ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ همه تلاش خود را برای استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به کار بسته

همان طور که شاید در خبرها خوانده باشید، سامسونگ تلفن هوشمند گلکسی اس 7 خود را احتمالاً با سه چیپست مجزا روانه بازار خواهد کرد. این شرکت پس از استفاده گسترده از سیستم-روی-چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ در پرچمداران سال 2015 ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۵ آبان ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

همان طور که شاید در خبرها خوانده باشید، سامسونگ تلفن هوشمند گلکسی اس 7 خود را احتمالاً با سه چیپست مجزا روانه بازار خواهد کرد. این شرکت پس از استفاده گسترده از سیستم-روی-چیپ اگزینوس ۷۴۲۰ در پرچمداران سال 2015 خود، گویا بنا دارد سال 2016 را با تراشه های اسنپدراگون به پیش ببرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

به گزارش وب سایت Business Korea، سامسونگ تمام توان خود را به کار بسته تا مشکلاتی همانند داغ شدن بیش از حد اسنپدراگون ۸۲۰ بروز نکند و ضمناً سعی می نماید این چیپست را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کند.

در راستای پیشگیری از پدید آمدن مسئله داغ شدن زیاد چیپست مورد اشاره کره ای ها بنا دارند تا پیش از پایان این ماه میلادی وصله ای را آماده و عرضه نمایند که برنامه کنترلگر ریزپردازنده ی پرچمدار کوالکام را مورد اصلاح قرار می دهد.

گفتنی است در ادامه و چنانچه راهکار مذکور نیز موثر واقع نشود احتمالا از لوله های انتقال حرارت برای کاهش دما استفاده خواهد گشت و همه ی این کوشش ها نشانگر آن هستند که قلب تپنده پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 به طور قطع، اسنپدراگون 820 خواهد بود.

حالا این سوال پیش می آید که چرا غول تکنولوژی کره ای دایه مهربان تر از مادر شده و برای بهینه سازی چیپست مورد بحث این همه برنامه ریزی و هزینه می کند؟ در پاسخ باید بگوییم چون در روند ساخت اسنپدراگون 820 از فناوری 14 نانومتری FinFET خود سامسونگ استفاده می شود. در ضمن، هر چه عملکرد تراشه یاد شده بهتر باشد، متعاقبا فروش گلکسی اس 7 هم بیشتر خواهد بود و هر دو کمپانی سود خواهند کرد.

همچنین باید اشاره کنیم این شرکت کره ای در حال ساخت نسل بعدی چیپست اگزینوس 8890 نیز هست که از هسته های ۶۴ بیتی سفارشی شده ویژه ای بهره می برند.

پس از عملکرد ضعیف نسل اول پردازنده های 64 بیتی کوالکام (اسنپدراگون 810) این شرکت از طرف سرمایه گذارها تحت فشار زیادی قرار داشت. به همین دلیل در اواسط تابستان 15 درصد از نیروی کاری خود را تعدیل کرد. بزرگ ترین تولید کننده سیستم-بر-چیپ های موبایل در جهان ادعا می کند، اسنپدراگون 820 از 810 حدود 40 درصد سرعت بیشتری دارد و باید منتظر ماند و دید آیا در عمل نیز این ادعا صحت خواهد داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ژانکلودجمالی نژاد09339434229
    ژانکلودجمالی نژاد09339434229 | ۵ آبان ۱۳۹۴

    از شهر کهن, شهر هنر , شهر راز (( شیراز )) به همه درودhelloمیفرستم , من تعصبی کور نیستم و فقط طرفدار بهترین هستم که این عقیده صحیح من به غیر از موبایل و فبلت شامل همه موارد دیگر هم میشه... در همه چی مخصوصا موبایل و فبلت و حتی چیپست بهترین میتونه وجود داشته باشه اما هرگز کاملترین وجود نداره و نخواهد داشت چون اگه وجود داشت رقابتی هم درکار نبود و همه چی بی معنی میشد و اینکه تکنولوژی در حال پیشرفته و ثابت نیس !هر شرکتی و هر موبایل وفبلتی یه سری مزایا و یه سری معایب دارن طبیعتن اما سامسونگ همیشه در چیپست پردازنده ها خوب خیر درواقع عالی تر از عالی عمل کرده و میکنه و خواهد کرد که نمونه اش رو در اکسینوس64بیتی و8هسته ای و فوق بهینه 14نانومتری پرقدرت 7420 دیدیم و دیدیم در برابر رقباش مثل اسنپدراگون810 چقدربهتربود و چه طوفانی به پا کرد و حتی در تست چند هسته ای از چیپست Apple A8 وApple A8X بالاتر بود اگرچه فقط در تست تک هسته ای نصبت به این دو چیپست اپل پایین تر بود ! در آیفون جدید6Sو6S Plus موردی عجیب و ناراحت کننده مخصوصا برای طرفداران سامسونگ مشاهده شد ! چیپست 14نانومتری جدید A9 ساخت سامسونگ از چیپست 16 نانومتری ساختTsmc عملکرد کمی پایین تر در مصرف شارژ باطری داشت! توجه کنید علت هرگز این نبود که چیپست 16نانومتریTSMC بهتر از چیپست14نانومتری سامسونگ بود! علت این بود که چیپستA9 طبق طراحی خاص و اختصاصی خود اپل بود که این دو شرکت تایوانی وکره ای براش تولید کردن اما تکنولوژی برتر ساخت 14نانومتری سامسونگ که خودش رو به شکل عملی دراکسینوس14نانومتری7420نشون داد و حتی باعث خوشحالی شرکت میزو هم شد که درمحصولش از آن استفاده کرد با طراحی اپل در چیپست A9 هماهنگی نداشت که باعث شد با اختلاف خیلی کم 2 الی3درصدی پایین تر از A9 ساخت TSMC قرار بگیره! از اینکه بگزریم میخام مجددسریع این رو عرض کنم خدمتتون : در جدول رسمی و قابل اتکای تست تک و چند هسته ای بنچمارک ژکبنچ چیپست فوق قدرتمند یعنی قدرتمندترین چیپست پیش روی که ساخته و طراحی شده اختصاصی سامسونگ هس با نام (( Exynos M1 یا همون Exynos 8890))که در گلکسیS7قرار میگیره تمام رقبایش رو درهر دو تست تک هسته ای و چند هسته ای با اختلاف(( زیاد )) شکست داد , رقبایی قدرتمند و بهینه مانند Apple A9 و Apple A9X وکایرین950 و... این اکسینوسM1یاهمون8890 تنها با اختلاف کم از چیپست تگرای جدید انودیا در تست تک هسته ای شکست خورد! طبق خبرهای متعدد که به دست همه رسید احتمال داره در گلکسی S7 به غیر از قدرتمندترین چیپست پردازنده پیش روی( اکسینوسM1 یاهمون8890) از ( اسنپدراگون820 ) البته بهینه تر شده اش استفاده بشه , در آخر به این ها توجه بفرمایید : هر دو چیپست چه اکسینوسM1 یاهمون8890چه اسنپدراگون820 عالی هستن اگرچه به نظرم طبق اطلاعات منتشر شده و حتی احتمالات اکسینوسM1 باید قدرتمندتر باشه ! پیش به سوی خرید کهکشانی پیش روی سامسونگ گلکسیS7 با اون قدرتمندترین چیپست پردازنده اش و بهینه ترین با بالاترین زاویه دید و عمق رنگ :صفحه نمایشش سوپرآمولد super AMOLED و... البته پرچمدار های دیگر شرکت ها در راه هستن که طبیعتن به اون ها هم باید توجه ای داشت اگر چه من به شکل 98درصدی مطمئنم گلکسیS7بهترین فبلت و موبایل خواهد شددر زمان معرفی وبعد عرضه باعلم به اینکه آینده رو نمیشه به صورت قاطع پیش بینی کرد (( تعصب و دروغ و توهین ممنوع))

  • mohammad3861
    mohammad3861 | ۵ آبان ۱۳۹۴

    اس 7 :love

  • ali
    ali | ۵ آبان ۱۳۹۴

    یه سوال داشتم که ربطی به اینجا نداره
    اگه میشه یه برنامه معرفی کنین که گوشیارو بدون نیاز به اینترنت به هم وصل کنه برای تولید صدای یکپارچه

    • LeGenDrY
      LeGenDrY | ۵ آبان ۱۳۹۴

      برنامه های زیادی هست ولی party share سونی خوبه :)

مطالب پیشنهادی