ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدئویی در هفته ای که گذشت [2 الی 9 آبان]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدیوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور مقالات هفته

بررسی بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection؛ حماسه ی ناتی داگ

بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection بیش از آن که یک بازی ویدئویی باشد، سفری در تاریخ است. از یک سو، گیمر در مکان های تاریخی، مقبره های چندین هزارساله و ده ها محل تاریخی دیگر پا می گذارد. اما از سوی دیگر، با این کالکشن می توانیم نگاهی داشته باشیم بر روند تبدیل شدن آنچارتد به یکی از برترین فرنچایزهای تاریخ.

مشاهده ی این که ناتی داگ چطور از سبک کاری پیشن خود و عناوینی نظیر Jak And Daxter یا Crash فاصله گرفت و یکی از بهترین عناوین اکشن ادونچر را پدید آورد، در نوع خود بسیار جالب توجه است. آنچارتد امروزه یکی از شناخته شده ترین IPهای روز دنیاست و شاید اگر این بازی وجود نداشت، شاهد عرضه ی بازی های دیگری چون The Last of Us هم نبودیم.

استودیوی بلوپوینت این وظیفه را عهده دار شد تا نسخه ی بازسازی شده ی سه نسخه ی ابتدایی بازی را برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر کند. این استودیو پیش از این هم سابقه ی کار در همین حوزه را در کارنامه ی خود داشته و همه چیز حاکی از آن است که به خوبی به کار خود واقف است.

آنچارتد ناتان دریک کالکشن، چیزی بسیار بیش تر از یک بازی بازسازی شده ی صرف است و بلوپوینت از تمام توانایی ها و منابع مالی خود بهره برده تا بهترین تجربه ی ممکن را برای گیمر به ارمغان آورد.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

آیا بانی راس می تواند ناجی اکس باکس وان باشد؟

15 ژوئن 2015 فرا رسیده است و تا 30 دقیقه دیگر، بانی راس، مدیری که در صدر امور ارزشمندترین بازی تاریخ مایکروسافت است باید روی استیج برود و در مهم ترین کنفرانس سال، E3، پیش نمایشی از بازی Halo 5: Guardians را به نمایش گذارد، عنوانی که تاریخ 27 اکتبر (5 آبان ماه) برای عرضه جهانی آن در نظر گرفته شده بود.

هیلو 5 که سه سال در مسیر توسعه بود، به شکل گسترده ای یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2015 بود. بانی راس 48 ساله که مدیریت استودیو 343Industries را به عهده دارد، از ابتدا تا انتهای ساخت این بازی درگیر ماجراهای کلان مدیریتی بوده است. وی 600 کارمند دارد و باید بودجه ای بالغ بر 100 میلیون دلار را طی سه سال به بهترین شکل ممکن صرف پروژه می کرده (البته این یک رقم پیش بینی شده برای پروژه ای در این ابعاد است و مایکروسافت رقمی را تاکنون نشر نداده است).

هیلو 5، یک سرمایه گذاری بزرگ برای برگرداندن اکس باکس وان به نبردی مستقیم با کنسول محبوب سونی، پلی استیشن 4 است. سرنوشت اکس باکس، از همان ابتدا با هیلو گره خورده بود. پانزده سال پیش، مدیران مایکروسافت اغراق کردند که اگر هیلو نبود، اکس باکس قطعا شکستی کمرشکن را متحمل می شد. و حالا، بانی راس باز هم می گوید هیلو، راهی است برای نشان دادن قدرتمندی های اکس باکس: «هیلو به طور کل در ارتباط با نوآوری و به پیش راندن تکنولوژی ماست.»

با قدی متوسط، موهای بلند قهوه ای و لبخند ملیح همیشگی اش بر لب، راس بسیار آدم رک گویی است و هیچ شباهت ظاهری به مهندسین و همکاران خود ندارد. در حالی که بازی سازها عمدتا تی شرت ها و لباس هایی بر تن می کنند که گویای هویت گیک گونه ی آن هاست، راس ترجیح می دهد ژاکت، جین و بوت های چرم به رنگ سیاه بپوشد.

اگر مضطرب باشد این احساس را به خوبی می پوشاند و خودش را قدرتمند نشان می دهد. با این حال، زمانی که تری میرسون، رئیسش وارد شد از جایش پرید و گفت ‘ببخشید، رئیسم آمد’. میرسون، یکی از مدیران بالارتبه مایکروسافت در حقیقت رئیسِ رئیس راس است.

رئیسِ رئیس همه شان، ساتیا نادلا پس از هشت سال، اولین مدیرعامل مایکروسافت بود که در E3 حاضر می شد. این E3 با باقی مراسم ها فرق داشت و نمایش Halo 5: Guardians یکی دلایل آن محسوب می شود.

اثرگذاری هیلو بسیار گسترده بوده. طی 14 سال گذشته، خریداران، 4.6 میلیارد دلار برای داشتن محتوایی مرتبط با هیلو هزینه کرده اند که قریب به 25 درصد این رقم، از طریق ابزارهای جانبی و غیر گیم حاصل شده است. از ورژن های مخصوص مونوپولی گرفته تا لباس ویژه اسپارتان ها با قیمت 450 دلار.

اولین کتاب هیلو با نام Halo: The Fall of Reach زمانی انتشار یافت که هنوز بازی اول ساخته نشده بود. در آن زمان تصور بر این بود که پیتر جکسون، کارگردان سه گانه ارباب حلقه ها ممکن است یک فیلم براساس هیلو بسازد. اما حالا استیون اسپیلبرگ است که مشغول ساخت سریال تلویزیونی آن شده.

وقتی از جاه طلبی های او در مورد هیلو پرسیده می شود، راس همیشه به استار وارز و دوران کودکی اش اشاره می کند: «ما که حالا سن و سالی داریم، دورانی در صف ایستادیم تا استار وارز را تماشا کنیم.

ما حالا مشابه آن را با هیلو تجربه می کنیم. بسیاری از پدر و مادرها و والدینی که هیلو بازی کردن را در 20 یا 30 سالگی آغاز کردند، حالا کودکانی دارند که در صف خرید اسباب بازی های هیلویی ما قرار می گیرند.»

هیلو در حال تبدیل شدن به یک پدیده بزرگ، به خصوص در ایالات متحده آمریکا است و مایکروسافت در تلاش است تا گنجینه اش را حفظ کند.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

12 نکته کلیدی برای به دست آوردن موفقیت در FIFA 16

cover

FIFA 16 آخرین نسخه از سری FIFA، تغییرات زیاد در گیم پلی به خودش دیده و اگر از بازیکنان نسخه های قبلی FIFA بوده اید، تاکتیک های قبلی تان شاید کمک چندانی به شما نکنند. به همین دلیل بر آن شدیم تا 12 نکته مقدماتی به شما ارائه کنیم تا بتوانید خودتان را با این تغییرات وفق بدهید و نسبت به حریف برتری پیدا کنید.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

راهکار های مقدماتی برای موفقیت در Pro Evolution Soccer 2016

آخرین نسخه از سری شبیه ساز فوتبال کونامی یعنی Pro Evolution Soccer 2016، چندی پیش عرضه شد و توانست نظر اکثر منتقدین را به خود جلب کند. ظاهرا بعد از چند سال درجا زدن و عقب ماندن از رقیب دیرینه خود، یعنی FIFA، بالاخری این سری بازی موفق شده به خودش آید و به روز های اوجش بازگردد.

از همین رو بسیاری از طرفداران فیفا، بر آن شده اند تا نیم نگاهی هم به PES 2016 داشته باشند. اما اگر به گیم پلی FIFA عادت کرده اید و برای اولین بار می خواهید PES را تجربه کنید، کار سختی خواهید داشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا نکاتی پایه ای برای موفقیت در PES را برای تان بازگو کنیم.

کنفرانس سونی در هفته گیم پاریس 2015

سونی پس از پشت سر گذاشتن گیمزکام و غیبت در بزرگ ترین رویداد اروپایی گیم سال، حالا قصد دارد در هفته گیم پاریس، چند روزی مخاطبین را از سراسر اروپا به فرانسه کشانده تا خود را آماده ی تعطیلات آخر سال کند.

در همین راستا، کنفرانس گیمزکام نیز کنسل شد و حالا در حال برگزاری است. گفته شده که سونی می خواهد چند بازی جدید را برای پلی استیشن 4 رونمایی کند و بخشی از کنفرانس نیز به نمایش محتوای اختصاصی برای کاربران اروپایی اختصاص یافته.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

فلش بک: نگاهی به بازی قدیمی Flower

یادش بخیر؛ سال ها پیش، دنیا برای همه ی ما رنگ و بوی دیگری داشت. آن موقع ها، دل مشغولی هایمان کمتر بود و می توانستیم ساعت ها پای کنسول هایمان بنشینیم و در دنیای رنگارنگ بازی های مختلف غرق شویم. بازی هایی که گاه خنده دار بودند و گاه اشک را از چشمانمان سرازیر می کردند.

گاه چنان لذتبخش بودند که تا تمام اش نمی کردیم، از جای خود تکان نمی خوردیم و گاه چنان سخت و آزار دهنده که بعد از چند دقیقه کنارش می گذاشتیم. دنیای کوچک صفحه ی تلویزیون، مرز بین واقعیت و تخیل را می شکست و همه چیز را تحت تاثیر قرار می داد.

مهم نیست امروز طرفدار چه بازی هایی هستیم و چه کنسولی داریم؛ مهم این است که در سالیان دور، بازی ها دور از تمام حواشی و به سادگی هرچه تمام تر، به دنیای کوچک و محدود ما، زیبایی و رنگ طراوت می بخشیدند. بیایید چند لحظه همه چیز را کنار بگذاریم و به آن روزها بیندیشیم.

دو استودیوی سانتا مونیکا و ThatGameCompany، جز برترین و شناخته شده ترین استودیوهای بخش سرگرمی های کامپیوتری سونی به شمار می روند و دائما با بازی های انحصاری خود، طرفداران کنسول های این کمپانی خوش نام را به وجد می آورند. ThatGameCompany در دهه ی اخیر، سه بازی فوق العاده برای کنسول های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 عرضه کرده که هر یک به نوبه ی خود، حرف های بسیار برای گفتن داشته اند.

آخرین اثر این استودیوی خوش ذوق، Journey بود که به جرئت توانست موجی از هیجان را در صنعت بازی پدید آورد و البته جوایز بسیاری به خود اختصاص داد. اما پیش از عرضه ی Journey، بازی دیگری به نام Flower وجود داشت که انصافا یکی از متفاوت ترین بازی های تمام تاریخ به شمار می رود.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

بخش دوم - مرور اخبار هفته

لانچ تریلر بازی Call of Duty: Black Ops 3 منتشر شد [تماشا کنید]

امروز، اکتیویژن و Treyarch لانچ تریلر بازی محبوب و بسیار مورد انتظار Call of Duty: Black Ops 3 را منتشر کردند. همان طور که می شد پیش بینی کرد، تریلر جدید پر است از صحنه های اکشن و پر زد و خورد.

اکتیویژن انتظار دارد که بعد از عرضه ی نسبتا موفقیت آمیز نسخه ی بتا بلک آپس 3، بازی فروش خوبی را تجربه کند و بتواند بعد از فروش کم نسخه های Ghosts و Advanced Warfare (البته نسبت به خود سری کال آو دیوتی!) بار دیگر رکوردهای فروش را جا به جا کند.

نسخه ی سوم بازی بلک آپس، همانند نسخه ی قبلی در آینده به وقوع می پیوندد و سازندگان اعلام کرده اند که در نسخه های نسل هفتم بازی، خبری از بخش داستانی نیست و گیمرها باید به بخش چندنفره روی این کنسول ها بسنده کنند. گیمرهای نسخه های نسل هشتم و پی سی بازی نیز می توانند از همان ابتدا و بدون نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل داستانی، به هر مرحله ای که می خواهند دسترسی داشته باشند.

کال آو دیوتی: بلک آپس 3، در تاریخ 6 نوامبر (برابر با 15 آبان) برای پلتفرم های اکس باکس 360، اکس باکس وان، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و پی عرضه خواهد شد. در پایین می توانید تریلر جدید بازی را نیز تماشا کنید.

مایکروسافت احتمال انتشار هیلو 5 روی ویندوز را رد کرد

روز گذشته برایتان نوشتیم که بنابر گفته ی فرانک اُکانر، کارگردان بازی هیلو 5 «احتمال زیادی وجود دارد که بازی روی پی سی نیز عرضه شود» و این موضوع سبب شد که موجی از عکس العمل های مختلف و بعضا خشمگینانه از سوی طرفداران به سمت مایکروسافت سرازیر شود.

اما مدیر بخش تبلیغات مایکروسافت، آرون گرینبرگ، به تازگی توییتی منتشر کرده است و به طرفداران اطمینان داده که نسخه ی پنجم بازی هیلو به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت ساخته شده و برای پلتفرم دیگری عرضه نخواهد شد. گرینبرگ در توییت خود نوشت:

این موضوع حقیقت ندارد. بازی به صورت انحصاری برای اکس باکس وان ساخته شده است.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، همان طور که خود اُکانر نیز گفت، تمام این سخنان جنبه ی فرضی داشتند. این موضوع که بازی براساس پلتفرم اینتل ساخته شده و پورت آن روی پی سی کار چندان دشواری نخواهد بود، بدین معنا نیست که لزوما بازی روی پلتفرم دیگری عرضه خواهد شد.

هم چنان باید منتظر ماند و دید که تکلیف بازی هیلو 5 روی پی سی چه خواهد بود؛ اما اگر علاقه مند به تجربه این عنوان روی اکس باکس وان هستید باید تا روز 5 آبان منتظر بمانید.

تاون هال 11 برای Clash of Clans تایید شد

در جریان مراسم ClashCon که هم اکنون در کشور فنلاند در حال برگزاری است، استودیو سوپرسل خبر از آپدیت بزرگ بعدی برای Clash of Clans داد. کاربران حالا می توانند ساختمان اصلی خود را به مرحله 11 آپدیت کنند و ساختمان ها و دیوارهای جدید و بیشتر دریافت نمایند.

در حال حاضر، اجتماع بزرگی در شهر هلسینکی فنلاند تشکیل شده و طرفداران به تماشای بازی تیم های بزرگ می پردازند. همین حالا با مراجعه به یوتوب یا توییچ می توانید مراسم را به صورت زنده دنبال کنید و در وبسایت اصلی کلش آو کلنز نیز نظر خود را در مورد تیم برنده اعلام نمایید.

1200 بازیکن یا به عبارتی کلشر، از 39 کشور دنیا خود را به هلسینکی رسانده اند تا در بزرگ ترین رویداد تاریخ Clash of Clans شرکت کرده و به نوعی در آن سهیم باشند. علاوه بر ساختمان لول 11، یک ساختمان دفاعی جدید و همچنین یک هیرو یا قهرمان دیگر نیز معرفی شدند که البته جزئیات زیادی در مورد آن ها بیان نشده است.

هیرو و ساختمان دفاعی جدید نیاز به آپگرید تاون هال دارند، بنابراین طلاها و اکسیرهای خود را برای آپگریدهای جدید آماده کنید. مسابقه بین هشت تیم برتر در حال برگزاری است و در پایان امروز، یک تیم به عنوان فاتح اولین ClashCon معرفی خواهد شد.

آپدیت جدید Xbox One، برخی مشکلات حیاتی را برطرف کرده و به کنسول پایداری می بخشد

کمپانی مایکروسافت امروز آپدیتی جدید برای کاربران Preview اکس باکس وان عرضه می کند و بنابر گفته ی امیلی هانسون، مدیر برنامه ی اکس باکس وان، این آپدیت «بسیاری از مشکلات حیاتی را برطرف کرده و به کنسول پایداری می بخشد.»

آپدیت جدید کنسول اکس باکس وان که امروز عرضه خواهد شد تقریبا تمام بخش های کلیدی تجربه ی کاربری اکس باکس را دستخوش تغییر می کند.

از یک سو، مشکل دریافت پیغام «Getting Ready» و صفحه ی لودینگ ناتمام شدنی برطرف خواهد شد و هنگام آپدیت بازی هایی نظیر Call of Duty Advanced Warfare یا GTA V از طریق یک هارد اکسترنال دچار مشکل نخواهید شد.

از سوی دیگر، برخی از مشکلات مربوط به Live TV نظیر ارور Blocked Content، عدم اجرای OneGuide و تاریک شدن صفحه هنگام مشاهده ی محتوای مختلف نیز دیگر مخاطب را دچار مشکل نمی کنند.

داشبورد اکس باکس وان نیز تغییرات نسبی و کوچکی به خود دیده است و دو ویژگی جدید به نام های Take a photo و Highlight Reel به آن اضافه شده اند که هر یک امکانات جدیدی در اختیار کاربر می گذارند.

در همین حال، بسیاری از اپلیکیشن های پخش محتوای اکس باکس وان پیش از این دچار مشکلاتی چون عدم اجرا یا اختلال در استریم می شدند. از جمله ی این اپ ها می توان به Showtime Anytime، یوتوب، نت فلیکس، سایفای و بسیاری اپ دیگر اشاره کرد که در این آپدیت، تمام آن مشکلات برطرف می شوند.

برخی دیگر از مشکلات اکس باکس وان البته با این آپدیت برطرف نمی شوند اما مسئولین اکس باکس وان راه کارهایی در اختیار گیمرها قرار داده اند؛ برای مثال، برخی از بازی های روی دیسک اجرا نمی شوند و مایکروسافت گفته که با خارج کردن و قرار دادن دوباره ی دیسک در کنسول، می توان به راحتی مشکل را حل کرد.

هم چنین باید توجه داشت که با دریافت این آپدیت ممکن است مشکلات جدیدی در کنسول پدید آیند و مسئولیت آن ها با خود کاربر است. برای مثال ممکن است بازی های فورتزا 6 و تایتان فال به سرورهای اکس باکس لایو متصل نشوند. این مشکل برای اپلیکیشن های مرورگر Edge و نیز اسکایپ محتمل خواهد بود.

در آخر نیز، بسیاری از تنظیمات کنسول دچار تغییر شده اند و انتخاب های بیش تری در اختیار کاربر قرار می دهند. برای مشاهده ی لیست تمام تغییرات، می توانید به این لینک مراجعه کنید.

مایکروسافت علاقه ای به اعلام آمار فروش اکس باکس وان ندارد

روز گذشته، گزارش مالی چند شرکت بزرگ نظیر مایکروسافت منتشر شد اما نکته قابل تامل در مورد این گزارش، عدم اشاره به میزان فروش اکس باکس وان و اکس باکس 360 است. در واقع هیچ آمار دقیقی از میزان فروش کنسول های مایکروسافت در سه ماهه ی گذشته وجود ندارد.

با این حال، وبسایت گیم اسپات در گفتگویی با این شرکت، سعی در به دست آوردن آماری جدید داشت که باز هم سخنگویان کمپانی ساکن ردموند از اعلام آمار دقیق فروش کنسول ها سر باز زدند و به جای آن، آماری امیدوارکننده از شبکه اکس باکس لایو اعلام نمودند.

اکس باکس لایو در سه ماه گذشته، 39 میلیون کاربر فعال داشته که در قیاس با سه ماهه ی مشابه در سال گذشته، با رشدی 28 درصدی روبرو بوده است. تعریف مایکروسافت از کاربران فعال اکس باکس لایو، کسانی است که طی ماه گذشته حداقل یک بار وارد شبکه شده اند.

نادلا در گزارش دیروز خود گفت تقریبا نیمی از کاربران اکس باکس وان هر روز در اکس باکس لایو آنلاین می شوند. درآمد حاصله از اکس باکس لایو نیز به نسبت بازه زمانی مشابه سال گذشته با 17 درصد رشد مواجه بوده است. علاوه بر اینکه تعداد کل خریدها بیشتر بوده، سود میانگین به دست آمده از هر خرید نیز با رشد مثبتی روبرو شده.

در سه ماهه سوم سال 2014، مایکروسافت روی هم موفق به فروش 2.4 میلیون اکس باکس وان و اکس باکس 360 شده بود. اینکه علت اعلام نشدن آمار چیست، هنوز مشخص نشده و کسی نمی داند دقیقا فروش اکس باکس وان چگونه بوده است.

مدیر عامل یوبی سافت: ما استقلال خود را حفظ خواهیم کرد

هفته ی گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر این که کمپانی Vivendi، با مبلغ 140 میلیون دلار، حدود 6.6 درصد از سهام شرکت یوبی سافت را خریداری کرد. اما به تازگی، مدیر عامل یوبی سافت، ایو گیلمو، نظر خود درباره ی این فروش را اعلام کرد و گفت که آن ها می خواهند استقلال خود را حفظ کنند.

ایو گیلمو در ایمیلی که به وب سایت GamesIndustry.biz فرستاد به این مسئله اشاره کرد که Vivendi، شهرت خود را مدیون «دنبال کردن کارهای کمپانی های مربوط به سرگرمی» است، اما یوبی سافت اجازه نمی دهد که استقلال اش از بین برود.

گیلمو اعتقاد دارد که همین استقلال، سبب شده که در 30 سال گذشته، یوبی سافت دست به خلاقیت بزند و ریسک کند؛ همین مسئله نیز سبب شده که فرنچایزهایی دوست داشتنی برای طرفداران پدید آیند. چنین مسائلی سبب شده اند که یوبی سافت پیشرفت کند و به یکی از رهبران بازار تبدیل شود.

گیلمو در نهایت نیز می گوید که آن ها برای حفظ استقلال خود خواهند جنگید و اجازه نمی دهند که این شرایط (یا هر شرایط دیگری از سوی Vivendi یا هر شریک دیگری) مانع استقلال آن ها شود و آن ها را از اهدافشان منع کند. یوبی سافت می خواهد که روی اهداف خود متمرکز بماند و بهترین و به یاد ماندنی ترین تجربیات گیمینگ را به ارمغان بیاورد.

اپلیکیشن اکس باکس برای ویندوز با چند ویژگی جذاب بروزرسانی شد

مایکروسافت با سرعت بالایی در حال بروزرسانی اپلیکیشن اکس باکس برای ویندوز 10 است و همزمان تیم دیگری مشغول توسعه رابط کاربری جدید اکس باکس وان هستند که در این ماه قرار است منتشر شود.

آخرین تغییر این اپلیکیشن، قابلیت پیدا کردن دوستان اکس باکس لایو از طریق فیسبوک است. به سادگی هر چه تمام تر، اکانت فیسبوک و اکس باکس لایو خود را که در این اپلیکیشن به یکدیگر متصل نمایید، قادر خواهید بود تا دیگران را نیز از این شبکه پیدا کنید. لیست افراد جدید در ستون دوستان پیشنهادی دیده خواهد شد و سریع تر از آنچه که فکر کنید می توانید جامعه ای بزرگ تر از دوستان خود را در شبکه محبوب اکس باکس لایو داشته باشید.

قابلیت Game DVR نیز از نکات مثبتی بود که اپلیکیشن اکس باکس به ویندوز 10 آورده است. می توانید با فعال سازی این قابلیت، کلیپ هایی از بازی خود و یا هر اپلیکیشن ویندوزی دیگری را ضبط کنید. بسیاری از آن برای ساخت ویدیوهای آموزشی استفاده می کنند و حالا با آپدیت جدید، حتی می توان روی این ویدیو صحبت کرد و صدا را نیز ضبط نمود.

فعال سازی کدها (مثل کد بازی ها یا بسته های الحاقی) نیز حالا از طریق نسخه بتا این اپلیکیشن امکان پذیر است و برای این کار باید وارد بخش اکس باکس استور بشوید. اگر مایل به تست این تغییرات هستید، همین حالا می توانید نسخه بتای اپلیکیشن اکس باکس برای ویندوز را از استور مایکروسافت دانلود کنید.

آپدیت بزرگ اکس باکس وان، 21 آبان ماه منتشر می شود

تا دو هفته دیگر، مایکروسافت بزرگ ترین آپدیت اکس باکس وان در طول عمر دو ساله ی کنسول خود را منتشر خواهد کرد و بالاخره ویندوز 10 را روی پلتفرم گیمینگ اش می آورد. در آپدیتی که روز 12 نوامبر، برابر با 21 آبان ماه منتشر می شود، قابلیت های ویندوز 10 بالاخره به اکس باکس وان می آید.

داشبورد و محیط کاربری جدید، قابلیت هایی خواهد داشت که روی سرعت و عملکرد بهتر تاکید دارد و از سوی دیگر، ظاهر آن به گونه ای طراحی شده که گشت و گذار در آن با کنترلر راحت تر باشد، در حالی که بسیاری معتقدند رابط کاربری کنونی بیشتر مناسب کینکت بوده است.

طراحی دوباره رابط کاربری به دارندگان اکس باکس وان این اجازه را خواهد داد تا بدون باز کردن اپلیکیشن های متعدد، فعالیت هایی نظیر دعوت کردن به یک پارتی آنلاین را ساده تر و سریع تر انجام دهند.

مایکروسافت در نظر دارد طی آپدیت هایی که سال آینده نشر خواهد داد، کورتانا را نیز به اکس باکس وان بیاورد اما کاربرانی که به آپدیت های بتا دسترسی دارند می توانند تا پایان سال این قابلیت را بیازمایند. تست های اولیه نشان می دهد که کورتانا روی اکس باکس وان، شباهت بسیاری به کورتانای ویندوز 10 دارد.

خوشبختانه، همه ی تغییرات به عمل آمده، از کندی داشبورد کنونی خواهد کاست و سرعتی دوچندان به رابط کاربری می دهد. اما یکی از مهم ترین ویژگی هایی که همراه با این آپدیت عرضه می شود، قابلیت اجرای بازی های اکس باکس 360 روی کنسول جدید است. در حال حاضر تعداد محدودی از بازی های اکس باکس 360 قابل اجرا هستند اما مایکروسافت سعی دارد تا طی چند ماه آینده صدها عنوان را به Xbox One بیاورد.

ساتیا نادلا کاملا با فعالیت بخش ویدیوگیم در مایکروسافت موافق است

پس از برکناری بالمر از سمت مدیریت و روی کار آمدن ساتیا نادلا، شایعات بسیاری مطرح بود که بخش اکس باکس نیز زیر تیغ مدیرعامل جدید مایکروسافت برود و یا حتی این برند را به شرکت دیگری بفروشد.

اما حمایت های اخیر وی از فیل اسپنسر، تیم اکس باکس و حتی تیم ویندوز و تمرکزشان روی قابلیت های گیمینگ این پلتفرم، نشان از اهمیت بالای صنعت سرگرمی، به خصوص بازی های ویدیویی نزد نادلا دارد.

در مصاحبه ی اخیر یکی از مدیران بخش اکس باکس لایو مایکروسافت، مایک لاوین، وی از علاقه ی نادلا به بازی های ویدیویی گفت: «او کاملا با گیمینگ موافق است».

شرایط پلتفرم اکس باکس حالا بهتر از هر دوران دیگری است. هیلو 5 عرضه شده، ماه آینده نیز قرار است آپدیت بسیار بزرگی برای اکس باکس وان عرضه شود و ویژگی های بی نظیری را به این کنسول بیاورد. از طراحی دوباره رابط کاربری سیستم گرفته تا قابلیت اجرای بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان.

همانند بیل گیتس، تمرکز کنونی نادلا نیز آوردن ویندوز روی تعداد کثیری از پلتفرم ها است و اکس باکس وان نیز به زودی آپدیت مخصوص اش را دریافت می کند تا این کنسول، یک گام دیگر به آنچه که نادلا می خواهد نزدیک تر شود.

نینتندو هنوز در حال کسب سود از درآمدهای اندک خود است

کمپانی نینتندو امروز گزارش عملکرد خود برای نیمه اول سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرد که می توان شاهد کسب درآمد کلی ۱.۶۹ میلیارد دلاری و همچنین سود خالص ۷۴ میلیون دلاری آن بود.

چنین آماری بیانگر آن هستند که شرکت مورد بحث، توانسته در مقایسه با مقطع زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش درآمد داشته باشد. نینتندو بازی Super Mario Maker را در انتهای ماه سپتامبر عرضه کرد و همین موضوع، گویا باعث فروش بیشتر کنسول Wii U شده است.

نینتندو گزارش می دهد که در سه ماهه ابتدای سال مالی، درآمدی معادل ۷۴۷ میلیون دلار را کسب کرده و این رقم در دوره سه ماهه دوم، به ۹۵۳ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر البته ژاپنی ها محبوب ترین بازی ویدیوی خود را عرضه کرده اند و بعید به نظر می رسد با ارائه عنوان هایی نظیر Legend of Zelda، Star Fox و Mario & Luigi بتوانند همین روند رو به رشد را حفظ کنند.

در هر صورت خبر خوب برای نینتندو، در راه بودن فصل تعطیلات سال نو است که در مقطع زمانی، مشخصا کنسول های گیمینک و بازی های ویدیویی طرفداران بسیار بیشتری پیدا می کنند. در این میان شاید ارائه بازی های ویدیویی برای پلتفرم های موبایل، راهکار سودآور باقی ماندن نینتندو باشد.

فیفا 16 بالاخره به زیر کشیده شد؛ Assassin's Creed Syndicate در مقام اول فروش

چند روزی از عرضه Assassin's Creed Syndicate می گذرد و برخی معتقدند که این عنوان توانسته بالاخره پس از رکودی طولانی مدت دوباره شاهد اندک پیشرفتی باشد و برخی نیز خلاف آن را مدعی شده اند. در مجموع نمرات و بازخوردهای دریافت شده تاکنون بسیار متفاوت بوده و تا پیش از تجربه بازی نمی توان نتیجه ای گرفت.

در آخرین جدول انتشار یافته از میزان فروش بازی های فیزیکی در انگلستان، بالاخره فیفا 16 تسلیم Assassin's Creed: Syndicate شد و پس از چند هفته، به جایگاه دوم جدول، تنزل مرتبه پیدا کرد.

با این حال، ChartTrack این مسئله را تایید می کند که Assassin's Creed: Syndicate ضعیف ترین میزان فروش در سری را تاکنون داشته. گویا مردم انگلستان نسبت به عرضه ی سالانه ی این سری تمایل خود را از دست داده اند.

لیست ده بازی پروفروش برتر این هفته را می توانید در زیر مشاهده کنید:

  • Assassin’s Creed: Syndicate
  • FIFA 16
  • Guitar Hero Live
  • Uncharted: The Nathan Drake Collection
  • Grand Theft Auto 5
  • Lego Dimensions
  • Destiny The Taken King
  • Forza 6
  • Lego Jurassic World
  • Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

نکته جالب، حضور قدرتمند دو عنوان انحصاری Uncharted: The Nathan Drake Collection و Forza Motorsport 6 در جدول ده عنوان پرفروش است. حتی Grand Theft Auto V نیز همچنان محبوب است و توانسته در رده پنجم ظاهر شود که البته این فروش موفق را مدیون آپدیت های رایگان و خارق العاده برای بخش آنلاین است.

اولین بازی موبایل نینتندو با نام Miitomo معرفی شد

روز گذشته گزارشی منتشر شد که به معرفی عنوان جدید نینتندو برای دستگاه های موبایل اشاره داشت و حالا امروز، نینتندو در جلسه ای رسما از Miitomo، اولین بازی موبایل اش طی توافق با شرکت DeNA رونمایی کرد.

وال استریت ژورنال، چند ساعت پیش به صورت زنده از مراسم سرمایه گذاران نینتندو، ساخت بازی Miitomo توسط نینتندو برای دستگاه های موبایل را تایید نمود. Miitomo یک تجربه رایگان خواهد بود که کاربران را از طریق Mii Avatar های شان به هم متصل می کند. Mii ها، کاراکترهای مجازی کاربران کنسول های نینتندو هستند، درست مشابه آواتارها در اکس باکس.

ایده ی اصلی ساخت این محصول، به اشتراک گذاری و متصل کردن کاربران به یکدیگر است و هدف غایی، ترغیب کاربران موبایل به خرید سخت افزارهای نینتندو خواهد بود.

انتظار می رفت اولین اپ نینتندو پیش از پایان سال جاری میلادی منتشر شود اما به هر دلیلی، پروژه با تاخیر مواجه شده است و تاریخ مارس 2016 (برابر با اسفند-فروردین پیش رو) برای عرضه Miitomo به بازار معین گردیده.

نینتندو قرار است تا مارس 2017، یک سال پس از تاریخ عرضه اولین بازی، 4 بازی موبایل دیگر نیز منتشر کند. برخی از آن ها به طور کل رایگان هستند و برخی دیگر قابلیت های پریمیوم یا ویژه خواهند داشت. شرکت DeNA نیز وظیفه ی گرداندن و اداره کردن این پنج بازی را به عهده خواهد داشت.

نینتندو یک سیستم جدید برای اعضای خود در دست ساخت دارد که Nintendo Account نام دارد. تمام کنسول های خانگی و همراه، پی سی ها، اسمارت فون ها و تبلت ها به یک سیستم واحد متصل خواهند شد و از این طریق نینتندو امید دارد تا اشتراک گذاری داده میان پلتفرم ها را بیشتر کند.

در این گزارش آمده است که نینتندو بازی های معرفی نشده ای برای 3DS و Wii U در دست ساخت دارد که برخی از آن ها تا پیش از پایان سال به بازار عرضه می گردند. همچنین، تعداد Amiibo های فروخته شده تا انتهای سپتامبر امسال، به 21.1 میلیون رسیده است.

Batman Arkham Knight بالاخره برای پی سی عرضه شد

بازی Batman Arkham Knight یکی از بزرگ ترین عناوین سال جاری بود اما از مشکلات زیادی روی پلتفرم پی سی رنج می برد؛ مشکلاتی که در نهایت سبب شد فروش بازی روی استیم متوقف شود. کمپانی برادران وارنر در همان زمان از گیمرها معذرت خواهی کرد و قول داد که به محض برطرف شدن مشکلات، فروش مجدد بازی آغاز شود.

نسخه ی جدید بتمن اما، بعد از عرضه ی چند آپدیت، بالاخره دیروز دوباره راه خود را به استیم باز کرد و به نظر می رسد که تمام مشکلات آن برطرف شده باشند. برادران وارنر اعلام کرده آن هایی که بازی را دوباره خریداری کنند، به صورت رایگان نسخه ی دیجیتالی تمام بازی های بتمن، یعنی Arkham Asylum ،Arkham City ،Arkham Origins و Blackgate را دریافت خواهند کرد.

برای دسترسی به این بازی ها باید تا روز 16 نوامبر نسبت به خرید بازی اقدام کنید و در این صورت، بازی ها در ماه دسامبر به مجموعه بازی های تان در استیم افزوده خواهند شد.

در همین حال، برادران وارنر وارد همکاری جالبی با کمپانی والو نیز شده و افرادی که تا تاریخ 16 نوامبر بازی را خریداری کنند، به آیتم هایی با تم سری بازی بتمن در Team Fortress 2 دسترسی خواهند یافت.

بازی ترسناک Outlast 2 رسما معرفی شد

روز گذشته، شرکت Red Barrel، توسعه دهنده عنوان مستقل و تحسین شده Outlast، در وبسایت خود خبر از ساخت عنوانی جدید داد و در حالی که اولین گزینه محتمل، ساخت نسخه دوم بازی ترسناک Outlast بود، پیش بینی ها به حقیقت پیوست.

نسخه ابتدایی این عنوان در سال 2013 منتشر شد و توانست موفقیت تجاری بزرگی برای استودیوی کوچک Red Barrels به حساب آید. Outlast شما را در نقش خبرنگاری کنجکاو قرار می داد که بدون دفاع وارد یک تیمارستان روانی می شود اما اوضاع رو به وخامت می رود.

طبق گزارش های پیشین و اطلاعات به نمایش درآمده در تریلر، Outlast II در پاییز سال 2016 برای پی سی، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.

هنوز جزئیات زیادی از بازی بیان نشده است اما اولین تیزر تریلر بازی مفاهیم جالبی در خود دارد که می توانید آن را در زیر تماشا کنید.

گزارش مالی الکترونیک آرتز منتشر شد؛ نسخه ی دوم Mirror's Edge تاخیر خورد

کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی گزارش مالی سه ماهه ی دوم سال مالی 2016 را منتشر کرده است که حکایت از مسائلی جالب دارد. از یک سو، اندرو ویلسون، مدیر عامل الکترونیک آرتز، انتظار دارد که بازی Star Wars: Battlefront تا پایان ماه مارس 2016، به فروش 13 میلیون واحدی برسد و از سوی دیگر، نرخ در آمد سال به سال کمپانی با 18 درصد کاهش نسبت به پیش مواجه شده است.بنابر گزارش الکترونیک آرتز، بیش از 9.5 میلیون نفر در نسخه ی بتای بازی Star Wars: Battlefront مشارکت کردند و در مجموع چیزی در حدود 1.6 میلیارد ساعت به بازی پرداختند. بنابر این آمار، اندرو ویلسون انتظار دارد که این بازی تا پایان سال مالی 2016 به فروش 13 میلیون واحدی دست یابد.

پیش از این گفته می شد که چیزی در حدود 9 الی 10 میلیون نفر بازی را خریداری خواهند کرد اما ویلسون با اشاره به این که آمار پیش خرید Star Wars در سطحی عالی بوده است خاطر نشان کرده که می توان انتظار بیش تری داشت.

بازی استار وارز قرار است دنباله های زیادی داشته باشد و طی همکاری به وجود آمده میان دیزنی و الکترونیک آرتز، بزودی شاهد عرضه ی بازی های دیگری نیز خواهم بود. در همین حال، اکترونیک آرتز قصد دارد که با عرضه ی مداوم بسته های الحاقی برای Battlefront تا سال 2017، فروش بازی خود را افزایش دهد.

در همین حال، اندرو ویلسون در جلسه ی گزارش مالی خود اعلام کرد که نسخه ی جدید بازی Mirror's Edge تحت عنوان Catalyst با اندکی تاخیر عرضه خواهد شد و تاریخ عرضه ی آن از 23 فوریه به 24 مه سال 2016 میلادی تغییر کرده است.

کمپانی بزرگ بازی سازی اشاره کرده که میزان کاربران فعال بازی های NFL 16، NHL 16 و صد البته فیفا 16 تا 30 درصد نسبت به همین بازه ی زمانی در سال گذشته افزایش داشته. هم چنین از زمان معرفی بسته ی الحاقی جدید بازی Star Wars: The Old Republic، تا 33 درصد به تعداد مشترکین این بازی افزوده شده است.

بازی های Battlefield 4 و Battlefield: Hardline هم چنان به صورت میانگین و ماهانه، 6 میلیون کاربر را به خود مشغول می کنند و کماکان به کار خود ادامه می دهند.

از ابتدای ماه جولای تا آخر سپتامبر، بخش Draft Champions بازی NFL 16 بیش از 16.4 میلیون بار بازی شده، 10.9 میلیون در The Sims 4 فرستاده شده و 1.3 میلیارد بازی آنلاین در SimCity BuildIt به انجام رسیده است.

در همین بازه ی زمانی، کاربران بیش از 1.7 میلیون دقیقه را به بازی Battlefield Hardline اختصاص داده اند، کاربران NHL 16 حدود 85.5 میلیون گل به ثمر رسانده اند و بازیکنان Battlefield 4 حدود 1.5 میلیون بار در نقشه ی Zavod: Graveyard Shift مشغول به بازی شده اند. جزییات بیش تر را می توانید در اینفوگرافیک های پایین ببینید.

نرخ در آمد دیجیتالی الکترونیک آرتز به 50.2 میلیون دلار رسیده که نسبت به رقم 508 میلیون دلاری سال گذشته، افت 6 درصدی به چشم می خورد. درآمد دیجیتالی، در کل 62 درصد از درآمد کل الکترونیک آرتز را تشکیل داده است.

فروش دیجیتالی عناوین روی کنسول، 34 درصد درآمد دیجیتالی را تشکیل داده و این رقم برای پی سی و موبایل به ترتیب 17 درصد و 2 درصد است. بسته های الحاقی هم به تنهایی و با در اختیار داشتن سهم 27 درصدی، درآمد قابل توجهی نصیب الکترونیک آرتز کرده اند.

فروش فیزیکی و مابقی درآمدهای جانبی الکترونیک آرتز نیز به رقم 313 میلیون دلار رسیده که با توجه به رقم 482 میلیون دلاری سال پیش، افت 13 درصدی را تجربه کرده است.

در نهایت نیز نرخ درآمد کل شرکت الکترونیک آرتز به رقم 815 میلیون دلار رسیده که در قیاس با درآمد 990 میلیون دلاری سه ماهه ی دوم سال مالی 2015، از افت 18 درصدی رنج می برد.

در پایین می توانید اینفوگرافیک های منتشر شده از سوی الکترونیک آرتز را مشاهده کنید:

نسخه ی جانبی بازی Titanfall برای پلتفرم موبایل عرضه خواهد شد

بعد از عرضه ی بازی Titanfall برای پلتفرم های پی سی و اکس باکس وان، هنوز شرایط انتشار نسخه ی دوم بازی مشخص نیست. اما بنابر اعلام رسمی Respawn، سازندگان بازی، می توانیم منتظر عرضه ی یک نسخه ی جانبی از تایتان فال برای موبایل باشیم. این بازی جدید با همکاری ناشر معروف، یعنی Nexon تدارک دیده شده است و ساخت آن بر عهده ی استودیوی Particle City گذاشته شده.

نسخه ی موبایل بازی به صورت کاملا رایگان عرضه خواهد شد و اگرچه سبک آن مشخص نیست، اما وقایع اش در همان دنیای تایتان فال به وقوع می پیوندند. با توجه به برنامه ریزی های Respawn، نسخه ی موبایل تایتان فال در تاریخی نامعلوم در سال آینده ی میلادی، برای اندروید و iOS عرضه می شود.

در همین حال، هنوز تاریخ عرضه ی نسخه ی رسمی و بعدی سری بازی تایتان فال مشخص نیست و استودیوی Respawn درباره ی آن هیچ صحبتی نمی کند. با این حال، روز گذشته، وینس زاپلا، موسس استودیوی Respawn در پاسخ به سوال وب سایت Polygon گفت که: «نمیتونم اطلاعات خاصی منتشر کنم اما ارزش صبر کردن را خواهد داشت.»

زاپلا ماه مارس سال جاری میلادی، ساخت نسخه ی دوم تایتان فال را تایید کرده بود و از آن پس، دیگر خبری در این باره نشنیدیم. تنها چیزی که درباره ی بازی می دانیم، آن است که برخلاف نسخه ی اول، تایتان فال دیگر در انحصار پلتفرم مایکروسافت نخواهد بود و روی پلتفرم های دیگر از جمله پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amirreza
    amirreza | ۹ آبان ۱۳۹۴

    Assassin’s Creed Syndicate پیش بینی میشه بازی فوق العاده ای از آب در بیاد . من از اولین نسخه تا آخرین نسخه موجود در بازار(unity) رو بازی کردم و باید بگم یوبیسافت تو این چند سال فوق العاده عمل کرده و در هر نسخه گرافیک بی نظیری رو ارائه داده ، به شخصه از 7 نسخه از این بازی رو که تا به حال بازی کردم نسخه brotherhood رو بهترین نسخه و نسخه black flag رو نه چندان جالب میدونم.
    بازی های assassins creed تا به حال :
    1- Assassin’s Creed I
    2- Assassin’s Creed II
    3-Assassin’s Creed brotherhoods
    4-Assassin’s Creed revelation
    5-Assassin’s Creed III
    6-Assassin’s Creed black flag
    7- Assassin's Creed Unity
    7(2)-Assassin's Creed Rogue
    8-Assassin’s Creed Syndicate
    به نظر شما بهترینش کدومه ؟

    • Hesam
      Hesam | ۹ آبان ۱۳۹۴

      داداش نظرت کلا با نظر جمیع غالب گیمر ها فرق میکنه
      البته نظر شخصیته و قابل احترام
      ولی به نظرم یوبیسافت میتونه با توقف روند انتشار سالیانه این بازی جلوی افولشو بگیره!واقعا unity پتانسیل بالایی داشت و من بعد اپدیت به شدت ازش لذت بردم ولی به شدت مراحل تکراری و شخصیت پردازی نچندان مناسب(بیشتر داستان صرف دختر شد!)
      در کل ac:syndicate رو الان دارم بازی میکنم و اصلا حقش متای 76 نبود ولی باز هم متا مهم ترین ملاک سنجش پس این بازی هم حتما انچنان ک باید موقف ظاهر نشده
      در کل assassin creed 2 رو بهترین نسخه سری میدونم
      و black flag باید یه ip جدا میشد نه یه چیزی ک بچسبوننش به assassin creed ها!
      :-)

مطالب پیشنهادی