن آن سرعت اتصال اینترنت در نوار بالای صفحه به نمایش در خواهد آمد و با وجود آن می توانید با یک نگاه از متصل بودن یا نبودن به اینترنت نه چندان پایدار اپراتورهای کشور مطلع شوید.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC02

پس از ورود به صفحه خانگی مهم ترین تمایز رابط کاربری «وایب شات» با اندروید آب نبات چوبی مشاهده می شود. لنوو در نرم افزار خود مثل هواوی بخش کشوی اپلیکیشن ها را حذف کرده و برای دسترسی به آنها لازم است از میان بر های موجود در همین قسمت استفاده کنید.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC03

لنوو ضمنا امکان شخصی سازی ظاهر رابط کاربری خود را نیز ارائه کرده که با استفاده از آن می توانید تم، آیکون ها و موارد دیگر را تغییر دهید، البته باید توجه داشته باشید نرم افزار این شرکت در مجموع طراحی رنگارنگی دارد و تم های ارائه شده نیز از این نظر تفاوت چندانی با نمونه پیش فرض ندارند.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC04

رابط کاربری لنوو با وجود ظاهر رنگارنگ خود، به یک قابلیت کاربردی در زمینه امنیت مجهز است که با استفاده از آن می توانید نظارت دقیقی روی جزئیات مجوزهای ارائه شده به اپلیکیشن ها داشته و اجازه انجام عملکردهایی که تمایل ندارید را از آنها بگیرید.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC05

یک قابلیت امنیتی دیگر نیز Secure Zone نام دارد که با استفاده از آن می توانید یک بخش ایزوله و امن در رابط کاربری ایجاد نمایید. ظاهر این بخش به شکل مجزا قابل تنظیم است و در آن می توانید نظارت دقیقی به ریز ترین جزئیات فعالیت دستگاه داشته باشید. محتوای موجود در این بخش نیز توسط سیستم محافظت شده و می توانید برای دسترسی به آنها یک گذرواژه امن اختصاص دهید.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC06

رابط کاربری «وایب شات» همچنین این قابلیت را دارد که برنامه زمان بندی یا مکان های مشخصی را برای آن تعیین کنید و دستگاه بر اساس این برنامه تنظیمات خود را تغییر داده یا عملکرد های مختلف و متنوعی را انجام دهد.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC07

در مجموع می توان گفت رابط کاربری Vibe UI از امکانات متنوع و مناسبی برخوردار است که انواع نیازهای مختلف کاربران را برآورده می کند.

دوربین

Lenovo Vibe Shot Digiato (24)

لنوو «وایب شات» را به عنوان ترکیبی از دوربین های ببین-و-بگیر با تلفن هوشمند طراحی کرده و از همین رو این محصول علاوه بر لنز ۶ تکه و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی BSI به لیست کاملی از دیگر خصوصیات مورد نیاز برای عکسبرداری نیز مجهز است.

از جمله این ویژگی ها می توان به فلش LED سه گانه، لرزشگیر اپتیکال، سیستم فوکوس مادون قرمز و سیستم نورسنجی اشاره کرد.

رابط کاربری بخش دوربین «وایب شات» نیز از امکانات متنوعی برخوردار است که با استفاده از آنها می توانید علاوه بر رزولوشن، نسبت تصویر و کیفیت عکاسی، مواردی مثل ISO، Expoture، White Balance سرعت شاتر و حالت فوکوس را نیز به شکل دستی مشخص کنید.

در مورد جزئیات این بخش لازم است به امکان انتخاب ایزو از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ و سرعت شاتر بین گزینه های ۱، ۱/۲، ۱/۵ و ۱/۱۵ ثانیه اشاره کنیم.

Screenshot_2015-10-16-02-52-04-884

یک قابلیت کاربردی دیگر ارائه شده در این بخش نیز Triaxial leveling نام دارد که به عنوان یک تراز ۳ محوره نرم افزاری عمل می کند و می توانید از آن در هنگام کادر بندی عکس های خود بهره بگیرید.

Screenshot_2015-10-16-02-51-52-425

برای عکاسی با «وایب شات» علاوه بر دکمه شاتر فیزیکی، یک دکمه دیگر نیز ارائه شده که با استفاده از آن می توانید حالت عکاسی را بین Smart و Pro Mode تغییر دهید. حالت هوشمند در حقیقت همان عکاسی با تنظیمات خودکار است که با استفاده از آن می توانید به سادگی عکاسی کنید و برای اعمال تغییر در تنظیمات یا انتخاب حالت های عکاسی نیز می توانید از حالت پیشرفته استفاده کنید.

Lenovo Vibe Shot Digiato (9)

دوربین «وایب شات» روی حالت هوشمند رنگ ها را زنده و طبیعی ثبت می کند، عملکرد فوکوس به خوبی انجام می شود و تنها می توان گفت کاش دستگاه تصاویر را با جزئیات بیشتری ثبت می کرد.

IMG_20151015_205643

در حالت حرفه ای نیز انتخاب های متعددی ارائه شده اند که عملکرد های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهند. یکی از این حالت ها Artistic HDR نام دارد که با استفاده از آن می توانید تصاویری با رنگ های اغراق شده و پردازش شده ثبت کنید.

در این حالت می توانید سوژه مورد نظر خود را از بین طبیعت بی جان، خودرو، منظره شهری و پرتره انتخاب کنید تا تنظیمات متناسب با آن توسط دستگاه اعمال شود.

حالت هوشمند
حالت هوشمند
حالت Artistic HDR
حالت Artistic HDR مخصوص خودرو
حالت هوشمند
حالت هوشمند
حالت Artistic HDR مخصوص طبیعت بی جان
حالت Artistic HDR مخصوص طبیعت بی جان
حالت هوشمند
حالت هوشمند
حالت Artistic HDR مخصوص منظره شهری
حالت Artistic HDR مخصوص منظره شهری

حالت دیگر Blur Background نام دارد که با محو کردن پس زمینه، تصویری ثبت می کند که به عکسهای دوربین های DSLR شباهت داشته باشد.

IMG_20151015_003013
حالت Blur Background

بخش بعدی Art Nighscape نام دارد که خود شامل ۴ زیر مجموعه City Nighscape، Moving People، Stage و Indoor low light است و با استفاده از آن می توانید در شرایط کم نور تصاویری با روشنایی کافی و رنگ های طبیعی ثبت کنید.

حالت هوشمند
حالت هوشمند
حالت Artistic Nighscape
حالت Artistic Nighscape

حالت Golden Years شامل زیر مجموعه های Light beside you، Creative lighting، City traffic و Star trails است و از طریق باز نگه داشتن طولانی مدت دیافراگم، امکان ثبت تصاویر خلاقانه را برای کاربر فراهم می کند.

حالت City traffic در بخش Artistic Nightscape
حالت City traffic در بخش Golden Years

حالت پانوراما گزینه دیگر است و با استفاده از حالت Wide Selfie نیز می توانید در عملکردی شبیه به پانوراما، سلفی های عریض تری ثبت کنید.

دوربین «وایب شات» در شب نیز عملکرد مناسبی دارد و با استفاده از فلش ۳ گانه تصاویری ثبت می کند که از نور کافی و رنگ های طبیعی برخوردار هستند.

عکاسی در شب بدون فلش
عکاسی در شب بدون فلش
عکاسی در شب با فلش
عکاسی در شب با فلش

تلفن هوشمند لنوو همچنین به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلوی دستگاه مجهز است که تصاویر ثبت شده با آن از جزئیات کافی و رنگ های پویا برخوردار هستند.

IMG_20151016_040441

عملکرد فیلمبرداری دستگاه نیز مناسب است و ویدیوهای ثبت شده از رنگهای مناسب و جزئیات کافی برخوردار هستند، اما قابلیت های این بخش به اندازه عکسبرداری کامل نیستند و به عنوان مثال حالت های اسلو موشن و تایم لپس ارائه نشده اند، ضمن اینکه حداکثر رزولوشن نیز ۱۰۸۰ است و امکان فیلمبرداری 4K وجود ندارد.

در مجموع می توان گفت «وایب شات» از نظر قابلیت های عکاسی امکانات متنوعی را ارائه می کند که برخی از آنها کمتر بین تلفن های هوشمند مشاهده می شوند، هرچند برخی از حالت های تصویر برداری بیشتر جنبه سرگرمی دارند. کیفیت و رنگ تصاویر ثبت شده و عملکرد بخش های مختلف مثل فوکوس و فلش نیز قابل قبول هستند و تنها ایراد این بخش را می توان متوسط بودن میزان جزئیات عکس ها در نظر گرفت.

در پایان می توانید گالری عکس های ثبت شده با «وایب شات» را مشاهده نمایید.

موسیقی

Lenovo Vibe Shot Digiato (20)

«وایب شات» در بخش پایینی نوار فلزی اطراف بدنه به یک اسپیکر مونو مجهز است و هرچند ظاهر این قطعه به شکل قرینه طراحی شده، اما صدا تنها از بخش سمت راست پخش می شود.

این اسپیکر هرچند صدای بسیار بلندی دارد، اما لازم است بدانید با افزایش صدا میزان دیستورشن به شکل محسوسی بالا می رود و برای بهینه ترین حالت بهتر است بلندی صدا را از دو سوم بالاتر نبرید.

در این حالت میزان تفکیک در سطح قابل قبولی قرار دارد و ایراد عمده این بخش را می توان ضعیف بودن میزان بیس در نظر گرفت که به دلیل عدم ارائه اکولایزر یا امکانات دیگر در رابط کاربری، امکان اصلاح آن به شکل نرم افزاری نیز وجود ندارد.

لنوو در کنار «وایب شات» یک هدفون داخل گوشی نیز ارائه می کند که کیفیت پخش صدای آن نیز کاملاً مشابه اسپیکر است. میزان تفکیک صدا قابل قبول است، اما با افزایش بلندی دیستورشن به شکل محسوسی بالا می رود و قدرت بیس نیز چندان کافی به نظر نمی رسد.

امکانات ارتباطی و مکالمه

Lenovo Vibe Shot Digiato (21)

«وایب شات» از ۲ سیم کارت و اتصال اینترنت مبتنی بر 4G پشتیبانی می کند و دسترسی به سیم کارت ها از طریق درگاه موجود روی نوار اطراف بدنه انجام می گیرد.

این تلفن هوشمند همچنین به یک میکروفون برای حذف صداهای زمینه در هنگام مکالمه مجهز است و میزان آنتن دهی آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

از دیگر امکانات ارتباطی دستگاه نیز می توان به وای-فای دوبانده نسل 802.11 a/b/g/n، بلوتوث نسخه ۴.۱ و رادیو اشاره کرد. NFC و فرستنده مادون قرمز نیز از قابلیت هایی هستند که در این بخش حصور ندارند.

باتری

Lenovo Vibe Shot Digiato (30)

«وایب شات» به یک باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که سازنده تا ۳۰ ساعت مکالمه و ۱۹ روز زمان standby را برای آن اعلام کرده است.

برای بررسی بیشتر این موضوع از باتری تست نمایش ویدیو به عمل آوردیم و تلفن هوشمند لنوو با ثبت زمان حدود ۵:۳۰ ساعت نشان داد از عملکرد متوسطی در این بخش برخوردار است.

سازنده البته برای جبران این موضوع قابلیت های مختلفی را در رابط کاربری خود ارائه کرده که با استفاده از آنها می توانید امکان اجرا در پس زمینه را از اپلیکیشن های مورد نظر خود گرفته یا فعالیت واحد پردازش گرافیکی و میزان روشنایی نمایشگر را محدود نمایید.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC10

علاوه بر این حالتی به نام Ultimate Power Saver نیز وجود دارد که با فعال کردن آن می توانید مدت بسیار طولانی به عملکردهای تماس، پیام رسانی و ساعت دستگاه دسترسی داشته باشید، اما باید توجه داشته باشید امکان استفاده از دیگر قابلیت های تلفن هوشمند در این حالت وجود نخواهد داشت.

Lenovo Vibe Shot Digiato SC08

در مجموع می توان گفت «وایب شات» از نظر عمر باتری عملکرد متوسطی دارد و با هر شارژ می توان همراهی تا یک روز را از دستگاه توقع داشت.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت مناسب
  • نمایشگر باکیفیت
  • امکانات متنوع رابط کاربری
  • قابلیت های متنوع تصویربرداری

نکات منفی

  • عمر متوسط باتری
  • کیفیت اسپیکر

جمع بندی

Lenovo Vibe Shot Digiato (25)

Vibe Shot در مجموع محصولی است که قابلیت های متنوعی را در زمینه عکاسی ارائه می کند و هرچند این امکانات برای یک تلفن هوشمند بیش از موارد مرسوم هستند، اما با این حال نمی توان این ابزار را به عنوان جایگزین کاملی برای دوربین های کوچک در نظر گرفت.

از سوی دیگر می توان Vibe Shot را یک تلفن هوشمند خوش ساخت و زیبا در نظر گرفت که با وجود قیمت حدود ۳۵۰ دلار، از قدرت کافی برای انجام عملکردهای خود برخوردار است، عکس های مناسبی ثبت می کند و رابط کاربری آن نیز قابلیت های متنوعی دارد که انواع نیازهای کاربر را رفع می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • kasra
    kasra | ۷ آبان ۱۳۹۴

    کجاش خوبه
    دوربینش حتی قابل مقایسه با آیفون 4 ام نیست
    دوربین 6 من از رو بدترین حالت ازین بهتر عکس میگیره
    سیستم عاملشم ک هنگروید
    برندشم ک چینی
    کلا افتضاحه
    گول مگاپیکسل رو نخورید خواهشا
    هوآوی هم دوربین با سنسور 13 و 8 و 20 و 16 میزنه ولی مجموعا به 8 مگاپیکسل آیفون نمیرسن
    حتی دوربین 16 سامسونگ اس 6 ب گرد پای 8 مگاپیکسل لومیا و آیفون نمیرسه
    نسبت به جی ال ایکس و هوآوی و برندای آشغال دیگه چینی بهتره
    قیمتشم اگه بالای 1تومن باشه گرونه
    این آشغال ارزشش بیشتر از 800 تومن نیس

    • شادمهر
      شادمهر | ۶ مهر ۱۳۹۵

      اپل بدترین دوربین بازار...شرط میبندم این گوشیو از دو کیلومتری هم ندیدی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی