ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گیگابایت چهار اسمارت فون اقتصادی معرفی کرد

چند ماه پیش، شرکت تایوانی گیگابایت اعلام کرد دیگر اسمارت فون نخواهد ساخت، اما خیلی روی حرفش نماند و با معرفی چند موبایل هوشمند ارزان قیمت دوباره روانه بازار تلفن های همراه شده است. برای ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

چند ماه پیش، شرکت تایوانی گیگابایت اعلام کرد دیگر اسمارت فون نخواهد ساخت، اما خیلی روی حرفش نماند و با معرفی چند موبایل هوشمند ارزان قیمت دوباره روانه بازار تلفن های همراه شده است.

برای آشنایی با این تلفن های هوشمند جدید، در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در ابتدا به موبایل Gigabyte Classic اشاره می کنیم. گیگابایت کلاسیک، یک اسمارت فون اقتصادی است که نسبت به بقیه مدل های معرفی شده،  امکانات بیشتری دارد. از جمله ی این امکانات می توان به صفحه نمایش 5 اینچ با رزولوشن HD و تراکم تصویر 294 پیکسل در هر اینچ اشاره کرد. ضمنا این موبایل با ضخامت 8.6 میلی‌متر از بقیه همراهان خود باریک تر محسوب می شود.

از دیگر امکانات کلاسیک باید به یک گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا حداکثر 32 گیگابایت اشاره کرد. جالب است بدانید این موبایل ارزان قیمت یک دوربین 8 مگاپیکسل در بخش پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسل در بالای نمایشگر دارد. دو سیم کارته بودن، پشتیبانی از شبکه 3G، رادیو FM ، بلوتوث نسخه 2.1، Wi-Fi b/g/n ،A-GPS و باتری دو هزار میلی آمپر ساعتی نیز از دیگر مشخصات موبایل مورد اشاره هستند.

سیستم‌عامل این تلفن همراه، نسخه 5.1 اندروید (Lollipop) است و در حال حاضر با قیمت 105 دلار آمریکا عرضه می شود.

موبایل دوم، Classic Lite نام دارد. کلاسیک لایت نیز همانند بردار بزرگ تر خود با صفحه نمایش 5 اینچی عرضه شده، اما وضوح تصویر آن کمتر و 854×480 پیکسل و تراکم تصویر 196 پیکسل در هر اینچ است.

از دیگر مشخصات اسمارت فون مذکور باید به تراشه Spredtrum با 512 مگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی (حداکثر 32 گیگابایت)، دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب و دو مگاپیکسلی در بخش جلویی و باتری 2100 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

سیستم عامل این تلفن همراه، نسخه 4.4 اندروید (کیت‌کت) است و با قیمت 83 دلار عرضه می شود.

موبایل سوم، گیگابایت Essence نام دارد. اسانس نیز با نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید عرضه می شود. این موبایل از نمایشگر کوچک تر و 4.5 اینچ با رزولوشن 854×480 پیکسل و تراکم تصویر 218 PPI برخوردار است.

از نظر مشخصات پردازنده و دوربین، مشابه موبایل Classic Lite محسوب می شود. اما متاسفانه باتری کوچک تر با ظرفیت 1600 میلی آمپر ساعت در دل آن جای داده شده. البته به همان میزان، از قیمتش هم کاسته اند و برای خرید آن باید فقط 78 دلار بپردازید.

در آخر، چهارمین موبایل را معرفی می کنیم که Essence 4 نام دارد. اسانس فور، با قیمت 60 دلاری جای زیادی برای توقعات باقی نمی گذارد. وقتی یک اسمارت فون با چنین قیمت ارزانی عرضه می شود باید دانست که مشخصات چندان خاصی ندارد و نمی توان به چشم یک موبایل عالی به آن نگاه کرد. اما به طور کلی، به عنوان یک تلفن همراه که سیستم عامل و دوربین دارد، گزینه خوبی است.

مشخصات موبایل Essence 4 گیگابایت شامل، صفحه نمایش 4 اینچ با رزولوشن 480×800 و تراکم تصویر 233 پیکسل در هر اینچ، دوربین اصلی با کیفیت 2 مگاپیکسل، دوربین دوم 0.3 مگاپیکسل، پردازنده دو هسته ای مدیاتک، چهار گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه microSD است. این موبایل هوشمند، باتری 1300 میلی آمپر ساعتی نیز دارد.

هنوز به طور رسمی در مورد زمان دقیق عرضه این اسمارت فون ها اطلاعاتی اعلام نشده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم گیگابایت چه زمانی آنها را وارد بازار می کند.

gigabyte-classic-1-w600 gigabyte-classic-2-w600 gigabyte-classic-3-w600 gigabyte-classic-lite-1-w600 gigabyte-classic-lite-2-w600 gigabyte-classic-lite-w600 gigabyte-classic-w600 gigabyte-essence-1-w600 gigabyte-essence-2-w600 gigabyte-essence-3-w600 gigabyte-essence-4-1-w600 gigabyte-essence-4-2-w600 gigabyte-essence-4-w600 gigabyte-essence-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۴ آبان ۱۳۹۴

    واقعا تولید این دست محصولات حتی با قیمت پایین از شرکت گیگابایت دور از انتظار هست.

  • Amir_Slip
    Amir_Slip | ۳ آبان ۱۳۹۴

    اصلا اقتصادی نیس کسایی ک خارج از کشورن ب خرید انلاین از همه فروشگاه ها دسترسی دارن با 108 دلار گزینه های خیلی بهتری رو میزه!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی