ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استراتژی رشد

یک کار مهم که برای داشتن هفته ای موفق، هر جمعه شب باید انجام دهید

کارل مکدانل، از جمله شخصیت های پر طرفدار روی لینکدین، این پست را روی پروفایل خود منتشر کرده است. اغلب افراد عصر جمعه ی خود را به تماشای تلویزیون و استراحت می گذرانند و سعی ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

کارل مکدانل، از جمله شخصیت های پر طرفدار روی لینکدین، این پست را روی پروفایل خود منتشر کرده است.

اغلب افراد عصر جمعه ی خود را به تماشای تلویزیون و استراحت می گذرانند و سعی می کنند به هفته ی پر چالشی که پیش رو دارند فکر نکنند. همه ی ما بعد از گذراندن یک آخر هفته ی آرام در کنار خانواده و لذت بردن از اوقات فراغت خود، سعی می کنیم با فکر نکردن به هفته ی کاری پیش رو، زیاد به خود سخت نگیریم. اما مکدانل، برای اینکه مطمئن شود هفته ای که در پیش دارد هفته ای پر کار و سازنده خواهد بود، پیش از آنکه سر روی بالش بگذارد یک عادت خیلی مهم دارد که هر جمعه شب باید انجام دهد.

در ادامه با دیجیاتو و توصیه ی کارل مکدانل همراه باشید.

او در مورد این عادت مهم خود می گوید: «من جای ساکت و خلوتی برای تمرکز پیدا می کنم. بعد 10 کار مهم که باید انجام دهم اما در انجامشان تعلل کرده ام را روی کاغذ می نویسم. از بین این ده تا، دو یا سه تا را علامت می زنم و با خودم قرار می گذارم در هفته ی پیش رو حتماً به این سه کار بپردازم. شاید کار ساده ای به نظر بیاید، اما اکثریت قریب به اتفاق مردم نمی توانند از پس همین یک کار ساده بر بیایند». مکدانل اعتقاد دارد اینکه به خودتان قول بدهید ظرف هفته ی آتی سه کار مهمی که مدام از انجامش طفره رفته اید را به پایان برسانید، از جهات مختلف به موفقیت شما کمک خواهد کرد:

به ذهن شما شفافیت می بخشد

گاهی اوقات به یاد آوردن کارهای ضروری دشوار است چون آنقدر درگیر کارهای روزمره می شویم که فراموش می کنیم اهداف بزرگ تری هم داریم. معمولاً تا یکی دو روز سرمان خالی نشود و استراحت نکنیم به یاد آنها نمی افتیم.

پایان تعطیلی آخر هفته بهترین زمان برای فهرست برداری از کارهایی است که باید پشت گوش انداختنشان را متوقف کنیم. در این زمان مغزمان آرام است و می توانیم با ذهن باز به کارهایی که داریم خوب فکر کنیم.

شما را مجبور می کند با ترس هایتان مواجه شوید

پشت گوش انداختن کارهایی که مدتهاست از زیرشان در رفته ایم، وسوسه کننده است و شاید اگر پنجشنبه بخواهید به نوشتن فهرست خود بپردازید آن را به زمانی دیگر یا حتی هفته ی آینده موکول کنید. با فهرست کردن کارهایی که می خواهید انجام دهید، و همچنین کارهایی که نمی خواهید ولی باید انجام دهید، مجبور خواهید شد به طفره رفتن از زیر آنها اعتراف کنید و با این مسئله روبرو شوید. مواجه شدن با این چالش ها در جمعه شب از این جهت بهتر است که بهانه ای برای انجام ندادن آنها طی یک هفته ی کاری برایتان باقی نمی گذارد؛ چرا که یک هفته زمان کمی نیست.

در اولویت بخشی به کارها به شما کمک می کند

انتخاب تنها دو یا سه کار مهم برای انجام در هفته ی پیش رو اهمیت زیادی دارد. همینکه فهرستی از کارهای مهم تهیه کنید و تنها چند تای آنها را برای انجام دادن انتخاب کنید کمک می کند کار مورد نظر قابل مدیریت تر باشد و موفقیت شما در آن تضمین شود. این کار باعث می شود بپذیرید از پس انجام همه ی آنها با هم بر نمی آیید.

شما را مسئولیت پذیر می کند

با بازنویسی این فهرست هر جمعه شب، به طور مرتب کارهای مهم را به خود یادآور و مدام با آنها روبرو می شوید، تا جایی که نادیده گرفتن دوباره یا تعلل مجدد در انجام آنها برایتان غیر ممکن می شود. اگر این کار را به همراه همسر خود تمرین کنید، به هر دوی شما کمک می کند از قافله عقب نمانید.

مهم تر از همه ی موارد اشاره شده این است که این تمرین برایتان لذتبخش و آرامش بخش باشد. تمرین فوق برای انجام کارهای مدرسه و دانشگاه، وظایف خانه داری، امور مرتبط با کار، و هر چیز دیگری که در انجامش تعلل کرده اید مفید واقع می شود. زیاد شنیده ایم که می گویند موفقیت به آمادگی قبلی نیاز دارد. برای بدست آوردن این آمادگی، هیچ زمان دیگری در هفته بهتر از جمعه شب نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mahdi Abedi
    Mahdi Abedi | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    ج.غ :D

  • سعيد
    سعيد | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    ساده، عالي و بسيار كمك كننده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی