ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

5 توصیه برای حفظ کارمندان پر بازده

بر هیچ کس پوشیده نیست که بعضی از کارمندان هر سازمانی، بهتر از بقیه کار می کنند. کارکنان پر بازده، ارزشمند ترین منابع هر شرکتی محسوب می شوند و این چیزی از ارزش های دیگران ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بر هیچ کس پوشیده نیست که بعضی از کارمندان هر سازمانی، بهتر از بقیه کار می کنند. کارکنان پر بازده، ارزشمند ترین منابع هر شرکتی محسوب می شوند و این چیزی از ارزش های دیگران کم نمی کند. یک کارمند پر بازده کسی است که بیشترین ارزش را برای کسب و کار، و همچنین مشتریان شما به ارمغان می آورد. بنابراین به نفع شماست برای راضی نگه داشتن آنها و حفظ مشارکتشان در دراز مدت، هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید.

این 5 توصیه به شما کمک خواهند کرد نگاه کارکنان پر بازده تان را روی شرکت خود نگه دارید و آنها را از دست ندهید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1- آنها را سرگرم نگه دارید

از جمله عواملی که کارمندان پر بازده شما را از بقیه متمایز می کند هوش، کنجکاوی و فعال بودن آنهاست. اینگونه افراد همیشه به دنبال انجام کارهای جدید و جالب هستند. با محول کردن جریانی مداوم از کارها و پروژه های جذاب و جالب، این نیاز آنها را برطرف کنید. مثلاً اگر برای کاهش هزینه های ارسال کالاهای خود و یا سازگاری بیشتر با محیط زیست به دنبال ایده های تازه ای می گردید، یا اگر به دنبال راهی تازه برای تبلیغ محصولات خود روی شبکه های اجتماعی هستید، این کار را به کارمندان پر بازده خود محول کنید.

2- اجازه دهید دیده شوند

هر کسی دوست دارد وقتی کار خوبی برای سازمان خود انجام می دهد، زحمتش به رسمیت شناخته شود. بهترین کارمندان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با دعوت از آنها برای سخنرانی در برابر هیئت مدیره، یا رهبری تیم های حرفه ای و یا شرکت در جلسات خارج از شرکت، این اجازه را به آنها بدهید که خودشان را نشان دهند. آنها را به ارتباط گرفتن با سایر کارمندان حرفه ای سازمان و همکاری با آنها در پروژه های مشترک و سپس ارائه ی نتایج حاصل به تیم اجرایی تشویق کنید.

3- برای آنها مربی در نظر بگیرید

کارمندان شما با بهره مندی از راهنمایی ها و توصیه های مربی کاربلدی که می تواند ارتباطات خوبی نیز در اختیارشان قرار دهد به بهترین نحو منتفع خواهند شد و در نتیجه در سازمان و کار خود مشارکت بیشتری نشان خواهند داد. اما در انتخاب این راهنما باید خیلی دقت شود. از کارمندان پر سابقه تر و با تجربه تری استفاده کنید که به دمخور شدن با جوانها علاقه دارند و از راهنمایی و حمایت آنها لذت می برند.

4- به آنها مسئولیت، و سپس پاداش بدهید

کارمند شما هرچه توان بیشتری داشته باشد، با درگیر شدن در چالش های کاری، شکوفا تر خواهد شد. با وجود اینکه ممکن است گاهی مرتکب اشتباهی شود یا حتی شکست بخورد، در محول کردن امور مهم به آنها تردید نکنید. شما می توانید مسئولیت یک طرح جدید مشتریان را به کارمندان پر بازده خود بسپارید، به آنها نقش رهبری تیم های مشترک را بدهید، و یا آنان را به کلید زدن یک شرکت جدید در حوزه ی تازه ای از فعالیت شرکت خود بگمارید و خیالتان از عملکرد خوب آنها راحت باشد. فراموش نکنید پاداش کار دشواری که مسئولیتش را پذیرفته اند را به آنها بدهید و آنان را مورد تشویق قرار دهید.

5- مسیر مشخصی برای رشد و ارتقای کارکنان خود ایجاد کنید

ضروری است کارکنان شما بدانند برای رشد و ارتقا مسیر مشخصی پیش رویشان قرار دارد. آنها اگر در سازمان شما آینده ای برای خود متصور نباشند، یا اگر فکر کنند پیشرفتشان در آنجا بیش از اندازه طول می کشد، به دنبال فرصت های خروج از سازمان شما خواهند گشت. زمان بگذارید و چارچوبی برای ارتقای کارکنان خود مشخص کنید. چارچوب شما باید در مسیر خود نقاط عطف، آموزش و سنجش های مشخصی داشته باشد. به آنها مسئولیت طیف وسیعی از امور مختلف را محول کنید تا از فرصت لازم برای تبدیل شدن به مدیران اثربخش بهره مند باشند.

در نظر داشته باشید هیچ وقت نباید حتی یک کارمند خوب و حرفه ای را از دست داد. برای شناسایی پر بازده ترین کارمندان خود نقطه ی سرآغازی در نظر بگیرید و سپس برای حفظ آنها، به صورت مستمر قدم های عملی بردارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farzin
    Farzin | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    آفرزین

  • hublot
    hublot | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    پربازده ترین کارمند جهان درواقع استیوبالمره !

مطالب پیشنهادی