ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی AVG نشان می دهد اپلیکیشن های اجتماعی بیشترین تاثیر را روی مصرف باتری و توان پردازشی دارند

AVG تلفن هوشمند کاربرانی که اپلیکیشن های AntiVirus و Cleaner این شرکت را نصب کرده و ساکن آمریکا، بریتانیا و استرالیا باشند را تحت نظر گرفته و بر اساس آن هر ۳ ماه گزارشی از عملکرد اپلیکیشن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

AVG تلفن هوشمند کاربرانی که اپلیکیشن های AntiVirus و Cleaner این شرکت را نصب کرده و ساکن آمریکا، بریتانیا و استرالیا باشند را تحت نظر گرفته و بر اساس آن هر ۳ ماه گزارشی از عملکرد اپلیکیشن های اندرویدی منتشر می کند.

جدیدترین نسخه این گزارش بازه ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را در بر گرفته و میزان مصرف باتری، داده، حافظه داخلی و توان پردازشی ابزارهای اندرویدی را در ۲ بخش بررسی می کند؛ نخست اپلیکیشن هایی که توسط کاربر اجرا می شوند و سپس آنهایی که به شکل خودکار همراه با سیستم عامل به اجرا در می آیند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ابتدا به اپلیکیشن هایی می پردازیم که توسط کاربر اجرا می شوند. در این گروه اسنپ چت بیشترین میزان را از نظر مصرف توان پردازشی به خود اختصاص داده است که به استفاده همزمان این نرم افزار از Wifi، GPS و دوربین تلفن هوشمند باز می گردد.

نام این اپلیکیشن البته در رتبه دوم و سوم بخش های مصرف باتری و داده نیز مشاهده می شود و در مجموع می توان گفت این نرم افزار اجتماعی بدترین عملکرد را دارد و پس آن نیز اپلیکیشن آمازون با ۳ رتبه بیشترین حضور را در لیست به خود اختصاص داده است.

AVG-app-report-Q2-2015-840x300
برای مشاهده بزرگتر تصویر را در تب جدید باز کنید

تامبلر در این بخش بیشترین داده را مصرف می کند، بیشترین مصرف باتری به WatchOn سامسونگ تعلق دارد و اسپاتیفای نیز مقام نخست را در بخش مصرف حافظه را به خود اختصاص داده که البته با توجه به عملکرد استریم موسیقی توسط این اپلیکیشن جای تعجب چندانی ندارد و پس از آن گوگل کروم مشاهده می شود که تنها مرورگر موجود در لیست است.

در گروه نرم افزار هایی که به شکل خودکار همراه با سیستم عامل اجرا می شوند اما فیس بوک با قاطعیت بدترین عملکرد را به خود اختصاص داده و نام این اپلیکیشن اجتماعی در ۳ بخش بیشترین مصرف داده، توان پردازشی و فضای حافظه در صدر جدول مشاهده می شود.

AVG-startup-app-report-Q2-2015-840x291
برای مشاهده بزرگتر تصویر را در تب جدید باز کنید

مصرف باتری تنها موردی است که از دست فیس بوک به دور مانده و بیشترین میزان در این بخش به Android Firmware Updater تعلق گرفته که وظیفه بروزرسانی کردن فرم ور دستگاه های اندرویدی را بر عهده دارد.

در رتبه های بعدی این حوزه باز هم برخی اپلیکیشن های سامسونگ مشاهده می شوند و در مجموع می توان گفت شرکت کره ای در زمینه مصرف باتری عملکرد چندان مناسبی ندارد.

نکته جالب دیگر این بخش حضور اپلیکیشن Weather Channel در رتبه سوم بیشترین مصرف داده است که توقع نمی رود به تبادل داده چندانی داشته باشد.

نکته دیگر را نیز می توان حضور آنتی ویروس Avast در مقام چهارم در نظر گرفت که رقیب شرکت AVG به شمار می رود.

AVG برای کاهش اثر منفی یاد شده پیشنهاد می کند history و cache مرورگر دستگاه را به شکل منظم پاکسازی کنید، همواره نرم افزارهای خود را به روز نگاه دارید و در نهایت زمان کمتری را به استفاده از اپلیکیشن های حاضر در لیست های فوق اختصاص دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir_Slip
    Amir_Slip | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    avg تنهایی ب این نتیجه رسیده؟؟ اینو همه میدونستن

  • Mr.EN
    Mr.EN | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    واچ آن سامی واقعا باتری میخورد من پاکش کردم واقعا تاثیر داشت.

  • hublot
    hublot | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    من که کلا هنوز با اس ام اس پولی مخابرات کار میکنم و حالم از این اپ های اینترنتی به هم میخوره !

  • rezash13
    rezash13 | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    یعنی حالم از اپلیکیشن فیس بوک بهم میخوره ولی چاره ای ندارم بیشتر برنامه هایی که دارم با فیس بوک ثبت نام میشه
    فیس بوک با تینانیوم بکاپ فریز کردم
    جرات بالا اومدن نداره

مطالب پیشنهادی