ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون در حال توسعه یک عینک با تکنولوژی واقعیت افزوده است

به نظر می رسد آمازون در پی ورود به عرصه ای است که در سال ۲۰۱۲، گوگل قصد کسب سلطه بر آن را داشت و با شکستی سخت رو به رو شد. گزارش می شود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

به نظر می رسد آمازون در پی ورود به عرصه ای است که در سال ۲۰۱۲، گوگل قصد کسب سلطه بر آن را داشت و با شکستی سخت رو به رو شد. گزارش می شود که در هفته جاری، پتنی در سازمان ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده از سوی آمازون به ثبت رسیده است که نشانگر فعالیت این غول اینترنتی در زمینه توسعه یک عینک هوشمند مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده است.

اکنون گمانه زنی های مختلفی شکل گرفته اند اما پر رنگ ترین احتمال، مربوط به استفاده از این محصول در انبارهای بسیار بزرگ خود آمازون است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از این برایتان از سختی هایی که کارمندان مشغول در آمازون می کشند گفته ایم و تصاویری از این مکان را نیز به تصویر کشیده بودیم. به نظر می رسد استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی می تواند گام دیگری باشد در بهبود شرایط کارکنان انبارهای بزرگ این شرکت.

از طریق این محصول، دیگر کارکنان آمازون مجبور نخواهند بود تا اسکنرهای دستی را همواره برای شناسایی بارکدها با خود حمل کنند. یا به شکلی دیگر، می توان متصور بود که بتوانند به شکل مجازی، محل قرار گیری اجناس مختلف را مسیریابی کنند.

به نظر می رسد که پتنت ثبت شده از سوی آمازون، ربط چندانی به عینک گوگل هم نداشته باشد. برای مثال محصولی که از سوی گوگل توسعه یافته بود، به موبایل متصل می شد اما برخی کارها را نیز به شکل مستقل انجام می داد، مانند فیلم برداری و یا تصویر برداری.

در محصولی که آمازون در حال توسعه اش است اما، گویا قرار است یک تبلت نیز نقشی ایفا کند. از سوی دیگر، کاربر می تواند درجه شفافیت واقعیت پیرامون خود و واقعیت افزوده ای که از سوی عینک تولید می شود را نیز مشخص کند.

هنوز مشخص نیست که آیا این محصولات می توانند آینده ای تجاری را از آن خود کنند یا خیر ولی دست کم تلاش گوگل با Glass، ثابت کرد که گجت های پوشیدنی که بر روی صورت کاربر قرار می گیرند چندان هم با سلیقه کاربران هماهنگ نیستند چرا که مشخصا کاربران علاقه ای به قرار گیری یک شی به این شکل روی صورت خود و تغییر ظاهرشان ندارند. باید دید درآینده سرنوشت عینک هوشمند آمازون چه خواهد بود و آیا این شرکت می تواند عملکردی موفق تر از گوگل در این زمینه داشته باشد یا خیر.

Amazon-Glasses-4-e1445022546194 Amazon-Glasses-1 Amazon-Glasses-2-e1445022532525

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Metal
    Metal | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    تيم كوك زود تكون بده !
    عجب مغزهاي منحرفي !!
    جاني آيو تو يك تكوني به خودت بده !!!
    اصلا خودم يك تكوني به خودم ميدم حالا كه همتون نشستيد

مطالب پیشنهادی