ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا موتورز می خواهد چین را تسخیر کند

تسلا موتورز که یک شرکت خودروسازی آمریکایی است، ماشین های خود را تاکنون فقط در کالیفرنیا تولید می کرد اما به گفته مدیرعامل این کمپانی - ایلان ماسک - آنها تصمیم دارند این روند را ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

تسلا موتورز که یک شرکت خودروسازی آمریکایی است، ماشین های خود را تاکنون فقط در کالیفرنیا تولید می کرد اما به گفته مدیرعامل این کمپانی - ایلان ماسک - آنها تصمیم دارند این روند را تغییر دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به گزارش وال استریت ژورنال، ماسک گفته است تسلا به زودی تولید خودروهای خود را در چین هم آغاز خواهد کرد. هدف آنها از این کار، کاهش قیمت محصولات محسوب می شود. وی باور دارد با ساخت خودرو در این کشور تا اندازه زیادی از هزینه‌ های تولید کاسته خواهد شد و در عین حال، هزینه حمل و مالیات نیز به آن اضافه نمی شود و در نتیجه اتومبیل ها با قیمت مناسب تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

البته این تصمیم به ظاهر آسان به نظر می رسد ولی نباید از یاد برد کشور چین به خودروسازهای خارجی اجازه نمی دهد بدون داشتن شریکی متعلق به همین سرزمین، در این کشور پهناور کارخانه خودروسازی تاسیس کنند. به همین دلیل، تسلا به یک شریک چشم بادامی برای اجرایی کردن طرح های خود نیاز دارد.

در سال گذشته میلادی، حدود 20 میلیون خودرو در یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا فروخته شده است که چین را به بزرگ ترین بازار خودروهای الکتریکی تبدیل کرده، همین موضوع انگیزه ی بسیار بزرگی برای تسلا به منظور حضور در این بازار و بنا کردن کارخانه هایش در سرزمین اژدهای سرخ محسوب می شود.

در حال حاضر، این خودروساز آمریکایی برای تولید ماشین هایش هزینه های گزافی متحمل می شود. به طور مثال باید گفت برای مدل S حدود 106 هزار دلار هزینه می کند. در عین حال، چین در پی تشویق مردم خود برای خرید خودروهای الکتریکی است که دوستدار محیط زیست به حساب می آیند و آلودگی کمتری تولید می کنند. به همین دلیل باید گفت، وجود کارخانه تسلا موتورز در خود این کشور به کاهش قیمت ها کمک بسیاری خواهد کرد؛ مشتری ها بیشتر می شوند و متعاقبا آب و هوای شهرهای چین نیز بهتر می گردد. این می تواند یک بازی برد برد برای دولت چین و شرکت تسلا باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Turing
    Turing | ۳ آبان ۱۳۹۴

    به امید روزی که ماشین هاش رو توی خیابون های ایران هم ببینیم
    :)

  • آریا
    آریا | ۳ آبان ۱۳۹۴

    اخه این چه کاریه. همه چیز رو دارین چینی میکنین.
    تو همون کالیفرنیا تولید کنین برای ارزون تموم شدن هم از ربات استفاده کنین

    • مسعود
      مسعود | ۳ آبان ۱۳۹۴

      مشکل اینجاس که دلال‌ها و بازرگان‌های وطنی جنس‌های درجه چهار و پنج چینی رو وارد می‌کنن به همین دلیل هم یه ذهنیت بد نسبت به جنس چینی بوجود اومده وگرنه همین جنس‌های باکیفیت مثل آیفون‌ رو هم چینی‌ها تولید می‌کنن

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۴ آبان ۱۳۹۴

      اگه از ربات استفاده کنن میدونی چند نفر بیکار میشن؟؟؟

  • جواد
    جواد | ۳ آبان ۱۳۹۴

    ایلان ماسک رو دوس دارم :D ادم جالبی هست

مطالب پیشنهادی