ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی ردیابی چشم شرکت Tobii بالاخره آماده استفاده شد

شرکت Tobii بالاخره اعلام نمود که نرم افزار و سخت افزار مورد نظر برای ردیابی چشم را در دسترس دیگر کمپانی ها قرار خواهد داد تا آن را درون دستگاه های الکترونیکی خود به کار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

شرکت Tobii بالاخره اعلام نمود که نرم افزار و سخت افزار مورد نظر برای ردیابی چشم را در دسترس دیگر کمپانی ها قرار خواهد داد تا آن را درون دستگاه های الکترونیکی خود به کار گیرند. این سنسور به توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، خصوصا بازی های موبایل اجازه خواهد داد تا محتوای متفاوتی را ارائه کنند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

علاوه بر توسعه بازی های ویدیویی، این تکنولوژی می تواند پشتیبانی فوق العاده ای از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به عمل آورد. این کمپانی نام خود را با EyeAstroids (بازی آرکید شوتری که با چشم کنترل می شود) و Assassin's Creed مطرح کرد.

اما حالا Tobii با ارائه سخت افزاری با نام IS4 به همراه چیپ مخصوص EyeChip، می تواند قابلیت ردیابی چشم را به پی سی، لپ تاپ، تبلت، هدست های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اتومبیل ها آورد.

IS4 را می توان نسل ششم ردیاب های چشمی شرکت دانست. شرکت سوئدی Tobii در سال 2001 تاسیس شد و از آن زمان تاکنون با کمپانی های بسیاری در زمینه تبحری که دارد همکاری داشته است.

tobii.0

تحت برند Tobii Pro، این شرکت دستگاه های گران قیمتی برای مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و شرکت ها تولید می کرد و از سوی دیگر هم با ساخت Tobii Dynavox، محصولات مرتبطی برای بیماران مبتلا به ASL و دیگر افرادی که قادر به سخن گفتن نبودند تولید می کرد.

کیت 195 دلاری EyeX نیز راهی ساده و ارزان برای توسعه دهندگان بود تا کار با سیستم های ردیاب چشمی را یاد بگیرند و آماده جنبشی بزرگ در آینده شوند. Tobii Tech، بخشی از شرکت که مختص فناوری های مشتریان است، حالا در حال آماده سازی ورود به زمینه های بسیاری است. از نمایشگرها گرفته تا ست های ماوس و کیبرد.

هنوز قیمت و جزئیات بیشتری در ارتباط با IS4 منتشر نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    یادمه پنج سال پیش که هنوز موبایل های اندرویدی به این شکل فراگیر نشده بودن و تازه کینکت مایکروسافت ساخته شده بود این طرحو به دوستم دادم تا با هم پیادش کنیم. یعنی بتونیم با حرکت چشم نشانه گر رو روی کامپیوتر یا موبایل حرکت بدیم و با پلک زدن کلیک راست یا کلیک چپ کنیم. ولی متاسفانه دانش کافی برای پیاده سازیش نداشتیم.

    خوشحالم که یک شرکت موفق شد این طرحو اجرایی کنه.

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۳ مهر ۱۳۹۴

    خیلی هم خوب و عالی
    ایشالا تو موبایل هم این چیزا بیاد

مطالب پیشنهادی