ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران استنفورد، قابلیت دریفت خودکار را به ماشین زمان دیلورن در فیلم بازگشت به آینده افزودند

امروز مصادف است با سی امین سالگرد اکران فیلم «بازگشت به آینده»! شاید بشر به همه پیشرفت های تکنولوژیکی که در این فیلم دهه 80 میلادی به تصور کشیده شده، نائل نیامده باشد، اما از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مهر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

امروز مصادف است با سی امین سالگرد اکران فیلم «بازگشت به آینده»! شاید بشر به همه پیشرفت های تکنولوژیکی که در این فیلم دهه 80 میلادی به تصور کشیده شده، نائل نیامده باشد، اما از حق که نگذریم به آن دستاوردها بسیار نزدیک شده است.

تیمی از دانشمندان مرکز Revs در دانشگاه استنفورد نسخه ای نمادین از ماشین دیلورن را که با استفاده از فیلم بازگشت به آینده و ماشین زمان کاراکتر Doc Brown به شهرت رسید به نحوی بهینه سازی کرده اند که قادر است به خودی خود دریفت و مانورهای حرکتی جالبی را به نمایش بگذارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این پژوهشگران ماشین 22 هزار دلاری خود را مارتی نام گذاشته اند که از سرواژه های عبارت Multiple Actuator Research Test bed for Yaw (به معنای دستگاه تست تحقیقات فعال کننده های متعدد برای کنترل انحراف) گرفته شده است.

کریس گردز مدیر مرکز Devs در مورد  ایده های تیم طراحی این خودرو برای افزودن قابلیت دریفتینگ خودکار و دور زنن مسیرهای دایره ای شکل، اظهار داشت: تصورمان این است که وسایل خودکار باید بتوانند هر نوع مانورپذیری را در داخل محدوده های فیزیکی داشته باشند و در عین حال از هر نوع آسیب پذیری هم به دور باشند.

مارتی از موتور الکتریکی جدیدی برای فرمان پذیری اش بهره می برد و در عین حال یک سیستم هدایت از طریق سیم، فریم داخلی برای حفاظت بیشتر از سرنشینان و نوعی سیستم پیشرانه تمام الکتریکی محصول رنوو برایش در نظر گرفته شده است.

با در نظر داشتن این نکته که ماشین بهینه سازی شده توسط این گروه از پژوهشگران برای تست بیشینه قابلیت هایش طراحی شده است، به جای حسگرهای راداری معمول که در اغلب نمونه های اولیه خودروهای خودران به کار گرفته می شوند، از جی پی اس و حسگرهای داخلی برای تشخیص حرکات خود بهره می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حامد حیدری
    حامد حیدری | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    این کارو با یک تیکه طناب و یک آجر هم میشد انجام داد. اگه میتونست بین موانع مختلف دریفت بزنه خوب بود نه این!

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    فیلم رو دهه 80 ساختن
    هنوز دارن ماشینش رو شبیه سازی میکنن
    بیخیال بابا

  • Ghazanfar Didindipour
    Ghazanfar Didindipour | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    فیلم رو یادمه. اون تیکۀ آخرش که با قطار اومد خیلی فانتزی بود :D

  • MusText.com
    MusText.com | ۲۹ مهر ۱۳۹۴

    نکته ی جالبش اینه که با اینکه همه چیز توسط کامپیوتر کنترل میشه،ظریب خطای بالایی واسش در نظر گرفته بودن،چون با فاصله ی زیادی از اون قندیلک دریفت میکشید،بعد Ken Block با اینکه یه انسانه،دور یه شیء متحرک دریفت میکشه،اونم با کمترین فاصله
    واقعا که عجوبست

مطالب پیشنهادی