ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون با شکایت از ۱۱۱۴ کاربر خود قصد دارد جلوی ثبت review های غیر واقعی را بگیرد

بر اساس تحلیل ها، بخش review یا بررسی های سایت آمازون از ابتدا تاکنون به کسب درآمدی در حدود ۲.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار منجر شده است، رقمی که البته آمازون برای افزایش آن لازم است اعتبار بخش یاد شده را ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

بر اساس تحلیل ها، بخش review یا بررسی های سایت آمازون از ابتدا تاکنون به کسب درآمدی در حدود ۲.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار منجر شده است، رقمی که البته آمازون برای افزایش آن لازم است اعتبار بخش یاد شده را حفظ کرده و جلوی ثبت بررسی های غیر واقعی را بگیرد.

این سایت مشهور از همین رو با طرح یک شکایت جدید در ایالت سیاتل آمریکا، ۱۱۱۴ نفر از کاربرانی که در ثبت بررسی های غیر واقعی دست داشته اند را به دادگاه فراخوانده است، افرادی که در برخی موارد حتی خدمات خود را به قیمت ۵ دلار روی سایت Fiverr نیز ارائه می کردند.

آمازون البته به شکل دائمی مشغول حذف این بررسی های مخدوش و غیر واقعی از روی وبسایت خود است، اما در عین حال اعتقاد دارد با این روش به تنهایی نمی توان ریشه چنین عمل نادرستی را از بین برد.

این وبسایت در شکواییه خود اذعان کرده هرچند این بررسی ها پر تعداد نیستند، اما با این وجود می توانند تا حد زیادی اطمینان کاربران و فروشندگان را سلب کرده و به اعتبار این سایت لطمه وارد نمایند.

نکته جالب اما اینجاست که آمازون ترجیح داده مستقیماً به سراغ Fiverr نرود، سایتی که به وضوح اجازه می دهد کاربران خدماتش را برای اعمال مجرمانه و کلاهبرداری مورد استفاده قرار دهند.

اکنون باید منتظر ماند تا مشخص شود آمازون تا چه حد می تواند به شکل شخصی با کاربران خود که دست به اعمال غیر قانونی می زند برخورد کرده و جلوی ادامه پیدا کردن چنین فعالیت هایی را بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بــــی طَـــرَف
    بــــی طَـــرَف | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    وبسایت Fiverr ارور 403 میده! به خاطر شکایت هست به نظرتون!؟

  • Positron5
    Positron5 | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    از این ترول ها کمتر پیدا میشه . من خودم یکی از این رویو های دور و دراز یکی از کاربرای امازون خیلی بهم تو خرید یه دوربین کمک کرد

  • اینجا ...
    اینجا ... | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    حالا ما یک سایت به نام دیجیکالا داریم که خودش فقط نظرات موافق و خوب را منتشر می‌کند و جنس آشغال به خلق میندازه
    مدتی پیش یک هدفون سنهایزر از دیجیکالا گرفتم که اولاً فقط زیرش نظرات مثبت بود و بعد هم که من نظر گذاشتم انتشار ندادند یه مدل hd 202 که وقتی استفاده می‌کنی فقط سردرد می‌گیری.
    وقتی مساله را با بخش پشتیبانی مطرح کردم گفتند اگر جعبه باز نشده می‌تونی برش گردونید من موندم اگر تستش نکرده بودم چطور فهمیدم راضیم یا نه عقلم خوب چیزیه
    این دیجیکالا با قراردادن تخفیف‌های دو سه تومنی مردم را به اشتباه می‌ندازه و خیلی از افراد هم بخاطر همین موارد است که تو چاه دیجیکالا می‌افتند
    من با سگ دو زدن و عرق ریختن حقوق درمی‌آرم تا چیزی را که می‌خوام بخرم اما برخی موارد آدم می‌خوره به تور کلاشایی مثل دیجیکالا که از نبود اطمینان و جنس اصل در بازار سو استفاده می‌کنند

    • امير
      امير | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

      اتفاقا به نظر من ديجيكالا يه سايت خيلى خوبه! تا الان بيشتر از ١٠٠ تا سفارش دادم بهش و همه چى خوب بوده فقط با تحويلشون مشكل داشتم كه مكان من بازار تهران و اينا وارد بازار نميشن!
      يه بار خواستم يه ريش تراش بخرم ١٠،٢٠ جا قيمت كردم گفتن ٥٠٠
      از ديجيكالا همونو با همون امكانات خريدم ٣٠٠
      ديجيكالا از خيلي از مغازه هاي مسخره تره !

      • Positron5
        Positron5 | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

        دیجی کالا نسبت به تهران قیمتاش خوبه . ولی نسبت به شهر ما قیمت یه دنیا فاصله داره . اینجا این دلالیا کمتره .

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    عجب کار خفنی
    دیجی تو ازین کارا نکنی یوقتا

مطالب پیشنهادی