ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: OPPO R7 Plus [به همراه بررسی ویدیویی]

آپو یکی از تولید کنندگان تازه نفس چینی است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و پس از ۴ سال تولید لوازم الکترونیکی مثل MP3 Player و تلویزیون LCD، در سال ۲۰۰۸ ساخت تلفن های هوشمند ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

آپو یکی از تولید کنندگان تازه نفس چینی است که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و پس از ۴ سال تولید لوازم الکترونیکی مثل MP3 Player و تلویزیون LCD، در سال ۲۰۰۸ ساخت تلفن های هوشمند را نیز آغاز کرد.

این شرکت در ابتدا تلاش می کرد با ساخت عجیب ترین و باریک ترین تلفن های هوشمند توجه ها را به سوی خود جلب کند، روندی که اخیراً تعدیل شده و شکل کاربردی تری به خود گرفته است.

فبلت R7 Plus یکی از آخرین محصولات آپو است که سازنده در طراحی آن ویژگی های صرفاً تبلیغاتی را کنار گذاشته و تلاش کرده به شکل مستقیم با رقبای قدرتمندی مثل سامسونگ روبرو شود.

شرکت چینی برای همین منظور امکاناتی مثل درگاه حافظه و باتری غول آسا را برای فبلت ۴۷۰ دلاری خود فراهم کرده تا بتواند کاربران علاقه مند به این قابلیت ها را به سوی محصول خود جلب کند.

اما ظاهر زیبا، قیمت ارزان و قابلیت های مناسب به تنهایی نمی توانند موفقیت را برای محصولی رقم بزنند و این فبلت برای ربودن سهم بازار از رقبای باسابقه و جا افتاده، لازم است یک تجربه کاربری جذاب و کامل به خریداران خود ارائه کند.

با بررسی دیجیاتو از نسخه FC Barcelona Edition فبلت OPPO R7 Plus همراه باشید تا ببینیم آپو چقدر در ارائه چنین تجربه کاربری موفق بوده است.

بررسی ویدیویی

طراحی

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

تردیدی وجود ندارد که بدون ظاهر زیبا نخواهید توانست با محصولی رقابت کنید که حدود دو برابر شما قیمت دارد. از همین رو آپو برای ساخت بدنه یکپارچه فبلت خود از نسبت فلزی ۹۱ درصد و ۴۸ فرایند پولیش استفاده کرده است، موضوعی که باعث شده لمس پشت بدنه حس دلچسبی داشته باشد.

oppo (36)

این فبلت با ضخامت ۷.۸ میلی متر تنها ۰.۲ میلی متر از نوت ۵ ضخیم تر است و ابعادی برابر ۱۵۸ در ۸۲ میلی متر دارد، یعنی با وجود نمایشگر بزرگتر، ارتفاع دستگاه با آیفون 6S Plus برابر است.

oppo (45)

وزن ۱۹۲ گرمی محصول نیز خصوصیت دیگری به شمار می رود که با آیفون 6S Plus برابر است، اما به هر حال باید توجه داشت نمایشگر این فبلت از رقبای گران قیمت بزرگتر است و در نتیجه نمی توان توقع داشت ارگونومی بهتری نسبت به آنها ارائه کند.

oppo (57)

البته این موضوع به هیچ عنوان به معنای ارگونومی نامطلوب دستگاه نیست و می توان گفت فبلت جدید آپو در مقایسه با رقبای هم اندازه خود، به شکل دلچسب و محکمی درون دست جای می گیرد و حتی استفاده یک دستی از آن نیز به دلیل حاشیه های باریک، تا حدی امکان پذیر است.

حسگر اثر انگشت در نقطه مناسبی از پشت دستگاه تعبیه شده که به سادگی با انگشت اشاره قابل دسترس است و دکمه های پاور و صدا نیز در محل مطلوبی از نوار اطراف بدنه قرار دارند.

oppo (49)

به عنوان آخرین نکته در بخش طراحی نیز لازم است به لوگوی باشگاه بارسلونا در پشت بدنه دستگاه اشاره کنیم.

oppo (43)

شرکت چینی مدتی پیش با امضای تفاهم نامه مشترک، همکاری خود با باشگاه مشهور اسپانیایی را اعلام کرد و حالا «آر ۷ پلاس» و مدل کوچکتر آن، نخستین محصولاتی هستند که پس از این موضوع، از یک نسخه FC Barcelona Edition نیز بهره می برند.

oppo (39)

همراه این نسخه علاوه بر تم اختصاصی رابط کاربری، یک پک هواداری نیز ارائه می شود که درون آن اسمارت کاور، پاور بانک، مونوپاد و یک قمقمه با طرح باشگاه کاتالونیایی قرار گرفته است.

فبلت آپو در مجموع طراحی ساده و قابل قبولی دارد و می توان گفت سازنده در ساخت آن موفق شده برخی ویژگی های منتسب به مدل های گران قیمت را با هزینه اقتصادی تر فراهم آورد، از جمله بدنه فلزی، ضخامت کم و حاشیه های اندک نمایشگر.

نمایشگر

oppo (51)

هرچند نمایشگرهای LCD سلطه مطلقی بر بازار تلفن های هوشمند دارند، اما مزیت های نمونه های AMOLED در کنار ارزان تر شدن هزینه تولید در سالهای اخیر باعث شده سازندگان بیشتری به استفاده از آنها در محصولات خود روی آورند.

«آر ۷ پلاس» نیز یکی از این محصولات است که نمایشگر ۶ اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۳۶۷ پیکسل در هر اینچ برای آن در نظر گرفته شده است.

هرچند کیفیت نمایشگر برای فبلت ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، اما پیش از مقایسه لازم است اشاره کنیم که «آر ۷ پلاس»، حدود نصف محصولی مثل نوت ۵ قیمت دارد.

با توجه به این موضوع می توان گفت میزان جزئیات و زاویه دید صفحه نمایش قابل قبول است، هرچند رنگ ها به سوی درجات سرد متمایل هستند و میزان پویایی آنها از سطح توقع پایینتر به شمار می رود.

در مجموع اما می توان گفت ایراد چشمگیری وجود ندارد که هنگام نمایش ویدیو، مشاهده تصاویر، مرور وب و مطالعه، به کاهش لذت استفاده از نمایشگر بزرگ دستگاه منجر گردد.

oppo (30)

عمق رنگ مشکی نیز یکی از نقاط قوت نمایشگر های AMOLED به شمار می رود و حداقل روشنایی نیز با ۴ نیت در سطح بسیار مطلوبی برای استفاده در محیط های تاریک قرار دارد.

اما از سوی دیگر به دلیل استفاده از این پنل، میزان روشنایی به حداکثر ۳۲۹ نیت می رسد، رقمی که عملکرد نمایشگر زیر نور مستقیم خورشید را تحت تاثیر خود قرار داده، اما در مقایسه با دیگر محصولات مجهز به صفحه نمایش AMOLED مثل Nexus 6 و Galaxy A8 می توان آن را قابل قبول به شمار آورد.

سازنده همچنین برای نمایشگر «آر ۷ پلاس» یک فیلتر رنگ آبی در نظر گرفته که فعال کردن آن از بخش تنظیمات موجب می شود میزان خستگی چشم ها هنگام استفاده از دستگاه کاهش یابد.

Oppo R7 Plus Digiato SC01

این نمایشگر ضمناً از نوع 2.5D به شمار می رود که جلوه ای چند بعدی به تصاویر می بخشد و برای محافظت از آن نیز گوریلا گلس ۳ در نظر گرفته شده است.

آپو علاوه بر این در «آر ۷ پلاس» با حاشیه های باریک موفق شده نسبت نمایشگر به بدنه را به ۷۶.۶ درصد برساند و از این نظر عملکردی بهتر یا برابر با رقبای گران قیمت از خود به ثبت برساند.

نرم افزار

oppo (54)

«آر ۷ پلاس» بر خلاف نسخه کوچکتر خود، یکی از معدود تلفن های هوشمند آپو است که به اندروید آب نبات چوبی ۵.۱.۱ مجهز شده، اما سازنده از نسخه ۲.۱ رابط کاربری خود به نام ColorOS بر روی آن استفاده کرده که در روندی مشابه دیگر سازندگان چینی، بیش از اندروید خالص به iOS شباهت دارد.

صفحه قفل این رابط کاربری به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است. نوتیفیکیشن ها در این بخش زیر ساعت به نمایش در می آیند و برای باز کردن قفل نیز لازم است از پایین رو به بالا سوایپ کنید.

المان دیگری از جمله میان بر های همیشگی پایین صفحه، در صفحه قفل مشاهده نمی شود و برای ورود به بخش دوربین لازم است به سوی راست سوایپ کنید.

Oppo R7 Plus Digiato SC03

با سوایپ به چپ نیز به بخش ویجت های صفحه قفل وارد می شوید و می توانید نسخه کوچکی از برخی اپلیکیشن های گوگل مثل Google Now، Hangouts، Gmail و گوگل پلاس را به این قسمت اضافه نمایید.

Oppo R7 Plus Digiato SC02

با سوایپ از بالا نیز بخش نوتیفیکیشن ها و تنظیمات سریع نمایان می شود که با استفاده از آن می توانید به toggle هایی برای کنترل عملکرد بخش های مختلف دستگاه دسترسی داشته باشید.

Oppo R7 Plus Digiato SC04-2

عمده ترین تفاوت ظاهر رابط کاربری آپو با طراحی مرسوم اندروید پس از ورود به صفحه خانگی نمایان می شود. در این قسمت کشوی اپلیکیشن ها وجود ندارد و برای دسترسی به نرم افزارهای خود (مثل پلتفرم اپل) لازم است از هوم اسکرین ها بهره بگیرید.

«آر ۷ پلاس» مثل مدل کوچکتر خود، اپلیکیشن های موجود را در ۴ ردیف ۵ تایی نمایش می دهد، موردی که با توجه به نمایشگر بزرگتر این محصول عجیب به نظر می رسد و توقع می رفت سازنده در این محصول از فضای موجود به شکل بهینه تری استفاده کند.

Oppo R7 Plus Digiato SC05

آپو ضمناً یکی از هوم اسکرین ها را به پخش کننده موسیقی اختصاص داده که با اسکرول به سمت چپ می توانید به سرعت به آن دسترسی داشته باشید.

Oppo R7 Plus Digiato SC06

قابلیت های شخصی سازی هم البته در این میان فراموش نشده اند و با یکبار فشردن دکمه recents می توانید به بخش تعویض تم ها، تصاویر زمینه، افکت های تصویری و ویجت ها دسترسی داشته باشید.

Oppo R7 Plus Digiato SC07

با نگه داشتن همین دکمه نیز اپلیکیشن های موجود روی حافظه رم به نمایش درآمده و می توانید با سوایپ به بالا موارد مورد نظر خود را ببندید، با سوایپ به پایین اپلیکیشن را در حافظه قفل کنید و با فشردن دکمه پایین صفحه نیز همه نرم افزارهای قفل نشده را به شکل یکجا ببندید.

Oppo R7 Plus Digiato SC08

یکی از نقاط قوت رابط کاربری آپو فرامین بسیار متنوع حرکتی هستند که با استفاده از آنها می توانید روی نمایشگر خاموش یا روشن، با کشیدن شکل های مختلف انواع عملکرد ها را انجام دهید.

Oppo R7 Plus Digiato SC09

برخی از این فرامین مثل کنترل پخش موسیقی، تغییر بلندی صدا با ۲ انگشت، ثبت اسکرین شات با ۳ انگشت و موارد دیگر از پیش تعیین شده هستند، اما به آنها محدود نیستید و می توانید حالت های بیشتری را نیز بر اساس نیاز یا سلیقه خود برای دستگاه تعیین و از آنها استفاده نمایید.

Oppo R7 Plus Digiato SC10-2

رابط کاربری «آر ۷ پلاس» همچنین به حالت استفاده یک دستی مجهز است. این حالت با سوایپ در گوشه پایین صفحه فعال شده و رابط کاربری دستگاه به یک سوی تصویر متمایل می گردد تا کاربر بتواند از فبلت خود به سادگی با یک دست استفاده کند.

البته باید توجه داشته باشید «آر ۷ پلاس» پس از فعال شدن این حالت، برخلاف محصولات سری نوت سامسونگ پیکسل های بدون استفاده را برای هدر نرفتن انرژی خاموش نمی کند.

قابلیت کاربری دیگر نیز نمایش سرعت اینترنت روی نوار بالای صفحه است که با وجود آن می توانید در مورد وصل بودن اتصال اینترنت و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

دوربین

oppo (40)

آپو همیشه در مورد قابلیت عکاسی محصولاتش تاکید ویژه ای دارد و برای «آر ۷ پلاس» نیز به سراغ سنسور ۱۳ مگاپیکسلی IMX278 سونی به همراه فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه رفته است.

رابط کاربری دوربین آپو نیز از دیگر بخش هایی است که پلتفرم موبایل اپل را یاد آوری می کند. این رابط کاربری عملکرد ساده ای دارد و تنها از ۵ دکمه مختلف تشکیل شده، شاتر برای ثبت تصویر، میان بر گالری و دکمه هایی برای انتخاب فلش، دوربین عقب و حالت های دیگر تصویر برداری.

Screenshot_2015-10-29-10-22-46-42

با ورود به بخش انتخاب حالت تصویر برداری گزینه های مختلفی نمایان می شوند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

Screenshot_2015-10-29-10-22-57-89

در صورت انتخاب حالت Expert Mode می توانید به شکل دستی تنظیمات مختلف از جمله سرعت شاتر، ایزو و وایت بالانس را تغییر دهید.

Screenshot_2015-10-29-10-24-18-28

برای ثبت تصاویر HDR نیز می توانید از گزینه مربوطه استفاده نمایید.

IMG20151029103452

حالت Ultra HD نیز گزینه دیگری است که دستگاه با استفاده از آن چند تصویر به شکل همزمان ثبت کرده و با ترکیب آنها یک عکس ۲۵ مگاپیکسلی ایجاد می کند.

IMG20151029103500

حالت Super Macro نیز به شکل ترکیبی از زوم و ماکرو عمل می کند و برای ثبت تصویر از اشیاء بسیار ریز کاربرد دارد.

IMG20151029104504

حالت Beautify نیز برای ایجاد روتوش خودکار روی چهره ارائه شده که هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین ۸ مگاپیکسلی و بسیار با کیفیت جلوی دستگاه قابل استفاده است. البته باید در نظر داشته باشید این دوربین از فوکوس خودکار بهره نمی برد، اما از سوی دیگر امکان استفاده از نمایشگر به عنوان فلش و ثبت سلفی در شرایط تاریک برای آن فراهم شده است.

IMG20151029104134

از دیگر گزینه های موجود نیز می توان به فیلتر های رنگی، Panorama، Slow Shutter و GIF اشاره کرد که مورد آخر برای ثبت تصویر و ایجاد فایل GIF از روی آن کاربرد دارد.

در پایان لازم به ذکر است که سازنده امکان تعیین ترتیب نمایش این حالت ها را برای کاربر فراهم کرده و گزینه های دیگری نیز برای دانلود ارائه شده اند که از جمله آنها می توان به تایم لپس، دابل اکسپوژر و عکاسی با فرمت RAW اشاره کرد و احتمالاً در آینده به تعدادشان افزوده نیز خواهد شد.

در مورد کیفیت ثبت تصاویر نیز لازم است بگوییم «آر ۷ پلاس» از این نظر عملکرد مناسبی دارد. رنگ ها به شکل طبیعی ثبت می شوند، وایت بالانس به خوبی تنظیم می گردد و میزان نویز و جزئیات نیز کاملاً قابل قبول است.

IMG20151029103555

عکاسی در شب هم روند مشابهی دارد و در مجموع می توان گفت مجموعه فلش و دوربین ارائه شده در این تلفن هوشمند برای عکاسی عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، خصوصاً بخش فوکوس خودکار لیزری که بسیار سریع و دقیق عمل می کند و تقریبا هرگز به نارضایتی شما منجر نخواهد شد.

IMG20151017192637

البته فلش دوگانه گاهی به دلیل نورسنجی اشتباه دستگاه ممکن است عملکرد نادرستی داشته باشد و با چندبار تکرار تصویر برداری از یک زاویه ثابت، تصاویری به دست بیاورید که برخی از آنها سفیدتر از حالت طبیعی و برخی دیگر زرد هستند.

دوربین «آر ۷ پلاس» همچنین قادر است ویدیوها را با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه یا رزولوشن ۷۲۰ و نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کند، اما در مورد کیفیت فیلم های ثبت شده باید بگوییم به اندازه عکس ها مطلوب و از جزئیات بالا برخوردار نیستند.

در پایان این بخش می توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین «آر ۷ پلاس» را مشاهده نمایید.

سخت افزار

oppo (60)

«آر ۷ پلاس» به چیپست ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۱۵ مجهز است که یک مدل میان رده رو به بالا به حساب می آید. این چیپست از ۴ هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و ۴ هسته دیگر با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم بهره می برد.

نسخه کوچکتر این محصول نیز از مشخصات مشابهی برخوردار است اما نمایشگر بزرگتر «آر ۷ پلاس» موجب می شود در مورد عملکرد این فبلت اندکی تردید داشته باشیم.

برای بررسی این موضوع به بنچمارک Antutu روی آوردیم که عملکرد چیپست را به شکل کلی سنجش می کند و «آر ۷ پلاس» با کسب امتیاز حدود ۳۸ هزار نشان داد در سطح برخی پرچمداران ۲ سال گذشته Galaxy Note 4 و LG G3 قدرت دارد، اما رقبای جدیدتر (و البته گران تر) مثل نکسوس ۶ به مراتب در سطح بالاتری از آن قرار می گیرند.

Oppo R7 Plus Digiato SC12

در دنیای واقعی هم عملکرد این چیپست تایید کننده امتیاز به دست آمده است. «آر ۷ پلاس» وظایف پردازشی خود را به شکل قابل قبولی انجام می دهد اما گاهی هنگام ناوبری در رابط کاربری و اجرای اپلیکیشن ها ممکن است با تاخیرهای کوتاهی مواجه شوید.

Geekbench نیز گزینه دیگری است که عملکرد هسته های چیپست را به شکل تکی و چندتایی مورد ارزیابی قرار می دهد. پردازنده ۸ هسته ای فبلت آپو در این بخش عملکرد بسیار مناسب تری از خود به نمایش گذاشت و با ثبت امتیازهای حدود ۷۰۰ و ۳۰۰۰ در کنار رقبای گران قیمت خود مثل نکسوس ۶ و Galaxy A8 سامسونگ قرار گرفت.

Oppo R7 Plus Digiato SC11

اختلاف این دو بنچمارک این بار تردید هایی در مورد عملکرد واحد پردازش گرافیکی ادرینو ۴۰۵ دستگاه به بار آورد که برای رفع آن، بازی های مختلفی را روی فبلت آپو نصب کردیم.

در نهایت تردید ها تاحدودی درست از آب درآمدند، هرچند «آر ۷ پلاس» بدون مشکل از پس اکثر بازی های فعلی بر می آید، اما هنگام اجرای برخی نمونه های سنگین مثل Asphalt 8 یا Modern Combat 5 باید توقع مواجه شدن با افت فریم را داشته باشید.

این فبلت ضمناً به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که البته حدود ۲۳ گیگابایت از آن در اختیار کاربر قرار دارد و در صورت نیاز به فضای بیشتر می توانید از کارت حافظه MicroSD تا ۱۲۸ گیگابایت استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید کارت حافظه و سیم کارت دوم هردو در یک قسمت قرار می گیرند و برای استفاده باید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

حسگر اثر انگشت

oppo (55)

حسگر اثر انگشت «آر ۷ پلاس» در محل مناسبی از پشت بدنه تعبیه شده است و انگشت کاربر به سادگی روی آن قرار می گیرد. یک ثانیه پس از لمس حسگر قفل دستگاه باز شده و صفحه خانگی نمایان می شود.

Oppo R7 Plus Digiato SC13

علاوه بر این می توانید از اثر انگشت برای قفل گذاشتن و باز کردن اپلیکیشن ها نیز استفاده کنید. این حسگر ضمناً توانایی تشخیص تا ۵ اثر انگشت مختلف را داراست.

موسیقی

oppo (44)

«آر ۷ پلاس» از یک اسپیکر در پشت بدنه برخوردار است که هرچند بلندی صدای مناسبی دارد، اما محل قرار گیری آن باعث شده نتوانید موقع نمایش ویدیو، دستگاه را به پشت روی میز قرار دهید.

این اسپیکر از نظر تفکیک، میزان نویز و قدرت بیس عملکرد متوسطی دارد و در مجموع می توان عمده ترین نقطه قوت آن را بلندی صدا در نظر گرفت.

آپو از نظر نرم افزاری امکانات خاصی برای محصول خود در نظر نگرفته و تنها به ارائه Dirac HD Sound بسنده شده که قرار است کیفیت پخش صدا در هدفون را افزایش دهد، اما در واقعیت تاثیرات عجیبی دارد که ممکن است از خیر استفاده کردنش بگذرید.

هدفون ارائه شده همراه دستگاه نیز یک مدل کاملا معمولی به شمار می رود که عملکرد آن نیز مثل اسپیکر «آر ۷ پلاس» در سطح متوسط قرار دارد و هرچند از تفکیک صدای نسبتاً قابل قبولی برخوردار است، اما نمی توان نقطه قوت خاصی برایش متصور شد.

امکانات ارتباطی

oppo (32)

«آر ۷ پلاس» از دو سیم کارت نانوی 4G پشتیبانی می کند که البته جایگاه سیم کارت دوم با کارت حافظه یکی است و برای استفاده لازم است بین آنها انتخاب کنید.

این تلفن هوشمند از نظر نرم افزاری نیز به موارد مورد نیاز برای تماس و پیام رسانی مجهز است و به شکل پیش فرض از زبان و تایپ سوایپ فارسی پشتیبانی می کند.

Oppo R7 Plus Digiato SC14

از دیگر امکانات ارتباطی دستگاه نیز می توان به وای فای دو بانده نسخه a/b/g/n/ac و بلوتوث ۴.۰ اشاره کرد.

NFC، رادیو و فرستنده مادون قرمز از جمله امکانات غایب در این بخش هستند.

باتری

oppo (59)

فبلتی به اندازه «آر ۷ پلاس» به یک باتری قدرتمند نیز نیاز دارد و آپو با انتخاب ظرفیت ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعت، این بخش را به یکی از جذاب ترین ویژگی های تلفن هوشمند خود تبدیل کرده است.

این باتری در تست پخش ممتد ویدیو با ثبت زمان نزدیک به ۱۸ ساعت نشان داد با وجود نمایشگر بزرگ، کاربر می تواند با هر شارژ و برای استفاده ترکیبی، بیش از ۲ روز روی همراهی دستگاه حساب باز کند.

سازنده البته تنها به ظرفیت بالا بسنده نکرده و حالت Super Power saving را نیز برای رابط کاربری خود در نظر گرفته که با فعال کردن آن می توانید به مدت طولانی قابلیت های تماس، پیام رسانی و ساعت دستگاه را در اختیار داشته باشید.

Oppo R7 Plus Digiato SC15

این باتری غول آسا البته تردید هایی را در زمینه زمان مورد نیاز برای شارژ دستگاه به ذهن متبادر می کند، اما سازنده برای رفع چنین مشکلی فناوری شارژ سریع خود را به نام VOOC توسعه داده است.

در حقیقت می توان گفت «آر ۷ پلاس» از ۲ باتری مجزا برخوردار است که به شکل همزمان شارژ می شوند، موضوعی که موجب می شود زمان مورد نیاز برای شارژ بدون فشار آمدن به باتری، نصف گردد.

با وجود چنین قابلیتی می توانید این تلفن هوشمند را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۷۵ درصد شارژ کنید و شارژ کامل نیز کمتر از ۱۰۰ دقیقه زمان خواهد برد. همچنین بر اساس اعلام سازنده یک شارژ کوتاه ۵ دقیقه ای برای ۲ ساعت مکالمه با دستگاه کافی خواهد بود.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت و طراحی
  • عملکرد باتری
  • کیفیت دوربین پشت و جلو
  • حسگر اثر انگشت
  • درگاه کارت حافظه

نکات منفی

  • واحد پردازش گرافیکی
  • محدودیت پویایی رنگ های نمایشگر

جمع بندی

oppo (31)

آپو در نزدیکی پایان نخستین دهه فعالیت خود به خوبی مراحل بلوغ را طی کرده و قادر است محصولات با کیفیتی تولید کند که از قابلیت های جذاب و فناوری های اختصاصی سازنده برخوردار هستند.

«آر ۷ پلاس» بدون شک یکی از این محصولات به شمار می رود. اگر به تلفن هوشمندی نیاز دارید که نمایشگر بزرگ و قابل قبولی داشته باشد، عکس های مناسبی ثبت کند و با هر شارژ بتوانید روی همراهی حداقل دو روزه آن حساب باز کنید، فبلت جدید OPPO با ۴۷۰ دلار چنین ویژگی هایی را در اختیارتان خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • دکتر
    دکتر | ۱۹ آبان ۱۳۹۴

    این ک میت 7 هواویه فقط اسمش عوض شده ??

  • رضا ز
    رضا ز | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    من دیگه هر کی بگه هواوی کپی میکنه من...
    دیگه حالا لگید این کپی از آیفون و هواوی هست
    یا هواوی کپی آیفون؟

  • younes
    younes | ۹ آبان ۱۳۹۴

    چقد مقایسش کردن تو این بررسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی