ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امکان استفاده از Ok Google را در مرورگر کروم برای دسکتاپ حذف کرد

پس از حذف مرکز اعلان های مرورگر کروم در دسکتاپ، گوگل یک قابلیت بزرگ دیگر را نیز از مرورگر خود حذف کرد: قابلیت تشخیص "OK Google". بنابر گزارش VentureBeat، قابلیت تشخیص OK Google که از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

پس از حذف مرکز اعلان های مرورگر کروم در دسکتاپ، گوگل یک قابلیت بزرگ دیگر را نیز از مرورگر خود حذف کرد: قابلیت تشخیص "OK Google". بنابر گزارش VentureBeat، قابلیت تشخیص OK Google که از نسخه 35 کروم در اختیار کاربران قرار گرفته بود در نسخه 64 این مرورگر (نسخه های ویندوز، مک و لینوکس) حذف گردیده است.

گوگل در پاسخ به علت این کار، دوباره همان دلیل حذف مرکز اعلان ها را به کاربران ارائه داده: تعداد کافی از کاربران از OK Google در کروم استفاده نمی کنند. برای استفاده از این قابلیت حتما می بایست سایت گوگل دات کام را باز می کردید، بنابراین استفاده از آن به سادگی بهره گیری از کورتانا در ویندوز 10 یا بکارگیری این قابلیت در موبایل نبود.

البته هنوز هم می توان در کروم با اشاره روی آیکن میکروفون به جستجوی صوتی پرداخت. حذف این قابلیت ممکن است به مذاق بسیاری خوش نیاید، اما مطمئنا می تواند عملکرد و سرعت کروم را بهبود بخشیده و جا را برای اضافه کردن قابلیت هایی مفیدتر باز کند. ضمنا امکانش وجود دارد که گوگل در آینده ای نزدیک، این امکان را در قالب یک افزونه مجددا در اختیار کاربران کروم قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali9zafar
    ali9zafar | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    من حس میکنم آیکن کرومم عوض شده
    انگار سبزش پررنگ تر شده
    تو قکرم بود شاید سبز وسط بود بجا آبی
    نمیدونم

مطالب پیشنهادی