ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مطالعات نشان می دهند: موبایل ها عامل خواب ناکافی شما نیستند

احتمالا تا به امروز یک یا دو مقاله در باب اثرات منفی خیره شدن به نمایشگر موبایل قبل از خواب خوانده اید اما مطالعه ای که نتایج آن اخیرا در نشریه Current Biology منتشر شده نشان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ مهر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

احتمالا تا به امروز یک یا دو مقاله در باب اثرات منفی خیره شدن به نمایشگر موبایل قبل از خواب خوانده اید اما مطالعه ای که نتایج آن اخیرا در نشریه Current Biology منتشر شده نشان می دهد که ما احتملا این ربات های کوچک را بدون دلیل مورد سرزنش قرار می دهیم.

بسیاری از مقالاتی که با مضمون «نقش نامطلوب نمایشگرهای موبایل در پروسه خواب» منتشر می شوند برپایه این ایده تدوین شده اند که پیش از کشف الکتریسیته، تلفن های هوشمند و لپ تاپ، آدم ها ساعات طولانی تری می خوابیدند اما آنطور که در نشریه اکونومیست آمده، نمی توان تشخیص داد نیاکانمان دقیقا چه مدتی را صرف خوابیدن خود می کردند.

حالا دو تن از پژوهشگران برای رفع این مساله سه گروه از موجوداتی که در عصر قبل از صنعتی شدن می زیستند را مورد بررسی قرار داده اند: Hadzaها در شمال تانزانیا، Ju/'hoansi San ها از صحرای کالاهاری در آفریقای جنوبی و  Tsimané در بولیوی.

این گروه از پژوهشگران بعد از 1156 روز فعالیت برای گردآوری اطلاعات دریافتند که متوسط زمان خواب در میان این گروه ها، برابر با 6.5 ساعت در شب بوده است و در جوامع صنعتی اما این میزان برابر با 7.5 ساعت اندازه گیری شده. از همین رو شاید خواب شبانه نسل های امروزی آنطور هم که تصور می شود کوتاه نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mehdi ghasemi
    mehdi ghasemi | ۲۷ مهر ۱۳۹۴

    کیفیت خواب مهمه نه ساعاتی که می خوبيم استاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی