ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر اجرایی سونی خبر از احتمال عرضه پلی استیشن 4 بهبود یافته داد

معمولا کنسول های مختلف بازی هر نسل، با شباهت های زیادی نسبت به یک دیگر عرضه می شوند و تا آخر نسل به همان شکل خود باقی می مانند. در طول هر نسل، ورژن های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

معمولا کنسول های مختلف بازی هر نسل، با شباهت های زیادی نسبت به یک دیگر عرضه می شوند و تا آخر نسل به همان شکل خود باقی می مانند. در طول هر نسل، ورژن های مختلفی از کنسول ها عرضه می شوند اما هیچ کدام تغییر خاصی در عملکرد و پرفورمنس ایجاد نمی کنند و تنها مسائلی چون مصرف انرژی، اندازه و چیزهایی از این دست دچار تغییر می شوند.

در این میان البته کمپانی نینتندو تغییراتی نسبتا مهم در پلتفرم 3DS خود اعمال کرد و با عرضه ی نسل دوم این کنسول دستی تحت عنوان New Nintendo 3DS قدرت عملکرد دستگاه خود را افزایش داد.

به تازگی و در طی مصاحبه ای با وب سایت 4Gamer، از نائب رییس بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی، ماسایاسو ایتو، پرسیده شد که آیا امکان عرضه ی پلی استیشن 4 جدید با افزایش عملکرد وجود خواهد داشت یا خیر.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ایتو به سرعت مشخص کرد که هیچ خبر جدیدی برای اعلام رسمی ندارد اما از زمان عرضه ی پلی استیشن 4، ساختار X86 با رشد خوبی مواجه شده است و در حال حاضر، امکان افزایش عملکرد وجود دارد. با این حال ایتو گفت که سوال اصلی اینجاست که آیا اعمال این تغییرات الزامی خواهد بود یا خیر.

ساختار پلی استیشن 3 به گونه ای بود که افزایش قدرت عملکرد دستگاه با توجه به فضای هارد دیسک، امری غیرممکن برشمرده می شد. اما از سوی دیگر، با توجه به ساختار X86 کنسول پلی استیشن 4، اعمال پیشرفت های مختلف روی دستگاه چندان دور از ذهن نیست و امری شدنی به حساب می آید.

به همین دلیل، به گفته ی ایتو، تولید دو ورژن مختلف از کنسول که یکی از آن ها نسبت به دیگری برتری در قدرت و عملکرد دارد، ایده ای است که احتمالا باید در نظر گرفته شود. باید اشاره کرد که ایتو، پاسخی فرضی به سوالی مستقیم داد و این بدان معنا نیست که قرار است در آینده ی نزدیک یا دور، ورژن جدید از کنسول پلی استیشن 4 عرضه شود.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا تولیدکنندگان کنسول های خانگی در آینده علاقه ای به ساخت ورژن های قدرتمندتر ا کنسول های خود نشان خواهند داد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • alireza
    alireza | ۴ آبان ۱۳۹۴

    سلام بر همگی به نظر من سونی هیچ وقت همچین کاری نمیکنه چون میزان فروش کنسول ps4 خیلی زیاد بوده و سونی میدونه اگه همچین کاری کنه تمام دارندگان کنسول ps4 دره شرکتشو تخته میکنن خود من شخصا گه همچین اتفاقی بیفته پلی4 خودمو با گوشت کوب میکوبم و فیلمشو برا سونی میفرستم.

  • گلمراد
    گلمراد | ۱ آبان ۱۳۹۴

    فكر نميكنم همچين كاري بكنن،اگر هم در نسخه هاي اينده همچين كاري بكنن من يكي عمرا پول بدم كنسول بگيرم.همينجوريش تو هزينه بازياش مونديم و نميتونيم همه بازيا رو تجربه كنيم،واي به حال زماني كه قرار باشه عمر مفيد كنسولت بشه دوسال!

    • amirmahdi
      amirmahdi | ۱ آبان ۱۳۹۴

      نه خب سونی توی یه روز به اینجا نرسیده و قطعا سیاستش طوری نیست که کنسولی بزنه که 2 سال بمونه ،احتمالا نسخه های بهبود یافته سخت افزار قوی تری دارند و برای همشون بازی میاد

  • amirmahdi
    amirmahdi | ۱ آبان ۱۳۹۴

    سلام ،بنظر من چندان تغییری نمیکنه مثلا دونوع ps3 اومد یا مثلا ps3 slim که کمی بهبود یافته ps4 هم احتمالا همینطوره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی