ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت ارتقا سخت افزاری را برای سرفس بوک در نظر گرفته است

سرفس بوک مایکروسافت، لپ تاپ فوق العاده ای است. جدا از طراحی بی نظیر Zany، یکی از دلایل اصلی خرید سرفس بوک می تواند این باشد که مایکروسافت توانسته پردازنده ی گرافیکی را به صورت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

سرفس بوک مایکروسافت، لپ تاپ فوق العاده ای است. جدا از طراحی بی نظیر Zany، یکی از دلایل اصلی خرید سرفس بوک می تواند این باشد که مایکروسافت توانسته پردازنده ی گرافیکی را به صورت چند پارچه در آن جای دهد؛ در اندازه و وزنی مشابه با مک بوک پروی ۱۳ اینچی.

اما اگرچه لپتاپ جدید مایکروسافت توانسته توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند، سرفس بوک هنوز یک ویژگی بسیار جذاب دارد که منتقدان به آن اشاره نکرده اند و می تواند باعث خوشحالی علاقمندان به مشخصات سخت افزاری شود: محصول مورد بحث به کاربر اجازه می دهد کارت گرافیک و عملکرد کلی دستگاه را ارتقا دهد.

مایکروسافت هنوز رسما تایید نکرده که آیا کیبوردهای دستگاه به صورت جداگانه فروخته خواهند شد یا خیر اما کمپانی ساکن ردموند در صحبت با وب سایت TheNextWeb تایید کرده که حتی اگر ضعیف ترین مدل دستگاه با پردازنده ی i5 را نیز در اختیار داشته باشید، می توانید از کیبورد و در واقع بخش پایینی بالاترین مدل استفاده کرده و سرعت لپتاپ را افزایش دهید. وب سایت PC World هم این کار را امتحان کرد و نتیجه را مثبت دانست. فرض کنید ابتدا مدل پایه دستگاه را خریداری می کنید و مدتی بعد، بر حسب نیاز به سراغ خرید داک قدرتمند ترین مدل رفته و آن را جایگزین کیبورد قدیمی می کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برای کاربرانی که به دنبال قدرت سخت افزاری هستند، قابلیت یاد شده، امکانی فوق العاده به شمار می رود. تا ماه ها پیش، مقالات مختلفی منتشر می شد که هر یک می گفتند مایکروسافت باید چنین امکانی را در سرفس پرو قرار می داد و حالا با ساخت سرفس بوک، به نظر می رسد که اهالی ردموند در زمینه توسعه سخت افزار هم به ندای کاربران و تحلیلگران گوش فرا می دهند.

تصور کنید که با عرضه ی سرفس بوک 2 بتوانید به راحتی و با تغییر چند جزء کوچک، دستگاه تان را به چیپ گرافیکی بهتر و پورت USB-C مجهز کنید. یا این که بهتر، شاید مایکروسافت نسخه ای قدرتمند از سرفس داک (Surface Dock) ارائه دهد و بتوانید با وصل کردن سرفس بوک به آن، از یک پردازنده ی گرافیکی هم سطح با پی سی های قدرتمند و مجهز به سیستم خنک کننده بهره ببرید.

Surface-Book-Dock-Crop-w600

گذشته از این که پردازنده ی گرافیکی سرفس بوک (که به نظر می رسد نسخه ی تعدیل شده ی انویدیا 940M باشد) از سایر الترابوک های بازار بهتر است، مطمئنا دست مایکروسافت به علت اندازه، وزن و سیستم خنک کنندگی دستگاه، بسته بوده است.

مایکروسافت می تواند به راحتی با ساخت سرفس داک دست شرکت های شخص ثالث را برای ساخت لوازم جانبی سخت افزار باز بگذارد و همه چیز تنها به سخت افزارهای پردازش گرافیکی محدود نمی شود؛ مثلا می توان پورت های اضافه ی HDMI یا USB-C برای دستگاه درنظر گرفت.

چنین احتمالاتی بی شمار هستند و مطمئنا باعث خوشحالی گیمرها خواهند شد. اما این فقط بازی ها و گیمرها نیستند که از این موضوع نفع خواهند برد، بلکه بسیاری از کاربران حرفه ای نرم افزارهای مختلف مانند ادوبی لایت روم، افتر افکت و آتودسک نیز از بالا رفتن سرعت عملکرد دستگاه شان خوشنود خواهند گشت.

البته تمام مواردی که در این مقاله گفته می شود جنبه ی فرضی دارد و مایکروسافت باید با بررسی عوامل مختلفی دست به این عمل بزند. برای این که بتوانیم شاهد چنین اتفاقی باشیم، سرفس بوک باید پیش از هر چیز به فروشی خوب دست یابد تا مایکروسافت احتمال عرضه ی گرافیک ارتقا یافته را در نظر بگیرد.

با همه ی این ها، این که می توان دستگاه را به چنین شکلی ارتقا داد، تنها یکی دیگر از دلایلی است که می توان سرفس بوک را بهترین لپتاپ عرضه شده در چند سال اخیر بر شمرد. امیدواریم که مایکروسافت بتواند با پشتیبانی از سرفس بوک، قابلیت های دستگاه را به غایت برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • احسان ح
    احسان ح | ۲ آبان ۱۳۹۴

    همه چی اوکیه، فقط مونده نرم افزارای ویندوزی با تاچ بهینه بشن، مثلا ادوبی همه برنامه هاش تاچ بشه، خیلی خوب میشه

    • مسعود
      مسعود | ۲ آبان ۱۳۹۴

      که همین اتفاق هم افتاده خوشبختانه. ادوبی همزمان با کنفرانس مایکروسافت اعلام کرد که نرم افزارهاش برای تاچ بهینه شدن و بزودی منتشر میشن.

  • HM-ROYAL
    HM-ROYAL | ۲ آبان ۱۳۹۴

    آخه مشکل اینه پردازنده های قویتر حرارت و مصرف انرژی بیشتری هم دارند پردازنده گرافیکی مجزای بهتر هم همینطور سرفیس مثل لپتاپ ها به خاطر بعضی محدودیتها مثل کنترل حرارت و خنک کردن پردازنده های قویتر و حجم نمیتونه آنقدرها ارتقا یابد.

  • امیرپارسا
    امیرپارسا | ۲ آبان ۱۳۹۴

    با وجود اینکه از مایکی متنفرم ولی این دستگاه بدجور منو اسیر خودش کرده !

  • کامران
    کامران | ۲ آبان ۱۳۹۴

    3d touch نداره

    • Badboy17
      Badboy17 | ۲ آبان ۱۳۹۴

      :|||
      قلم داره به اندازع کافی کار انجام میده

    • Hesam
      Hesam | ۳ آبان ۱۳۹۴

      اقای کامران عزیز.شما خودت میدونی از همه لحاظ سره باز میای میگی تاچ سه بعدی؟مایکروسافت داره روی چنین قابلیتی کار میکنه که در خود ویندوز دهه و نیاز به تکنولوژیش نیست دقیقا مثل همون کار میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی