ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با AuraVisor آشنا شوید؛ هدست واقعیت مجازی جدیدی که به موبایل نیاز ندارد

در ماه های گذشته شاهد معرفی هدست های واقعیت مجازی متعددی بوده ایم که با قیمت مناسب روانه بازار شده اند. وجه مشترک همه آنها این بوده که برای انجام فعالیت هایشان به موبایل نیاز ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

در ماه های گذشته شاهد معرفی هدست های واقعیت مجازی متعددی بوده ایم که با قیمت مناسب روانه بازار شده اند. وجه مشترک همه آنها این بوده که برای انجام فعالیت هایشان به موبایل نیاز دارند. اما کمپانی AuraVisor هدست واقعیت مجازی جدیدی تولید کرده که کارکردی متفاوت از بقیه دارد و آن را در سایت جمع سپاری کیک استارتر قرار داده. وجه تمایز این محصول زیبا این است که به هیچ کامپیوتر یا موبایلی نیاز ندارد و سخت افزار مورد نیازش در دل خود هدست تعبیه شده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یک چیپست چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتزی، پردازنده گرافیکی Mali و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت میکرو اس دی از جمله مشخصات این هدست به شمار می روند. نمایشگر 5 اینچ OLED (رزولوشن 1080p برای هر چشم به طور مجزا) و زاویه دید صد درجه این محصول هم تجربه بصری خوبی را برای کاربر رقم می زند.

در واقع باید گفت این گجت پوشیدنی، یک هدست واقعیت مجازی است که موبایلی اندرویدی را در خود دارد؛ یعنی کاربر می تواند ویدئوهای 360 درجه یوتیوب را روی چشمان خود مشاهده کند. از مزیت های این دستگاه باید به وای فای و بلوتوث داخلی اشاره کرد که به واسطه آنها می توان هدست را به طور مستقیم با هدفون و پدهای کنترلی جفت کرد.

محصول مستقل AuroVisor پورت HDMI نیز دارد و می توانید آن را به مانیتورهای بزرگ کامپیوتر، اکس باکس، پلی استیشن 4، سیستم های پخش کننده بلو-ری و غیره وصل و استفاده کنید و در کل یک سینمای مجازی بسازید و از تماشای تصاویر لذت ببرید.

جیمز تالبو، موسس کمپانی AuraViso اظهار داشته: هدست جدید ما این پتانسیل را دارد تا همانند نقشی که فورد مدل T در  صنعت خودرو، آتاری در حوزه بازی و دوربین فیلم برداری در سینما داشتند، در مبحث واقعیت مجازی انقلابی بزرگ ایجاد کند.

دلیل این ادعا هم این است که از صفر تا صد این محصول بر مبنای تکنولوژی مذکور طراحی شده، نصب و راه اندازی آن ساده و گرافیک تصویری اش عالی است. از همه بهتر اینکه این دستگاه در نتیجه تکان خوردن سر کاربر، دچار وقفه یا تاخیر در نمایش نمی شود.

کیفیت ساخت این محصول حرف ندارد و می توان گفت ارزش هر میزان هزینه ای را دارد زیرا روشی نوین را به دنیای واقعیت های مجازی معرفی کرده است.

بر اساس شنیده ها، این هدست در زمان عرضه 300 پوند قیمت خواهد داشت که رقم بسیار بالایی به شمار می رود. اگر قیمتش به 200 پوند کاهش پیدا کند، می توان آن را در ردیف رقبایی همانند Cardboard یا هدست های ارزان تر سامسونگ گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی