ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از هفت فصل ناکامی، در سه ماهه اخیر احتمالاً سامسونگ دوباره طعم رشد سود دهی را خواهد چشید

به نظر می رسد سامسونگ در حال آماده شدن است تا گزارش مالی خودش از سه ماهه سوم سال مالی جاری (آغاز شده در ماه جولای و خاتمه یافته در ماه سپتامبر) را ارائه نماید، ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

به نظر می رسد سامسونگ در حال آماده شدن است تا گزارش مالی خودش از سه ماهه سوم سال مالی جاری (آغاز شده در ماه جولای و خاتمه یافته در ماه سپتامبر) را ارائه نماید، که این اتفاق در صنعت تولید تلفن های هوشمند اندرویدی رویدادی بسیار مهم محسوب می شود زیرا کمپانی مورد اشاره یکی از اصلی ترین بازیگران این عرصه است.

در همین راستا کارشناسان نسبت به گزارش غول تکنولوژی کره ای بسیار خوش بین هستند و باور دارند که سامسونگ فصلی مطلوب را پشت سر گذاشته. گفتنی است که وال استریت ژورنال نیز پس از دریافت نظر ۵ فرد خبره در زمینه ی مورد بحث برآیند کرده شرکت کره ای توانسته در سه ماهه یاد شده به سودی ۵.۳ میلیارد دلاری دست پیدا کند و بدین ترتیب رشد عایدی سالانه ای ۴۲ درصدی را تجربه نماید.

از سوی دیگر گمان می رود درآمد سامسونگ به ۴۴ میلیارد دلار رسیده باشد که این عدد نیز نسبت به بازه ی زمانی مشابه سال گذشته رشدی ۷.۵ درصدی را روایت می کند. ضمناً آمار و ارقام پیش تر ذکر شده به پیش بینی های و هدف گذاری های رسمی که خود سامسونگ در ابتدای اکتبر صورت داده بسیار نزدیک هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر پیگیر گزارش های مالی باشید قطعاً آگاه هستید که در صورت به حقیقت پیوستن آمار و ارقام آمده در بالا کره ای ها برای اولین بار در یکی دو سال اخیر طعم رشد سود دهی را خواهند چشید و موفق می گردند از بازار پر تلاطمی که در آن رقبای چینی قد علم کرده اند و قیمت ها بسیار رقابتی شده اند جان سالم به در ببرند. سامسونگ تا به امروز هفت فصل مالی پی در پی شامل ناکامی را پشت سر گذاشته و حالا در آستانه ی به اتمام رساندن سه ماهه ایست که می تواند طعم رشد سود دهی را در آن مزه مزه کند.

این خبر به یقین اتفاقی بسیار خوشایند برای مدیران و سهامداران کمپانی ساکن کره به حساب می آید، اما نکته در اینجاست که دو دستگاه گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج به تنهایی قادر نبوده اند سامسونگ را به نقطه ی کنونی برسانند و مجموعه ای از عوامل مسبب پدید آمدن وضعیت فعلی هستند.

اگر بخواهیم قدری در این موضوع دقیق تر شویم لازم است بگوییم که دو عامل اصلی وجود داشته؛ عامل اول باز می گردد به اینکه سامسونگ الکترونیکس در تصمیمی جسورانه قصد کرد فاصله ی زمانی بین معرفی و عرضه ی موبایل ها پرچمدار خودش که حاشیه سود بالایی هم دارند را کاهش دهد.

این استراتژی شاید تا حدی به شرکت مذکور کمک کرده باشد تا از سهم خودش در بازار محافظت نماید، زیرا نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس زمانی عرضه شدند که هنوز خبری از آیفون ۶ اس پلاس نبود و حواس کاربران معطوفش نشده بود؛ لذا بخشی از افراد علاقه مند به تهیه موبایل های تازه ناخودآگاه به سمت محصولات جدید سامسونگ هدایت شدند.

در گذشته های نه چندان دور آخرین نسل از خانواده ی گلکسی نوت همواره در ماه سپتامبر و همزمان با برگزاری نمایشگاه IFA در شهر برلین به صورت رسمی معرفی می شد و سپس تنها چند روز بعد اپل از نسل جدید آیفون هایش پرده برداری می کرد؛ روندی که حالا دچار تغییر شده و البته ظاهراً تغییرات سبب اتفاقی مثبت گشته اند.

ضمناً اخبار و شنیده ها از آن حکایت دارند که پرچمدار دیگر یعنی گلکسی اس ۷ هم قرار است در تاریخی غیر مرسوم و در ماه ژانویه رونمایی شود. موضوعی که از جانب زنجیره تامین کنندگان قطعات مورد نیاز سامسونگ نیز به نوعی تائید شده و آنها اظهار داشته اند تجهیزات لازم برای مونتاژ این موبایل را در ماه دسامبر به تولید انبوه خواهند رساند.

سرویس پرداخت سامسونگ را هم نباید از قلم انداخت، خدماتی که چندان بد عمل نکرده و توانسته ضمن جذب یک میلیون کاربر به خود آنها را مجاب نباید تا به دیوایس ها کره ای ها وفادار و علاقه مند باقی بمانند.

بخش تولیدات نیمه هادی سامسونگ هم احتمالاً عامل دوم فصل مالی موفق این برند بوده، تا جایی که پتانسیل جبران ناکامی در سایر واحد ها را نیز داشته است. تحلیل گران می گویند قسمت یاد شده با تقاضای انبوه و پایدار برای چیپ های حافظه تولیدی خودش مواجه بوده و هست و دیگر ساخته های واحد مذکور نیز که در تولید تلفن های هوشمند به کار می روند با درخواست هایی انبوه از جانب سایر سازندگان مواجه اند.

در یک کلام باید بگوییم قسمت محصولات نیمه هادی آنقدر رشد داشته که گمان می رود نیمی از عایدی سامسونگ الکترونیکس توسط همین بخش رقم خورده باشد. البته همه ی اینها به این معنا نیست که واحد مذکور در شرایطی امن به سر می برد و بناست در چند سال آینده دائماً سود ده باقی بماند.

گارتنر پیش بینی می کند درآمدهای قسمت تولیدات نیمه هادی سامسونگ به دلیل آماده سازی حافظه های DRAM در مقیاسی که بیش از نیاز بازار است با کاهشی ۱۷ درصدی مواجه شود. البته این بخش برگ های برنده ای را نیز در دست دارد، برای مثال کوالکام و اپل می بایست سفارش های شان برای تولید نسل آتی چیپست های خود را به سامسونگ بسپارند که همین امر می تواند موجب درآمدزایی و سودآوری قابل توجهی شود.

بدیهی است مهم ترین مسئله در این میان موفقیت سامسونگ است که بنا بر شنیده ها به نظر می آید این مهم عاقبت برای سه ماهه مالی اخیر محقق شده، هر چند برای قطعی گشتن این موضوع می بایست قدری صبر کنیم تا گزارش این شرکت به صورت رسمی انتشار یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علیرضا کاوه
    علیرضا کاوه | ۶ آبان ۱۳۹۴

    پرچم سامی بالاس

  • سعید
    سعید | ۶ آبان ۱۳۹۴

    سیاست های جالبی داشته تا بتونه دوباره روی غلتک بیفته، ولی فکر کنم اینا فقط کوتاه مدت جواب بده دوباره همون میشه.

  • حامد
    حامد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    سامسونگ واقعا بزرگترین تولید کننده اشغال تو دنیا هست

    • ح.کامکار
      ح.کامکار | ۶ آبان ۱۳۹۴

      ایران خودرو و سایپا یادت نره
      اگر سامسونگ نبود موبایلا هنوز ۳.۵ اینچی بودن، وجود این شرکت ها و رقابت به نفع همه است

  • فرهاد
    فرهاد | ۶ آبان ۱۳۹۴

    سامسونگ واقعا بزرگترین تولید کننده اشغال تو دنیا هست

    • احمدM2
      احمدM2 | ۸ آبان ۱۳۹۴

      خجالت بکش
      خودت چه چیز مفیدی تولید کردی (غیر از اسپم) که برا بقیه نرخ تعیین میکنی؟

مطالب پیشنهادی