ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا استیو جابز با زیر دستان خود بدرفتاری می کرد؟

با وجود انتقادهای فراوانی که به رفتارها و استایل مدیریت مستبدانه ی استیو جابز شده است و می شود، هیچکس نمی تواند قدرت جابز در تحقق اهداف اش را زیر سوال ببرد. یکی از منحصر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

با وجود انتقادهای فراوانی که به رفتارها و استایل مدیریت مستبدانه ی استیو جابز شده است و می شود، هیچکس نمی تواند قدرت جابز در تحقق اهداف اش را زیر سوال ببرد.

یکی از منحصر به فرد ترین رفتارهای جایز در مدیریت، آن بود که هیچکس، و نه حتی نزدیک ترین دوستان اش، از انتقادات و رفتارهای خشمگینانه ی وی در امان نبودند. آرون سورکین، سناریو نویس فیلم «استیو جابز» به کارگردانی دنی بویل، که امروز اکران اش در سینماهای سراسر جهان آغاز خواهد شد، به بررسی این مسئله پرداخته که جابز هر چند وقت یک بار برای بالا بردن میزان فعالیت کارکنان اش، به استفاده از تهدید و تشر می پرداخته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چندی پیش، در مصاحبه ای که توسط نیویورک تایمز شکل گرفته بود، سورکین به این موضوع اشاره کرد که چقدر میان استایل مدیریت و رهبری جابز و بویل تفاوت وجود دارد؛ چرا که بویل بیش تر ترجیح می دهد که از زیر دستان خود حمایت کرده و آن ها را تشویق کند. و این در حالی است که هر دوی این افراد، مهارت زیادی در ایجاد انگیزه در زیر دستان خود دارند.

سورکین در این مصاحبه گفت: «من هیچ وقت نمی توانم با بدرفتاری نسبت به افراد زیر دستم، آن ها را به تلاش مضاعف ترغیب کنم.»

بنابراین چرا جابز آنقدر روی رفتارهای ستم گرایانه ی خود نسبت به افرادش اصرار می ورزید؟ منطقی ترین پاسخ، آن است که روش کاری جابز، علاوه بر این که منجر به رسیدن به نتیجه ی دلخواه و نهایی می شد، کینه و تنفری در دل کارکنانش به وجود نمی آورد.

سورکین کاملا با روش های مدیریت جابز مخالف است. اما به گفته ی خودش، از این مسئله غافلگیر شده بود که حتی افرادی که با بدترین رفتارها از سوی جابز مواجه شده بودند، حرف های بسیار مثبتی درباره ی وی می زدند و به او علاقه داشتند.

تمام افرادی که من با آن ها صحبت کردم، می توانستند داستان های نه چندان جالبی درباره ی جابز و رفتارهای وی بیان کنند، اما همه ی آن ها به بیان این مسئله که جابز باعث شد آن ها پیشرفت کنند اشتیاق نشان می دادند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Zahra gh
    Zahra gh | ۵ آبان ۱۳۹۴

    دوستان بهتره زندگی نامه استیو جابز رو کاملا بخونید و بعد راحت قضاوت کنید و بدونید کارهای جابز بی دلیل نبوده و کار اشتباهی انجام بشه نتیجه اشتباه هم به دنبال داره درنتیجه اگه جابز طوری رفتار میکرد که همه مردم عادی راضی بودن الان اپل به برند جهانی تبدیل نمیشداگه جابز وقتش رو صرف این میکرد که بقیه رو راضی نگه داره تاالان که فوت کرده هیچ کار خاصی انجام نداده بود که ادامه پیداکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی