ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت و اعلام عملکرد مالی گوگل در سه ماهه سوم ۲۰۱۵؛ جهش ۱۰ درصدی ارزش سهام غول جستجو

زمانش رسیده به خود عادت دهیم تا به جای گوگل، از لفظ «آلفابت» استفاده کنیم چرا که اکنون دیگر گوگل به شکلی رسمی، صرفا بخشی از هولدینگ آلفابت تحت مدیریت لری پیج است. سرمایه گذاران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

زمانش رسیده به خود عادت دهیم تا به جای گوگل، از لفظ «آلفابت» استفاده کنیم چرا که اکنون دیگر گوگل به شکلی رسمی، صرفا بخشی از هولدینگ آلفابت تحت مدیریت لری پیج است. سرمایه گذاران مدت هاست که درخواست دریافت گزارش های دقیق تری از ترازهای مالی گوگل را دارند و اکنون تغییراتی که در این کمپانی به وجود آمده، دقیقا همین خواسته سرمایه گذاران را برآورده می کند.

البته اگرچه اکنون گوگل تبدیل شده است به بخشی از آلفابت، اما شرکت مادر، تصمیم ندارد در این دوره مالی، درآمد و هزینه های مربوط به بخش هایی نظیر Google X را فاش نماید و این موضوع را به دوره مالی آینده [سه ماهه چهارم ۲۰۱۵ - سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۶] موکول کرده است.

در این میان گزارشی که امروز از وضعیت مالی گوگل در سه ماه قبل ارائه شده تمرکز ویژه ای دارد بر درآمدهای جستجوی موبایلی. گوگل کسب درآمد کلی ۱۸.۶۷ میلیارد دلار را گزارش نموده که از این میان، رقمی معادل ۴.۷ میلیارد دلار، درآمد خالص عملیاتی این شرکت بوده است. چنین ارقامی، خبر از رشد ۱۳ درصدی درآمد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته می دهد در حالی که سود عملیاتی با رشدی بسیار قابل توجه و ۲۷ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال پیش همراه بوده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در زمان ارائه گزارش مالی، گوگل خبر می دهد که تصمیم دارد بودجه ای ۵ میلیارد دلاری برای بازپس گیری بخشی از سهام خود را اجرایی کند. به علت انتشار همین خبر و ارائه گزارش مالی عالی، ارزش سهام گوگل تا ۱۰ درصد افزایش داشتند. در این میان، درآمد گوگل از تبلیغات کلیکی با ۱۶ درصد کاهش مواجه شده بود اما از سوی دیگر، تعداد کل کلیک ها ۲۳ درصد رشد داشتند.

این در حالیست که گوگل در سال های اخیر تلاش های بسیاری کرده تا در جستجوی موبایلی خود را نیز افزایش داده و از آن کسب درآمد نماید؛ جایی که جستجو ها، معمولا از طریق اپلیکیشن ها صورت می گیرند و چندان از خود گوگل در این بخش استفاده نمی شود.

از سوی دیگر سرمایه گذاران امیدوار بودند که بتوانند نگاهی نزدیک به درآمدهای یوتوب داشته باشند که آمار و ارقام آن در گزارش گوگل منتشر نشد؛ بخشی که در روز گذشته، سرویس جدید خود را تحت عنوان Red نیز افتتاح کرد. در این سرویس، مشترک می تواند به شکل ماهانه با پرداخت ۹.۹۹ دلار به برخی محتواهای اختصاصی، بدون هیچگونه تبلیغی دسترسی داشته باشد. گوگل رقم دقیق درآمد یوتوب در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر را منتشر نکرد اما تحلیلگران باور دارد که درآمد این بخش بین ۵ الی ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

در بخش سایر درآمدها، گزارش شده که سری نکسوس توانسته درآمدی برابر با ۱.۸۹ میلیارد دلار را برای گوگل رقم زند که نسبت به دوره مشابه در سال پیش، ۱۱ درصد افزایش را نشانگر است. همچنین خبر می رسد که گوگل، از سال گذشته تا کنون ۸۴۰۰ کارمند جدید را به استخدام خود درآورده با اینحال، باز هم رشد درآمد و سود خالص در تراز مالی این شرکت برای سه ماهه سوم ۲۰۱۵ دیده می شود.

در این میان باید به هزینه ها و مخارج شرکت گوگل هم اشاره ای داشت که بیش از ۹ درصد افزایش داشته اند و اکنون به رقمی برابر با ۱۳.۹ میلیارد دلار رسیدند. آقای «روث پورات»، مدیر ارشد بخش مالی گوگل در این خصوص اظهار داشته که با وجود افزایش مخارج و هزینه های این شرکت، گوگل باز هم توانسته نسبت به دوره مشابه در سال پیش درآمد بیشتری را کسب کند و این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲ آبان ۱۳۹۴

    گوگل عالیه هیچ شرکتی رو باهاش عوض نمیکنم خیلی دلم میخواست ی nexus داشته باشم! حیف....نشد..!

  • MG
    MG | ۱ آبان ۱۳۹۴

    از بچگی علاقه خاصی به گوگل و محصولاتش داشتم و هنوزم دارم...
    به نظرم گوگل بهترین و بزرگترین شرکت دنیاست...
    در هر حال دمش گــــــــــــــــرم

مطالب پیشنهادی