ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساکنین ایالات متحده آمریکا به زودی موظف به ثبت رسمی پهپادهای خود می شوند

دولت ایالات متحده قصد دارد به زودی قوانینی را وضع نماید که بر مبنای آنها کلیه خریداران پهپادها، حتی قشر کاملاً عادی کاربران نیز موظف خواهند شد که این وسیله خود را به صورت رسمی به ثبت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

دولت ایالات متحده قصد دارد به زودی قوانینی را وضع نماید که بر مبنای آنها کلیه خریداران پهپادها، حتی قشر کاملاً عادی کاربران نیز موظف خواهند شد که این وسیله خود را به صورت رسمی به ثبت برسانند.

گفتنی است که در همین رابطه NBC نیوز گزارش نموده به احتمال زیاد از روز دوشنبه سازمان حمل و نقل ایالات متحده آمریکا دستورالعمل های تازه را به شکل علنی به اطلاع عموم خواهد رساند، تا پیش از شروع فصل تعطیلات مرتبط به سال نوی میلادی، که احتمالا طی آن بسیاری از افراد پهپاد خریداری خواهند کرد یا هدیه خواهند گرفت از این قوانین پیروی نمایند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گزارش ها می افزایند همزمان سازمان مربوطه در حال رایزنی با تولید کنندگان اصلی گجت های مورد اشاره است تا پروسه ای آسان را جهت ثبت دستگاه های ساخته شده توسط آنها پدید آورده و بدین ترتیب از سردرگمی خریداران پیشگیری کند.

طی سال های اخیر پهپادها همواره یکی از وسایلی بوده اند که نهادهای مجری قانون همانند پلیس و یا ارتش به درستی نمی دانسته اند در مقابل آنها از چه دستورالعمل هایی می بایست پیروی نمایند، اما اکنون به نظر می آید رفته رفته قوانین در موردشان در حال وضع شدن است و به زودی بر روی کاربران آنها سخت گیری های جدی تر اعمال خواهد شد.

البته در مورد قوانین تازه ابهاماتی نیز وجود دارد؛ مثلا مشخص نیست کسانی که تا پیش از وضع قوانین اقدام به خرید کرده اند (خصوصاً در سال های گذشته) موظف به ثبت محصول خواهند بود یا خیر؟ نهادهای مسئول بر چه مبنایی اقدام به دسته بندی مدل های مختلف پهپادها خواهند کرد؟ و اگر پهپادی بین دو شخص به شکل خصوصی خرید و فروش شود به روز رسانی اوراق مالیکت الزامی را در پی خواهد داشت؟ اینها سئوال هایی هستند که مطمئنا تا مدتی دیگر پاسخ شان مشخص خواهد گشت ولی تا آن موقع ظاهراً چاره ای نخواهیم داشت جز صبر کردن.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • parsa_soroori
    parsa_soroori | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    این کوادروتورها کاربردهاشون بیش از اون چیزی هست که تصور می شه. به نظر من همون طور که براب اصلحه نیاز به قانون هست برای پهپاد هم هست ولی این کار فقط منجر به فروش زیر زمینی اون و پرینت سه بعدی اون می شه که خارج از کنترل دولت هستش و این قانون اشتباهه.

  • safdar
    safdar | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    Nice

  • kayba
    kayba | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    اینجاس که ازادی با امنیت ناقص هم میشن اجبار به ثبت کردن پهپادها میتونه نوعی دیکتاتوری و اجبار باشه اما طرف دیگه بهبود تو وضع حریم خصوصی و عامل قاچاق و تروریست و خطر پرواز دیگر هواپیما ها میشه
    ------------------
    ساخت پهپاد هم کار اسونیه قوانین درباره ساخت دستی پهپاد چی میخواد بگه؟

    • ال
      ال | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

      لل

مطالب پیشنهادی