ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک می گوید فناوری رادار نوری مورد استفاده در خودروهای بدون راننده گوگل بی معنی و اضافی است

ایلان ماسک مدیر تسلا در روزهای گذشته یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد تا نسخه ۷ نرم افزار مورد استفاده در خودروهای تولید شده توسط این شرکت را معرفی کند، اتوموبیل های برقی پیشرفته که به مجموعه پیچیده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

ایلان ماسک مدیر تسلا در روزهای گذشته یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد تا نسخه ۷ نرم افزار مورد استفاده در خودروهای تولید شده توسط این شرکت را معرفی کند، اتوموبیل های برقی پیشرفته که به مجموعه پیچیده از فناوری ها و بخش های نرم افزاری مجهز هستند.

در این مراسم اما ارجاعی هم به خودروهای بدون راننده گوگل زده شد و ایلان ماسک، در پاسخ به این پرسش که تسلا چه زمانی از فناوری های مشابه استفاده خواهد کرد، نظر نه چندان مساعد خود را در زمینه تکنولوژی های به کار گرفته شده توسط گوگل ابزار کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

خودروهای بدون راننده گوگل برای طی مسیر به مجموعه متنوعی از ابزارها و حسگرها مجهز هستند که اصلی ترین آنها LIDAR یا رادار نوری به شمار می رود، قطعه ای که با تاباندن لیزر و دریافت بازتاب آن، وجود اشیاء و خودروهای اطراف را تشخیص می دهد.

ایلان ماسک اما می گوید چنین فناوری در حوزه خودروهای بدون راننده نامربوط و بی معنی است و در آینده شاهد به کار گیری آن در اتوموبیل های ساخت تسلا نخواهیم بود.

وی اعتقاد دارد عملکرد مشابه و حتی بهتر از رادار نوری با یک مجموعه ساده از ابزارها و در نهایت یک رادار معمولی قابل دست یابی است. در ادامه می توانید بخش هایی از پاسخ ایلان ماسک در رابطه با خودروهای بدون راننده را مطالعه نمایید:

«ساخت اتوموبیل هایی با عملکرد کاملاً خودکار از طریق رادار نوری امکان پذیر نخواهد شد. برای این منظور به دوربین های ۳۶۰ درجه، کامپیوتر و مجموعه حسگر هایی نیاز خواهید داشت که امکان خطا نداشته باشند.

البته این را نباید به معنی مخالفت من با رادارهای نوری تعبیر کرد. ما از این فناوری برای اتصال سفینه dragon به ایستگاه فضایی استفاده می کنیم و سرمایه گذاری زیادی نیز برای توسعه آن انجام داده ایم، اما این تکنولوژی در حوزه خودروهای بدون راننده اضافی و بیهوده است.»

در پایان گفتنیست شرکت تسلا اندکی پیش ارائه بروزرسانی نرم افزاری برای اضافه کردن سیستم نیمه خودران به ۶۰ هزار عدد از اتوموبیل های خود را آغاز کرده است، فناوری که ایلان ماسک اعتقاد دارد مراحل ابتدایی خود را طی می کند و حداقل ۳ سال دیگر برای رسیدن به خودروهای کاملاً خودران زمان نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    ایلان ماسک هم شده مثل آیرون من

  • رضا
    رضا | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    بنظر من رادار نوري براي محيط هاي شهري مناسب تره. اگر همه خودروها بخوان مطابق نظر ماسك، از رادار واقعي استفاده كنند، مردم بيشتر در معرض امواج راديويي و الكترومغناطيسي قرار مي گيرند (در هر حالتي اعم از پياده و سوار و يا نشسته در منزلشان).

  • Mr.Mr
    Mr.Mr | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    ماسک جدیدا زیاد پا روی دم شرکت های بزرگ میذاره اون از صحبتاش در مورد اپل اینم از بیهوده خوندن کار های گوگل!

    • مسعود
      مسعود | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

      خب حق داره. چیزایی که میگه حقیقت محضه!

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    "گفتنیست" جالب و درست نیست...
    "گفتنی است" درسته...

مطالب پیشنهادی