ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی ال جی از سه ماهه اخیر منتشر شد؛ ثبت زیانی ۶۷.۸ میلیون دلاری توسط بخش تلفن های هوشمند

اگر تا به حال شک داشتید که کمپانی ها برای کسب درآمد از تلفن های هوشمند اندرویدی در رنج و عذاب هستند، این شک مطمئناً از امروز به بعد به یقین بدل خواهد شد. در همین ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اگر تا به حال شک داشتید که کمپانی ها برای کسب درآمد از تلفن های هوشمند اندرویدی در رنج و عذاب هستند، این شک مطمئناً از امروز به بعد به یقین بدل خواهد شد. در همین راستا ساعاتی پیش ال جی به شکل رسمی گزارش مالی خودش از سه ماهه ی اخیر را منتشر کرد و بر اساس این گزارش واحد موبایل کمپانی مذکور متحمل زیانی ۶۷.۸ میلیون دلاری گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شرایط یاد شده در حالی رقم می خورد که پیش از این نیز ذکر گشته بود برند قدرتمند ساکن کره جنوبی از هر اسمارت فون خود تنها عایدی ۱.۲ سنتی نصیبش می شود؛ رقمی بسیار ناچیز که می تواند کلیت یک کسب و کار را زیر سئوال ببرد.

ال جی هم اکنون باور دارد عرضه ی موبایل های تازه اش یعنی نکسوس ۵ اکس و V10 می توانند اوضاع را قدری بهبود بخشیده و کمی از رنج و عذاب ها بکاهند. ناگفته نماند شرکت مورد بحث تنها تولید کننده ی دیوایس های مبتنی بر پلتفرم موبایلی گوگل نیست که با روزهایی بسیار سخت دست و پنجه نرم می کند، پس از رو به زوال رفتن HTC، سونی هم امروز گزارش مالی خودش را منتشر کرد که مطابق داده های موجود در آن واحد موبایل این غول تکنولوژیک ژاپنی در هر روز ۱.۹ میلیون دلار زیان رقم می زند.

فراموش نشود که در رابطه با سایر بخش های ال جی به غیر از موبایل، اوضاع بسیار خوب و آسمان کاملاً روشن و آفتابی است. برای مثال قسمت تولید تلویزیون های 4K از نوع OLED توانسته در آمریکای لاتین و ایالات متحده فروش مطلوبی را تجربه کند.

به صورت کلی این روزها افراد بیشتری تمایل دارند تا تلویزیون های خود را عوض کره و یکی از محصولات تازه به بازار آمده ی ال جی را خریداری نمایند. ضمناً واحد مذکور حالا قادر است تولیداتش را با هزینه ی تمام شده ی کمتری آماده سازی کند و علیرغم کاستن از قیمت نهایی آنها باز هم حاشیه سود بیشتری را کسب می نماید.

بخش لوازم خانگی نیز عایدی ۲۰۱ میلیون دلاری را تنها از فروش ماشین های لباسشویی و دستگاه های تهویه مطبوع داشته و قادر بوده بر درآمدهای مالک خود به شکل مثبتی اثر گذاری کند. به نظر می آید همچون سونی، ال جی هم تنها در عرصه ی تلفن های هوشمند با چالش جدی مواجه است و باید دید سیاست های آتی آنها می تواند اوضاع را تغییر دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آرش امیری
    آرش امیری | ۸ آبان ۱۳۹۴

    واقعا حق ال جی این نیست، بشخصه با جی4 چند ماهی کار کردم و میتونم بگم وااااقعا گوشی خیلی خوبیه، ولی چی بگم که اصلا بازار خوبی نداره...

  • مرتضی
    مرتضی | ۷ آبان ۱۳۹۴

    جی 3 بگیر نگیر زیاد داشت،خودشونم تو مراسم رو نمایی جی 4 گفتن مدل قبلیمون زیاد جالب نبود،ال جی مثله سونی فقط مشکل بازاریابی داره،و گرنه کیفیتشون عالیه.

  • saeid
    saeid | ۷ آبان ۱۳۹۴

    سونی بخاطر خرید اریکسون ضرر مالی منفی تو حسابشه و بخاطر نداشتن تبلیغات فروشش ضعیف شده. الجی دیگه چرا که تبلیغاتش از سر و کول همه بالا میره؟!!

  • رامین
    رامین | ۷ آبان ۱۳۹۴

    همه انتظارات بالایی از G4 داشتیم که براورده نشد و فروش خوبی نداشت و نداره.ولی به شخصه از V10 خیلی خوشم اومده.

  • کامران
    کامران | ۷ آبان ۱۳۹۴

    زیان حق الجی نیست گوشی های با کیفیت وارزان قیمت تولید میکنه الجی جی 3فوق العاده بود جی 4رو استفاده نکردم

مطالب پیشنهادی