ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به مناسبت 60 سالگی بیل گیتس؛ نگاهی به زندگی پربار موسس مایکروسافت

روز گذشته، بیل گیتس، موسس و مدیرعامل پیشین شرکت معظم مایکروسافت 60 ساله شد. وی در طول زندگی خود موفقیت های بسیاری کسب کرده که رساندن مایکروسافت به اوج شکوه اش قطعا مهم ترین آن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

روز گذشته، بیل گیتس، موسس و مدیرعامل پیشین شرکت معظم مایکروسافت 60 ساله شد. وی در طول زندگی خود موفقیت های بسیاری کسب کرده که رساندن مایکروسافت به اوج شکوه اش قطعا مهم ترین آن ها بوده است.

وی هم اکنون با ثروتی معادل 79.4 میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد دنیاست اما تمام سرمایه کنونی وی با رنج و تلاش بسیار به دست آمده است.

اگرچه گیتس در زندگی شخصی اش برای تفریح و سرگرمی خود هیچ کم نگذاشته، اما در طول عمر خود میلیاردها دلار به خیریه های مختلفی از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس بخشیده است.

به مناسبت 60 سالگی این مرد بزرگ، نگاهی خواهیم داشت بر زندگی پر بار وی. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1
بیل گیتس در تاریخ 28 اکتبر سال 1955 در سیاتل آمریکا متولد شد. پدر او یک وکیل و مادرش معلم مدرسه بود. اگرچه اندکی شیطنت داشت اما پسر فوق العاده ای بود. به عنوان یک نوجوان، تمایل اش برای یادگیری دانش آنقدر زیاد بود که تمام کتاب دانش نامه World Book را از ابتدا تا انتها خواند.
2
والدین اش تصمیم گرفتند وی را به مدرسه Lakeside بفرستند، جایی که بیل با پال آلن، دیگر موسس مایکروسافت آشنا شد. وی بارها علت موفقیت هایش در آن سنین را مدیون ابزارهایی که مدرسه در اختیارش قرار داده بود می دانست و حتی در یک سخنرانی که سال 2005 در این مدرسه انجام داد به برخی از آن ها اشاره کرد.
3
بعد از فارغ التحصیلی از Lakeside، به هاروارد رفت. اگرچه در ابتدا به مطالعه قانون و وکالت پرداخت اما بعدها رشته خود را به ریاضیات و علوم کامپیوتر تغییر داد.
4
هاروارد جایی است که گیتس با استیو بالمر آشنا شد، کسی که بعدها به سمت مدیرعاملی این شرکت رسید. این دو هنوز هم دوستان خوبی برای یکدیگر هستند.
5
دو سال از تحصیل بیل در دانشگاه می گذشت که وی رشته تحصیلی اش را رها کرد و به همراه آلن، مایکروسافت را تاسیس کردند. اگرچه گیتس موفق نشد هیچ مدرکی از هاروارد کسب کند اما در سال 2007، هاروارد به وی مدرک دکترای افتخاری اهدا نمود.
6
در حالی که وی هنوز مشغول تحصیل بود، ساخت نرم افزار برای MITS Altair، اولین کامپیوتر شخصی دنیا را آغاز کرد. در سال 1977، گیتس و آلن به آلبوکرکی، نیو مکزیکو رفتند تا در کمپانی MITS کار کنند. در تصویر زیر می توانید 11 کارمند ابتدایی مایکروسافت را ببینید.
7
در سال 1979، گیتس و آلن به خانه بازگشتند تا مایکروسافت را تاسیس کنند.
8
مایکروسافت در سال 1985 ویندوز را منتشر کرد و در سال 1986 عرضه عمومی سهام مایکروسافت آغاز شد. سال بعد، بیل گیتز 31 ساله یک میلیاردر بود.
9
در سال 1995، گیتس به پولدارترین فرد جهان بدل گشت، لقبی که هم اکنون نیز یدک می کشد. در آن زمان سرمایه وی 12.9 میلیارد دلار برآورد شد.
10
در سال 1998، مایکروسافت به جرم سوء استفاده از قدرت نرم افزاری خود دادگاهی شد. در آن دوران، چهره گیتس در میان عموم مردم چندان مثبت نبود.
11
گیتس با ملیندا، همسرش، طی یک کنفرانس خبری در سال 1987 آشنا شد. وی یک کارمند مایکروسافت بود که بعدها به سمت مدیریت نیز رسید. آن ها در سال 1994 ازدواج کردند و در پی آن، ملیندا از مایکروسافت خارج شد تا کارهای خیریه ی معروف شان را پی بگیرد.
12
بیل، ملیندا و هر سه فرزندشان در خانه ی عظیم شان در واشنگتن زندگی می کنند. این خانه علاوه بر اینکه مجهز به تکنولوژی های عجیبی نظیر سیستم صوتی زیر آب است، دارای مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع نیز هست. گاراژ خانه ی گیتس می تواند تا 23 ماشین را در خود جای دهد و ارزش کلی این بنا 121 میلیون دلار است، تنها گوشه ای از ثروت عظیم گیتس.
13
بیل گیتس عاشق کتاب خواندن است و به همین دلیل، بسیاری از اتاق های خانه اش پر از کتاب شده. حتی گفته شده که وی یک دلال کتاب را به استخدام خود درآورده تا آرشیو کتاب هایش را تکمیل کند. برای مثال، متون لئوناردو داوینچی از قرن 15، بخشی از دارایی های میلیون دلاری وی هستند.
14
علاوه بر کتاب، وی به هنر نیز علاقه مند است. او چندین تابلو نقاشی بسیار گران قیمت در اختیار دارد.
15
در سال 2013، گیتس مبلغ 8.7 میلیون دلار پرداخت تا یک خانه دیگر در فلوریدا خریداری کند. پیش از خرید آن، گیتس یک بار این خانه را برای دخترش جنیفر اجاره کرده بود تا به مسابقات اسب سواری اش برسد. این خانه چندین ویژگی جذاب برای علاقه مندان به اسب سواری دارد که اسطبل مخصوص و فضای تمرین از جمله آن هاست.
16
در سال 2014، گیتس با مبلغ 18 میلیون دلار، یک مزرعه 228 هکتاری در کالیفرنیا خرید تا اسب هایش را در آنجا پرورش دهد. 
18
گیتس پسرش را به سفرهای علمی-آموزشی بسیاری می برد. از معادن گرفته تا نیروگاه های برق و ...
19
گاهی اوقات، گیتس به گرینلند می رود تا در منطقه ای آرام و کم جمعیت استراحت کند.
20
بیل از نوجوانی اش علاقه عجیبی به سرعت داشت. طی چند سال وی چندین ماشین از فراری، پورش، مرسدس، جگوار و ... خریداری کرد. در همان سال های ابتدایی مایکروسافت، وی دست به خرید Porsche 911 زد.
21
در سال 1977، پال آلن مجبور شد تا گیتس را از بازداشت بیرون آورد. ماشین اش هم سال 2012 طی یک حراجی در سال 2012 فروخته شد. 
23
تنیس بازی کردن از علاقه مندی های گیتس است. در این تصویر جف بزوس و بیل گیتس را طی یک بازی برای خیریه در سال 2001 مشاهده می کنیم.
24
وارن بافت، یکی از شناخته شده ترین چهره های اقتصاد آمریکا و یکی از نوابغ سرمایه گذاری است. بیل گیتس هر بار که فرصتی پیش آید از بافت حرفی به میان می آورد و او را در زمره بهترین دوستان خود می داند. این دو با یکدیگر بارها سفر کرده اند و بافت میلیاردها دلار به خیریه ی ملیندا و بیل گیتس کمک کرده است.
25
گیتس سال 2000 از سمت مدیرعاملی مایکروسافت کناره گرفت و صرفا یک عضو از هیئت مدیره باقی ماند. او حالا مشاور تکنولوژی ساتیا نادلا است. وقتی که گیتس زمان آزاد پیدا کند، به همراه همسرش به آفریقا و دیگر کشورهای فقیر دنیا سفر می کنند تا کارهای موسسه خیریه شان را پیش ببرند.
26
بنیاد بیل و ملیندا گیتس تا به حال روی پروژه های مختلفی کار کرده اند. از درمان بیماری ها گرفته تا توسعه منابع غذایی در کشورهای فقیر. وی همچنین میلیون ها دلار صرف سیستم آموزشی در ایالات متحده کرده است.
27
گفته شده که گیتس در سال 1997، مبلغ 21 میلیون دلار پرداخت کرد تا جت خصوصی اش را خریداری کند. با توجه به فعالیت های خیریه اش، این هواپیما بسیار کارآمد خواهد بود.
28
در سال 2010، بیل و ملیندا به همراه وارن بافت کمپین The Giving Pledge را آغاز کردند که میلیاردرها را به اهدای حداقل نیمی از ثروت خود برای اهداف بشردوستانه تشویق می کرد. پال آلن، لری الیسون و مارک زاکربرگ در میان این افراد هستند.
29
گیتس روی چندین استارتاپ کوچک نظیر Hampton Creek نیز سرمایه گذاری کرده است. این استارتاپ قصد دارد تا یک جایگزین گیاهی برای تخم مرغ بیابد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    نمیدونم چی بگم فقط باید بگو در توصیف بیل هر چی بگیم کم گفتیم کاش 4 تا مث بیل تو کشور ما بود.بیل عزیزم از خدا میخوام زندگی پر سعادت رو کماکان ادمه بدی .همه دوست داریم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی