ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات بیشتری در مورد چیپست های آینده سری اگزینوس سامسونگ منتشر شد

اکنون که سامسونگ مهم ترین تلفن های هوشمند خود برای سال ۲۰۱۵ را به بازار عرضه کرده، گمانه زنی ها در مورد محصولات بعدی این شرکت آغاز شده اند. گلکسی اس ۷ نخستین پرچمداری است که ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۵

اکنون که سامسونگ مهم ترین تلفن های هوشمند خود برای سال ۲۰۱۵ را به بازار عرضه کرده، گمانه زنی ها در مورد محصولات بعدی این شرکت آغاز شده اند.

گلکسی اس ۷ نخستین پرچمداری است که در سال ۲۰۱۶ شاهد رونمایی آن خواهیم بود و فبلت بعدی سری نوت نیز احتمالاً حوالی شهریور ماه در نمایشگاه IFA معرفی خواهد شد، محصولاتی که البته در مورد خصوصیات سخت افزاری آنها هنوز اطلاعات چندانی نداریم.

سامسونگ بر خلاف سازندگان دیگر به چیپست های ساخت کوالکام و مدیاتک بسنده نکرده و قلب تپنده محصولات مهمش را خود طراحی و تولید می کند.

روز گذشته مطلع شدیم که این شرکت ۳ چیپست جدید سری اگزینوس را با نام های ۸۸۹۰، ۷۸۸۰ و ۷۶۵۰ توسعه می دهد، خبری که اکنون اطلاعات بیشتری در مورد آن فاش شده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اگزینوس ۸۸۹۰ قوی ترین چیپست است که احتمالاً در گلکسی اس ۷ شاهد استفاده از آن خواهیم بود و دو مدل دیگر نیز برای تلفن های هوشمند میان رده و پر تعداد این سازنده در نظر گرفته شده اند.

البته در خبرهای پیشین به نام اگزینوس ۷۴۲۲ نیز اشاره شده بود که مدتهاست در شایعات حضور دارد و ابتدا تصور می شود در ساخت نوت ۵ استفاده خواهد شد.

بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده، می توان گفت اگزینوس ۷۸۸۰ یک مدل ۶۴ بیتی است که از واحد پردازش گرافیکی ARM Mali-T860MP4 و پردازنده های ۱.۸ گیگاهرتزی مبتنی بر ARMv8A Cortex-A72 و ۱.۳ گیگاهرتزی مبتنی بر ARMv8 Cortex-A52 بهره می برد.

اگزینوس ۷۶۵۰ نیز مدل ۶۴ بیتی دیگر است که به واحد پردازش گرافیکی ARM Mali-T860MP3 مجهز است و پردازنده های آن نیز ۱.۷ گیگاهرتزی ARMv8A Cortex A-72 و ۱.۳ گیگاهرتزی ARMv8 Cortex-A53 هستند.

چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ یکی از قوی ترین نمونه های تولید شده تاکنون به شمار می رود که علاوه بر قدرت پردازشی بسیار بالا و عملکرد بهینه، به هیچکدام از مشکلات رقیب خود یعنی اسنپدراگون ۸۱۰ دچار نشد؛ چیپستی که در سال جاری به دلیل ایجاد گرمای بیش از حد به دردسری برای سونی، HTC و تولید کنندگان دیگر تبدیل شده بود.

اکنون تنها می توان تا عرضه محصولات بعدی منتظر ماند تا مشخص شود سامسونگ می تواند روند موفقیت خود در حوزه طراحی و تولید چیپست را در سال آینده هم ادامه دهد یا خیر.

در پایان می توانید تصویر منتشر شده از مشخصات چیپست های آینده سامسونگ را مشاهده نمایید.

samsung2-

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • arsham
    arsham | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    بله بالاخره چیپست میان رده زد/چیپست ساخت خودش به پایین اومدن قیمت گوشی های میان ردش کمک میکنه و میتونه در برابر خیل عظیم گوشی های چینی مقاومت کنه

  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    از شهر کهن , شهر هنر , شهر راز (( شیرازshiraz)) به همه شما علاقه مندان تکنولوژی درودhello میفرستم, من تعصبی کور نیستم و فقط طرفدار بهترین هستم که این عقیده صحیح من به غیراز موبایل و فبلت و چیپست شامل موارد دیگه هم میشه ,بهترین موبایل یا فبلت یا چیپست و... میتونه وجود داشته باشه اما هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی در کار نبود و همه می بی معنی میشد و اینکه تکنولوژی در حال پیشرفته و ثابت نیس ونمیماند! سامسونگ به غیر از فعالیت های موفق دیگه همیشه در پردازنده و چیپست خوب خیر درواقع عالی تر از عالی عمل کرده , نمونه اش چیپست اکسینوس7420 اختصاصی خودش در مقابل اسنپدراگون 810 کوآلکوم ملاحضه فرمودید, البته از این جمله قصد کوباندن کوآلکوم رو ندارم و نخواهم داشت , لازم باشه تازمان معرفی وعرضه گلکسیS7 و شایدبعد از اون این رو بیان میکنم خدمتتون : جدول رسمی و قابل اتکای تست بنچمارک ژکبنچ تک و چند هسته ای رو مطمئنن ملاحضه فرمودید , در این منبع رسمی چیپست پردازنده پیش روی سامسونگ((Exynos M1 )) که در گلکسیS7 قرار میگیره با اقتدار و اختلاف خیلی ((زیاد)) تمام رقبایش رو شکست داد در هر دو تست تک و چند هسته ای, رقبایی مثل چیپست محشر Apple A9X که گفته بودن عملکردی در حد رایانه داره و باعث شده به آیپد جدید گفته بشه( لپ تاپی هس در لباس تبلت) نتیجه این رقابت بین Exynos M1 باApple A9X در رقابت بین Exynos بعدی یا شاید همینM1 با Apple A10 وApple A10X رخ میده . این اکسینوسM1 در تست تک هسته ای فقط با اختلافی نچندان زیاد یا همون کم فقط از چیپست تگرای جدید انودیا شکست میخوره ! مطمئن باشید هم Exynos هم snapdragon وApple A و... عالی هستن , بعضی ها شاید خوشحال بشن و بعضی ها شاید ناراحت اما امکان به کارگیری چیپست 64 بیتی و4 هسته ای اسنپدراگون820 بهینه تر شده برای گلکسیS7 در گلکسی S7 وجود داره با واحد پردازش گرافیکی Adreno 530 ومطمئنن شاهدچیپست64 بیتی و8 هسته ای اکسینوسM1 در دل گلکسی S7 خواهیم بود , بازهم عرض میکنم و از تکرارش نگران نیستم ! در برنامه قطعی خریدم ( اول) مخصوصا گلکسی S7 و (دوم)آیفون7 قرار داره و شاید به موارد دیگه اگه در حد این دوباشن که امکانش اگرچه کم اما هس فکر کنم هس (( تعصب و توهین ممنوع ))

  • Mr.Mr
    Mr.Mr | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    ضربه دیگه به کوالکام اگر سامسونگ روی میان رده های خودش اکسینوس بذاره کوالکام بازار بزگیو از دست میده! اکسینوس ها جز پردازنده گرافیکی که یک درجه نسبت ادریانو ضعیف تره ضعف دیگه ای نداره از بنچ هاش هم مشخصه البته این ضعف هم برای کاربر محسوس نیست مگر با استفاده از بنچ گیری

    • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
      ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

      درودhello برشماخانم یاآقای Mr.Mr گرامی سریع, میرم سر اصل مطلب , سپاس thank you از نظرتون , توجه کن عرض من هرگز این نیس که اشتباه هس فرمایش شما اما فکر کردم برای شما جالب باشه این موضوع (( به خدا یادم نیس در چه منبعی اما این مطالعه کردم مبنی براینکه: واحد پردازش گرافیکی جدید Mali T880 که باید در Exynos M1 به کار گرفته بشه قدرتمندترین واحد پردازش گرافیکی هست )) البته طبق فرمایش شما از لحاظ قدرتمندتر بودن آدرنو در برابر مالی باید مثال نوت4 نوع 8 هسته ای و نوت4 نوع 4 هسته ای رو بزنم که نوع 8 هسته ای اکسینوس5433 نوت4 گرافیکی کمی ضعیفتر داشت اماسرعت بیشتر ومصرف باطری کمتری داشت اما نوت 4 نوع 4 هسته ای اسنپدراگون 805 گرافیکی کمی قویترداشت

مطالب پیشنهادی