ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و دولت کره جنوبی می خواهند ربات ها را جایگزین کارگران چینی کنند

گفته می شود کمپانی سامسونگ سرمایه ای چند میلیون دلاری را از دولت کره جنوبی دریافت نموده تا از آن در راستای توسعه ی ربات هایی بهره بگیرد که قادر باشند جای کارگران ارزان قیمت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

گفته می شود کمپانی سامسونگ سرمایه ای چند میلیون دلاری را از دولت کره جنوبی دریافت نموده تا از آن در راستای توسعه ی ربات هایی بهره بگیرد که قادر باشند جای کارگران ارزان قیمت چینی را در کارخانه های تولیدی پر نمایند.

شنیده ها حکایت از آن دارند که رقم سرمایه گذاری مورد بحث برابر با ۱۴.۸ میلیون دلار بوده و از آنجایی که وارد کردن این ربات ها از سایر کشورهای پیشرفته بسیار هزینه بر محسوب می شده مسئولیت طراحی و توسعه شان به غول تکنولوژی کره ای سپرده گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هنوز تخمین دقیقی در دست نیست که سامسونگ چه زمان پروژه ی پیش تر اشاره شده را به اتمام خواهد رساند و نتایج حاصل از آن قابل بهره برداری خواهند بود ولی وزیر صنایع و انرژی کره جنوبی در برآیندی ذکر نموده احتمالاً در سال ۲۰۱۸ موضوع سرانجام خواهد یافت.

شایان ذکر است ایده ی جایگزینی کارگران چینی با ربات ها از دو مسئله ناشی می شود؛ مورد اول اینکه اهالی سرزمین اژدهای سرخ در طی سال های اخیر در مباحث رباتیک پیشرفت های بسیاری داشته اند و در حال زیاد کردن فاصله شان با سایرین هستند و دومین عامل نیز باز می گردد به موضوع هزینه های تولید در این کشور.

بسیاری از محصولات کره ای ها در کارخانجات چینی ها به تولید می رسند این نکته سبب گشته هزینه های تولید برای برندهای ساکن کره جنوبی قدری بیشتر از کمپانی های چینی بشود و البته حاشیه سود اندک نام های برخواسته از سرزمین اژدهای سرخ را نیز که در نظر بگیریم می توان به خوبی دریافت که چرا سامسونگ و دیگر همتایان هم میهنش در فروش برخی از محصولات به مشکل برخورده اند و همچون گذشته موفق نیستند.

صنعت رباتیک سال پیش کسب و کاری ۱۰.۷ میلیارد دلاری بوده که چین در جایگاه اول و ژاپن در جایگاه دوم آن قرار داشته. در زمان حاضر ربات ها نقش ۱۰ درصد نیروی کار تولیدی دنیا را ایفا می نمایند و پیش بینی می شود این عدد ظرف ۱۰ سال آینده رشدی ۲۰ درصدی داشته باشد و باید دید با برنامه ریزی که کره ای ها کرده اند آنها در طول این بازه ی زمانی چه جایگاهی را برای خود رقم خواهند زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    امریکا هم باید همین کار رو کنه. اینجوری فقط پول میریزن تو جیب چینی ها بعد هم براشون شاخ میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی